Home / MotoGP / Sepang: dzień pierwszy

Sepang: dzień pierwszy

Dzisiaj większość zespołów klasy MotoGP rozpoczęła prywatne testy na torze Sepang w upalnym słońcu (temperatura dochodziła do 45 stopni Celsjusza). Prace zostały rozpoczęte z samego rana w celu wykorzystania niższej temperatury.

O 16:00 Dzisiaj większość zespołów klasy MotoGP rozpoczęła prywatne testy na torze Sepang w upalnym słońcu (temperatura dochodziła do 45 stopni Celsjusza). Prace zostały rozpoczęte z samego rana w celu wykorzystania niższej temperatury.

O 16:00 czasu lokalnego nad torem przeszedł przelotny deszcz, który zmusił zespoły do zmiany planów. Niektórzy kierowcy postanowili nie ryzykować i woleli poczekać na bardziej sprzyjające warunki.

Rano Marco Melandri miał niegroźną wywrotkę, ale niestety musiał użyć motoru nr 2, na którym udało mu się „wykręcić” czas 2:01.66, robiąc 74 okrążenia przez cały dzień. Był to najlepszy czas dnia.

Australijczyk Casey Stoner ciągle odczuwa ból po kontuzji ramienia (wywrotka na torze Phillip Island w zeszłym tygodniu) i w związku z tym był w stanie zrobić tylko parę okrążeń rano. Po skończonej jeździe udał się do szpitala w celu wykonania prześwietleń, których wyniki ciągle nie są znane.

Dużym zaskoczeniem było pojawienie się Dani’ego Pedrosy na motocyklu RC211V model 2006, który dotychczas był używany przez innych kierowców Hondy. Motocykl był już wyposażony w nowe opony i malowanie Repsol. Kolejny raz Hiszpan pokazał swoje możliwości uzyskując drugi czas dnia 2:01.89

Prototypy Yamahy ciągle mają problemy z wibracjami, szczególnie na długich zakrętach. Zarówno Colin Edwards (2:02.00) jak i Valentino Rossi (2:02.20) wykonali 54 okrążenia na najnowszych wersjach M1.

Kierowcy Marlboro Ducati tym razem nie błyszczeli. Sete Gibernau miał drobne problemy ze skrzynią biegów i musiał skorzystać z motocykla nr 2, ale szybko powrócił do boksów z powodu deszczu. Jurto wraz z Lorisem Capirossi skoncentrują się na testach zawieszenia, elektroniki i opon.

Nieoficjalne czasy – wtorek:

1. Marco Melandri – Fortuna Honda 2’01.66
2. Dani Pedrosa – Repsol Honda 2’01.89
3. Colin Edwards – Camel Yamaha 2’02.00
4. John Hopkins – Suzuki MotoGP 2’02.15
5. Valentino Rossi – Camel Yamaha 2’02.20
6. Loris Capirossi – Ducati Marlboro 2’02.64
7. Randy de Puniet – Kawasaki Racing 2’02.75
8. Nicky Hayden – Repsol Honda 2’02.86
9. Carlos Checa – Yamaha Tech 3 2’03.40
10. Casey Stoner – LCR Honda 2’03.40
11. Sete Gibernau – Ducati Marlboro 2’03.51
12. Toni Elias – Fortuna Honda 2’03.52
13. Kenny Roberts – KR211V 2’03.58
14. Makoto Tamada – Konica Minolta Honda 2’03.66
15. Shinya Nakano – Kawasaki Racing 2’04.02
16. Chris Vermeulen – Suzuki MotoGP 2’04.10
17. Alex Hofmann – d’Antin Ducati 2’05.40
18. Jose Luis Cardoso – d’Antin Ducati 2’05.81
19. James Ellison – Yamaha Tech 3 2’05.90

Źródło: motogp.com

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
135 zapytań w 1,216 sek