Home / MotoGP / Prowizoryczna lista zawodników MotoGP na sezon 2013

Prowizoryczna lista zawodników MotoGP na sezon 2013

Międzynarodowa Federacja Motocyklowa (FIM) ogłosiła dziś prowizoryczną listę startową zawodników klasy MotoGP na nadchodzący cykl zmagań. Na owej liście zabrakło większych niespodzianek, poza potwierdzonymi nazwiskami kierowców teamu PBM.

Zacznijmy od tego, że Jorge Lorenzo jako obrońca tytułu mistrzowskiego mógł zdecydować się na korzystanie z numeru #1, jednak postanowił pozostać on przy swoim #99.

Zgodnie z oczekiwaniami debiutanci w MotoGP pochodzący z kategorii Moto2 – Andrea Iannone, Claudio Corti i Marc Marquez pozostali przy swoich numerach z pośredniej klasy, a więc kolejno #29, #71 oraz #93.

Inny „rookie”, którego przejście do królewskiej kategorii potwierdzono w tym tygodniu – Bryan Staring zadeklarował starty z numerem #67.

Nowością na liście jest nazwisko Michaela Laverty’ego, który oficjalnie znalazł się na liście jako kierowca ekipy Paul Bird Motorsport, choć kontrakt jest jeszcze w fazie finalizacji. I o ile Brytyjczyk ma jeździć z numerem #33 na maszynie stworzonej przez brytyjski zespół, jego team-partner Yonny Hernandez używać ma motocykla ART.

Jedno miejsce pozostaje wolne, do dyspozycji zespołu Came IodaRacing Project. Zawodnik, który je zajmie, zostanie team-partnerem Danilo Petrucciego

Prowizoryczna lista startowa klasy MotoGP na 2013 rok:
#4    Andrea DOVIZIOSO  (ITA)  Ducati Team                Ducati
#5    Colin EDWARDS     (USA)  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki *
#6    Stefan BRADL      (GER)  LCR Honda MotoGP           Honda
#7    Hiroshi AOYAMA    (JPN)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki *
#8    Hector BARBERA    (SPA)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki *
#9    Danilo PETRUCCI   (ITA)  Came IodaRacing Project    Suter-BMW *
#11   Ben SPIES         (USA)  Pramac Racing Team         Ducati
#14   Rrandy DE PUNIET  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART *
#17   Karel ABRAHAM     (CZE)  Cardion AB Motoracing      ART *
#19   Alvaro BAUTISTA   (SPA)  Go&Fun Honda Gresini       Honda
#26   Dani PEDROSA      (SPA)  Repsol Honda Team          Honda
#29   Andrea IANNONE    (ITA)  Pramac Racing Team         Ducati
#33   Michael LAVERTY   (GBR)  Paul Bird Motorsport       PBM *
#35   Cal CRUTCHLOW     (GBR)  Monster Yamaha Tech 3      Yamaha
#38   Bradley SMITH     (GBR)  Monster Yamaha Tech 3      Yamaha
#41   Aleix ESPARGARO   (SPA)  Power Electronics Aspar    ART *
#46   Valentino ROSSI   (ITA)  Yamaha Factory Racing      Yamaha
#67   Bryan STARING     (AUS)  Go&Fun Honda Gresini       FTR-Honda *
#68   Yonny HERNANDEZ   (COL)  Paul Bird Motorsport       ART *
#69   Nicky HAYDEN      (USA)  Ducati Team                Ducati
#71   Claudio CORTI     (ITA)  NGM Mobile Forward Racing  FTR Kawasaki *
#93   Marc MARQUEZ      (SPA)  Repsol Honda Team          Honda
#99   Jorge LORENZO     (SPA)  Yamaha Factory Racing      Yamaha
#TBC  DO POTWIERDZENIA  (TBC)  Came IodaRacing Project    Suter-BMW *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 11

  1. Lorenzo już jeździł z 1 w 2011, czemu teraz nie? :D Chce zbudować kult numeru 99 tak jak Rossi 46 (bo Rossi też nie zmieniał, jako mistrz, numerów)?

    • Ach, jeszcze jedno. Komentatorzy na Polsat Sport chyba kiedyś mówili, że Pramac już nie będzie sponsorem satelickiej ekipy Ducati, jak to z tym?
      I czy wiadomo coś nt. czy Ducati (fabryka) i Yamaha pozyskały/pozyskają sponsora tytularnego?

    • no Lorek jest tragiczny wszystko małpuje

  2. Lorenzo nie zmienia numeru, bo 1 nie przyniosła mu szczęścia…w końcu z 99 zdobył dwa tytuły

  3. Przy tych debiutantach z Moto2 zapomnieliście o Bradleyu Smith’cie (cholera, nie wiem jak to odmienić :P)…

    • Wydaje mi się, że Smith niczego konkretnego nie pokaże. Moim zdaniem Tech 3 popełniło błąd podpisując z nim kontrakt na te kilka lat w przód. Kiedy tego dokonywali Smith rzeczywiście był na fali, ale później przygasł i to mocno. Nie sądzę, żeby nagle po przyjściu do MotoGP, na mocniejszym motocyklu poradził sobie jeszcze lepiej. Myślę, że w przyszłym roku będzie to zawodnik co najwyżej na miarę Karela Abrahama w jego pierwszym sezonie startów w MotoGP. Czyli coś ok 10 miejsca to będzie maksimum. Zobaczymy, może nas jednak zaskoczy.

      • zgadzam sie z przedmowca, Tech3 powinni wziac z powrotem Spiesa, bo tam mu dobrze szlo, w Pramacu raczej nic nie osiagnie…

        • A ja się z wami nie zgadzam, bo uważam że każdy ma prawo startować w MotoGP bez względu na to czy osiągnął coś w niższych kategoriach czy nie. Gdybyśmy teraz powiedzieli, że WSZYSCY mistrzowie niższych kategorii mają startować w MotoGP to 90% z nich by sobie nie poradziło. A bardzo często bywa tak, że zawodnik który nic nie pokazuje w niższej kategorii niespodziewanie odnajduje się w tej najwyższej.

          • Heh, nie mówię, że nie ma prawa startować w MotoGP. Każdy ma, uważam tylko, że akurat on może sobie nie dać rady i że lepiej byłoby gdyby Tech 3 podpisało kontrakt z kimś bardziej obiecującym, albo po prostu żeby nie robili tego z takim wyprzedzeniem jak w przypadku Smitha :) Mogliby spokojnie poczekać, chętnych do MotoGP nie brakuje i gdyby np w 2012 roku nadal Smith by błyszczał to pyk i mamy kontrakt. Ale to generalnie ich sprawa ^^ zobaczymy co facet pokaże, dla mnie to właściwie wszystko jedno kto startuje w MotoGP, niech tylko będą emocje i super walka na torze :)

  4. Podobno Małysz się przymierza di motoGP…

  5. … Małysz ma startować pod #1… dogadał sie z Caseyem.. wkońcu to ten sam RedBullowy sponsor ;-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
150 zapytań w 1,596 sek