Home / MotoGP / Road Racing: Co się wydarzyło w ostatnim miesiącu

Road Racing: Co się wydarzyło w ostatnim miesiącu

Sesja, praca i tym podobne czynniki spowodowały ze pisze o tym co miało już miejsce dawno dopiero teraz…. a działo się przez ostatni miesiąc naprawdę dużo.

Tourist Trophy

Przede wszystkim odbyła się 99 edycja słynnego wyścigu Tourist Trophy na wyspie Man. Tegoroczne wyścigi ponownie przebiegały pod dyktando John’a McGuinness’a, jeźdźca team’u HmPlant Honda. Zdobywając w tym roku kolejne zwycięstwa, wraz prestiżowym podium w wyścigu Senior TT(po raz trzeci z rzędu) zdobył już 11 zwycięstw na wyspie Man, oraz ustanowił nowy rekord prędkości (średniej!) 129.451mph(17m26.29sek) . Wielkim zaskoczeniem w tym roku był pochodzący z Australii debiutant Cameron Donald jadący Hondą CBR 1000rr team’u Robinson Concrete. Drugi na mecie wyścigu Senior TT Australijczyk jest pierwszym w historii debiutantem który zdołał uzyskać tak fantastyczny wynik.
Jak co roku niestety i tym TT okazało się wyścigiem który nie wybacza błędów, nawet najlepszym. W wyniku obrażeń wewnętrznych odniesionych w wypadku w trakcje sesji treningowej zginął japończyczyk Jun Maeda. 38 letni zawodnik z Tokyo 2005 roku zajął 6 miejsce w wyścigu senior TT. James Cornell oraz Seamus Greene ciągle walczą o życie.

North West 200

Oba przejazdy klasy Superbike wyścigu North West 200 padły łupem Steva Platera (HmPlant Honda). To dość sensacyjny wynik ponieważ od 1997 niepokonanym w tym wyścigu był Michael Rutter(obecnie team Stobart Motorsport Honda). Tu również zaskoczył Cameron Donald zajmując dwukrotnie 4 miejsce. Pierwotnie wyścig wziął swoja nazwę od długości trasy, która liczyła 200mil, jednak ta formuła zawodów ustąpiła miejsca podziałowi na 6 odrębnych przejazdów. W zależności od kategorii, zawodnicy jada od 4 do 6 okrążeń, z których każde liczy 8.966mil. Rekordzistą jest Steve Plater, który pokonał trasę ze średnia prędkością 124.109 mph w tegorocznym: Black Horse Motorcycle Finance NW200 Superbike Race.

Race 1 – DeWALT Performance Tools Superbike Race:
1 Steve Plater HM Plant Honda 26:21.927
2 Bruce Anstey TAS Suzuki 26:22.300
3 John McGuinness HM Plant Honda 26:27.639
4 Cameron Donald Robinson Concrete Honda 26:52.817

Race 2 – Club Soi Portrush 600cc Supersport Race
1 Bruce Anstey TAS Suzuki 23:08.380
2 Les Shand Wilson Craig Honda 23:10.146
3 Ian Lougher Blackhorse Finance Honda 23:13.499
4 Stuart Easton Lloyds British Ducati 23:22.434

Race 3 – Greenline Hire 250cc Race
1 Nigel Beattie Mannin Collections Honda 24:58.517
2 Darren Burns S Gas Northern Ireland Honda 24:59.102
3 Benny Jerzenbeck Motorcycle Competition Honda 24:59.589
4 Barry Davidson Cleaver Browne Honda 25:02.405

Race 3a – WRT Group 125/400cc Race
1 Robert Dunlop Kennedy Equipment Honda 26:12.612
2 Michael Wilcox Honda 26:12.805
3 David Madsen-Mygdal Honda 400 26:33.686
4 Richie Welsh Yamaha 400 26:34.807

Race 4 – CP Hire Superstock Race
1 Bruce Anstey TAS Suzuki 22:25.575
2 Raymond Porter JD’s Motorcycles Yamaha 22:26.072
3 Ian Hutchinson McAdoo Kawasaki 22:26.606
4 Guy Martin AIM Racing Yamaha 22:40.269

Race 5 – Black Horse Motorcycle Finance NW200 Superbike Race
1 Steve Plater HM Plant Honda 26:04.975
2 Michael Rutter Stobart Motorsport Honda 26:07.546
3 John McGuinness HM Plant Honda 26:28.758
4 Cameron Donald Robinson Concrete Honda 26:39.021

Race 6 – Ballymoney Borough Council 600cc Supersport Race
1 Ian Hutchinson McAdoo Kawasaki 23:04.098
2 Rob Frost CD Racing Kawasaki 23:05.409
3 Bruce Anstey TAS Suzuki 23:05.819
4 Alastair Seeley William Watt Yamaha 23:09.662

300 Zataćek Gustava Havla

U naszych południowych sąsiadów odbyła się impreza o sympatycznej nazwie 300 Zataćek Gustava Havla. Miałem przyjemność pojechać tam i na własne oczy zobaczyć jak czesi, i nie tylko ścigają się po drogach.
Organizacja całego wyścigu przeprowadzona została na naprawdę wysokim poziomie. Trasa została w miarę możliwości skrupulatnie zabezpieczona. Ramy czasowe przedstawione przez organizatorów, nie ulegały zmianom, wszystko odbywało się zgodnie z programem.
Sama trasa liczy 5150m, dwie atomowe proste oraz całkiem sporo ciekawych kombinacji zakrętów. Co ciekawe, na trasie przejazdu, która po wyścigach była udostępniona dla ruchu drogowego, nie udało mi się namierzyć ani jednej studzienki czy np. pasów dla pieszych, a w sporej swoje części prowadzi ona przez miasteczko Horice.
Na starcie pojawiły się różne kategorie od klasycznych 125, 250 i 350 po bardzo widowiskowe jednocylindrówki, klasę do 600 i ponad 600.
W klasie ponad 600 pojawiły sie na starcie min. BMW K1200R z serialu wyścigów markowych, mnóstwo R1,1000rr, Gsxr’ów które na co dzień startują w niemieckich i czeskich SBK, w pełni profesjonalne team’y. W wyścigu ma miejsce walka „na łokcie” zwłaszcza w klasie ponad 600. Start wyścigu jest zespolony, także zawodnicy jadą całe 10 okrążeń praktycznie razem…zwala z nóg…:)

Nakręciłem krótki filmik z wyścigów w Horicach, zapraszam do oglądania:

LINK: http://opolezone.pro24.pl/beny/filmy/horice_06.wmv

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
126 zapytań w 1,054 sek