Home / MotoGP / Rekord toru i pole position Lorenzo w Malezji!

Rekord toru i pole position Lorenzo w Malezji!

Jorge Lorenzo sięgnął po pole position przed jutrzejszym wyścigiem o Malaysian Motorcycle Grand Prix, notując przy okazji nowy rekord toru! Tym samym Hiszpan potwierdził swoją dobrą dyspozycję i już jutro będzie miał szansę, choć niewielką, na zapewnienie sobie tytułu mistrzowskiego…

Dzięki osięgnięciu wyniku 2’00.334 „Por Fuera” sięgnął nie tylko po swoje siódme pole position w tym roku, ale także po nowy rekord toru Sepang. Lider klasyfikacji generalnej tym samym o 0.194sek wyprzedził swojego głównego rywala w walce o tytuł – Daniego Pedrosę. Przez długi czas wydawało się, że to właśnie #26 sięgnie po pierwsze miejsce, ale stało się inaczej. Czołową trójkę na starcie jutrzejszego wyścigu uzupełni natomiast Andrea Dovizioso, który do poprzedzającego go Hiszpana stracił tylko 0.039sek.

W drugiej linii ustawi się natomaist, prezentujący całkiem dobre tempo od początku weekendu, Casey Stoner. Australijczyk tydzień temu w Japonii powrócił do ścigania po nabawieniu się kontuzji stopy i wten weekend powinien powalczyć o podium. W QP jako ostatni pobił barierę 2’01, co dało mu przewagę ponad trzech dziesiątych nad czwartym w kwalifikacjach Calem Crutchlowem oraz Benem Spiesem.

Na jeździe za Jorge, podczas jednego z jego bardzo szybkich okrążeń, skorzystał jego rodak Hector Barbera. Hiszpan zajął bowiem siódme miejsce w kwalifikacjach i jako ostatni stracił do lidera mniej niż sekundę. #8 nieznacznie wyprzedził w kwalifikacjach ósmego Stefana Bradla oraz dziewiątego Nicky’ego Haydena.

Dopiero dziesiąty na starcie ustawi się Alvaro Bautista, który kilka minut przed końcem sesji zaliczył wywrotkę, na szczęście niezbyt groźną. Do końca QP nie wyjechał on jednak z boksu, a jedenastego Valentino Rossiego wyprzdził o nieco ponad jedną dziesiątą sekundy. Najszybszym wśród kierowców CRT okazał się być natomiast Aleix Espargaro, który zajął jedenastą lokatę.

Aż pół sekundy wolniej od swojego team-partnera z teamu Power Electronics Aspar pojechał Randy de Puniet. Ta dwójka walczy między sobą o nieoficjalny tytuł najszybszego kierowcy CRT. Obok Francuza, w piątym rzędzie, ustawią się: Czech Karel Abraham jeżdżący na satelickim Ducati oraz Włoch Michele Pirro korzystający z motocykla z ramą FTRa i jednostką napędową Hondy.

Stawkę podczas kwalifikacji uzupełnili: Brytyjczyk James Ellison, Włoch Danilo Petrucci, Amerykanin Colin Edwards, kolejny Włoch Roberto Rolfo oraz Hiszpan Ivan Silva. Z powodu kontuzji obojczyka, jakiej nabawił się w Japonii, z dalszej części weekendu w Malezji wycofał się Kolumbijczyk Yonny Hernandez.

 

Wyniki sesji kwalifikacyjnej w Malezji:
1. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        2’00.334
2. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        2’00.528
3. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1        2’00.567
4. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        2’00.811
5. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1        2’01.178
6. Ben Spies         (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        2’01.185
7. Hector Barbera    (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          2’01.294
8. Stefan Bradl      (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        2’01.491
9. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          2’01.526
10. Alvaro Bautista  (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        2’01.640
11. Valentino Rossi  (ITA)  Ducati Team                GP12          2’01.783
12. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           2’02.842 *
13. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           2’03.389 *
14. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          2’03.774
15. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     2’04.152 *
16. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           2’04.515 *
17. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing Project    Suter-BMW     2’04.726 *
18. Colin Edwards    (USA)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     2’04.941 *
19. Roberto Rolfo    (ITA)  Speed Master               ART           2’05.100 *
20. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  2’05.921 *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 12

  1. No to Pedrosa niech już zapomni o tytule, nie ma ch*ja we wsi, Lorenzo zostanie w tym sezonie mistrzem czy tego chcecie czy nie.

