Home / MotoGP / Przed ostatnim wyścigiem

Przed ostatnim wyścigiem

Sezon MotoGP 2005 dobiega końca, ostatni wyścig odbędzie się w Walencji przy oczekiwanej 200.000 publiczności. Właśnie w nadchodzący weekend będzie nam dane oglądać prawdopodobnie najważniejszy wyścig w tym roku i okaże się kto zdobędzie tytuł wicemistrSezon MotoGP 2005 dobiega końca, ostatni wyścig odbędzie się w Walencji przy oczekiwanej 200.000 publiczności. Właśnie w nadchodzący weekend będzie nam dane oglądać prawdopodobnie najważniejszy wyścig w tym roku i okaże się kto zdobędzie tytuł wicemistrzowski w klasie MotoGP.

Kto zostanie „księciem” tej kategorii obok zajmującego już tron króla Rossiego? Komu przypadnie ten tytuł, Marco Melandriemu, czy też Nicky’iemu Haydenowi? W lepszej sytuacji znajduje się aktualnie Marco, który po ostatnim zwycięstwie ( i pierwszym w tej klasie ) w Turcji ma osiem punktów przewagi and Amerykaninem.
Rozpatrując problem czysto matematycznie na drugie miejsce w klasyfikacji generalnej ma jeszcze również Colin Edwards. Musiałby jednak liczyć na „totalnego pecha” obu jego rywali i samodzielnie wygrać ostatni wyścig.

W innej sytuacji znajdują się aktualnie Max Biaggi i Sete Giberanu, którzy podczas ostatniego wyścigu będą próbowali ratować swój wizerunek po raczej fatalnym sezonie, a zwycięstwo w wyścigu byłoby idealnym rozwiązaniem.
Dla Sete Gibernau będzie to ostatni wyścig w barwach Hondy, albowiem jak podają już nieoficjalne źródła przejdzie do zespołu Ducati i stanie się partnerem w zespole Lorisa Capirossi.
Ten ostatni świętuje swój wielki powrót na tor, po tym jak zmuszony był do pauzowania po kontuzji odniesionej w Australii.

Po raz ostatni w barwach Kawasaki wystąpi również Alex Hofmann, którego w tym zespole w roku 2006 zastąpi Randy de Puniet.

Coraz głośniej mówi się także o przejściu Toniego Eliasa wraz z głównym sponsorem jego obecnego zespołu – Fortuna, do teamu Fausto Gresiniego. Tam jego partnerem byłby wówczas Marco Melandri.

Tor w Walencji jest dość pofałdowany i charakteryzuje się wieloma odcinkami „Stop and go” oraz zakrętami pod kątem 90 stopni. W przeszłości właśnie w przypadku wyścigów MotoGP pojawiało się niebezpieczeństwo ślizgania się przedniego koła w motocyklach. A jak wiadomo wypadki i przewrotki to ostania rzecz, której mogliby sobie życzyć zawodnicy — szczególnie w ostatnim, wieńczącym sezon wyścigu.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
15 zapytań w 0,884 sek