  2. Trza liczyć na high-side’a Lorenzo. Nie może wygrać typ, na którego zespół stawia, kosztem drugiego.

  3. @Mefisto, jesteś kompletnym idiotą życząc komuś high-side’a, frustracja cie ogarnia, sam zapewne możesz co najwyżej pojeździć ale na hulajnodze… :/ nie jestem fanem, Lorenzo, ale Twój antagonizm do Niego jest już jakąś chorobą…

  4. Dokładnie, też wolałbym żeby to Pedrosa wywalczył tytuł mistrzowski ale broń Panie Boże nie życzę Lorenzo bądź komuś innemu wywrotek

  5. Ja jestem osobiście za Lorenzo :) ale co ma być to będzie. Obecnie zależy mi na tym by walka była do konca ciekawa. Teraz Lorenzo, pozniej Pedrosa a na końcu Stoner bo mu się należy. Albo Spies bo tego człowieka to szkoda kurka.

  6. A ty jesteś idiotą, nie rozumiejąc słowa pisanego. Napisane z ironią i obiektywnie. Chodziło oto, że tylko high-side może odebrać punkty Lorkowi. Nie pisałem tego od siebie, a ogólnie. Czytaj ziom ze zrozumieniem. Czy zawsze takim jak ty, trzeba stawiać emotikony?? ;)

  7. Lorenzo, w tej chwili najlepszy pradziwy kierowca, zaraz za nim Stoner i Rossi …ale co z tego skoro kłamliwe przepisy i wiele innych czyników sprawi, że wygra jak zwykle motocykl Daniego…

  8. Pitolisz chłopcze, jak potrzaskany. Lorenzo to akurat najmniejszy talent z tej piątki. Największy to Stoner. Gdyby nie elektronika, Lorenzo być może już dawno by nie jeździł – po prostu jego złamania przez upadki nie byłyby możliwe do wyleczenia, jak u Toselanda. W WSBK skończyłby moim zdaniem na wózku, a nie z tytułem mistrzowskim. Wszyscy są zgodni – Jorge Lorenzo to po prostu genialny motocykl. Stonerowi czy Rossiemu może buty pucować. Pzdr

    • Płaczesz dziecko bo gdyby nie elektronika to już dawno sprawa tytułu byłaby rozstrzygnięta, chyba za krótko oglądasz wyścigi skoro nie widzisz kto prowadzi motocykl a kogo motocykl prowadzi…oczywiście nie dotyczy Lorka, Stonera i Rossiego:)

    • Oj, oj. Nie wiem czemu tak negujesz umiejętności Lorenzo. Przecież on ma dwa tytuły Moto2 i zanosi się, że będzie miał dwa w Motogp. A co do elektroniki, to przecież gdyby nie ona to Stoner więcej razy by leżał. Ile to on wywrotek nie miał, choć kontrola trakcji była w motorze?

  9. 250cc dla ścisłości. ;) Stoner to najlepszy zawodnik ostatnich lat – klasą i talentem Lorenzo nigdy mu nie dorówna. Sukcesami niestety tak, ale to już wola Casey’a. Mógł pobić rekordy Doohana…

  10. mefisto bredzisz jak zwykle chcesz blysnac ale pamietaj ze tu wszyscy maja talent a to czy stoner jest najlepszy czy nie oceni historia wiem jedno ma lepszy motocykl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
162 zapytań w 1,535 sek