Home / MotoGP / Statystyki sezonu 2011 w MotoGP

Statystyki sezonu 2011 w MotoGP

Chociaż od zakończenia sezonu 2011 w Motocyklowych Mistrzostwach Świata minęło już nieco czasu, to my raz jeszcze powrócimy do ostatniego cyklu zmagań z motocyklami o pojemności 800cc. Oto ciekawe statystyki z minionego roku w MotoGP.

W statystykach tych bierzemy pod uwagę wiele rzeczy, a zawodnicy ułożeni są zgodnie z ich pozycjami w klasyfikacji generalnej. W podsumowaniu tym nie bierzemy jednak pod uwagę kierowców, którzy startowali na zastępstwie lub z dzikimi kartami. Jednym słowem, tym razem liczą się tylko jeźdźcy etatowi… Z powodu tragicznych wydarzeń z Malezji, analizując wyniki wyścigowe uznajemy, że zawodnicy nie startowali do owych, feralnych, niedzielnych zmagań na torze Sepang.

 

I Na sam początek naszego podsumowania, przedstawiamy podstawowe dane sezonu 2011, czyli kolejno ile zawodnicy wywalczyli: zwycięstw, podiów, Pole Position oraz najszybszych okrążeń w wyścigu.

 

1. Casey Stoner: 10 (zwycięstw), 16 (podiów); 12 (Pole Position); 7 (naj. okrążeń)

2. Jorge Lorenzo: 3 (zwycięstwa); 10 (podiów); 2 (Pole Position); 2 (naj. okrążenia)

3. Andrea Dovizioso: 0 (zwycięstw); 7 (podiów); 0 (Pole Position); 1 (naj. okrążenie)

4. Dani Pedrosa: 3 (zwycięstwa); 9 (podiów); 2 (Pole Position); 4 (naj. okrążenia)

5. Ben Spies: 1 (zwycięstwo); 4 (podia); 0 (Pole Position); 1 (naj. okrążenie)

6. Marco Simoncelli: 0 (zwycięstw); 2 (podia); 2 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)
7. Valentino Rossi: 0 (zwycięstw); 1 (podium); 0 (Pole Position); 1 (naj. okrążenie)

8. Nicky Hayden: 0 (zwycięstw); 1 (podium); 0 (Pole Position); 1 (naj. okrążenie)

9. Colin Edwards: 0 (zwycięstw); 1 (podium); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

10. Hiroshi Aoyama: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

11. Hector Barbera: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

12. Cal Crutchlow: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

13. Alvaro Bautista: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

14. Karel Abraham: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

15. Toni Elias: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

16. Randy de Puniet: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

17. Loris Capirossi: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

 

 

II Teraz przedstawiamy najlepszy i najgorszy finisz danego zawodnika w wyścigu. Pod uwagę nie są jednak brane rundy nieukończone.

 

1. Casey Stoner: pierwszy – trzeci

2. Jorge Lorenzo: pierwszy – szósty

3. Andrea Dovizioso: drugi – dwunasty

4. Dani Pedrosa: pierwszy – ósmy

5. Ben Spies: pierwszy – szósty

6. Marco Simoncelli: drugi – dwunasty

7. Valentino Rossi: trzeci – dziesiąty

8. Nicky Hayden: trzeci – czternasty

9. Colin Edwards: trzeci – trzynasty

10. Hiroshi Aoyama: czwarty – piętnasty

11. Hector Barbera: szósty – dwunasty

12. Cal Crutchlow: czwarty – czternasty

13. Alvaro Bautista: piąty – trzynasty

14. Karel Abraham: siódmy – trzynasty

15. Toni Elias: ósmy – szesnasty

16. Randy de Puniet: szósty – czternasty

17. Loris Capirossi: dziewiąty – trzynasty

 

 

III Tym razem przedstawiamy najlepszy i najgorszy wynik danego zawodnika w sesji kwalifikacyjnej. Pod uwagę nie są oczywiście brane rundy, w których poszczególny kierowca nie brał udziału.

 

1. Casey Stoner: pierwszy – czwarty

2. Jorge Lorenzo: pierwszy – piąty

3. Andrea Dovizioso: trzeci – ósmy

4. Dani Pedrosa: pierwszy – ósmy

5. Ben Spies: drugi – ósmy

6. Marco Simoncelli: pierwszy – siódmy

7. Valentino Rossi: szósty – szesnasty

8. Nicky Hayden: szósty – piętnasty

9. Colin Edwards: czwarty – piętnasty

10. Hiroshi Aoyama: siódmy – piętnasty

11. Hector Barbera: szósty – czternasty

12. Cal Crutchlow: szósty – czternasty

13. Alvaro Bautista: czwarty – piętnasty

14. Karel Abraham: siódmy – trzynasty

15. Toni Elias: szósty – siedemnasty

16. Randy de Puniet: czwarty – szesnasty

17. Loris Capirossi: ósmy – siedemnasty

 

 

IV Poniżej przedstawiam ilość wyścigów, których dany zawodnik nie ukończył. „0” oznacza, że jeździec dojechał do mety każdego wyścigu, w którym wziął udział.
* – zawodnik nie startował we wszystkich siedemnastu wyścigach sezonu

 

1. Casey Stoner: 1

2. Jorge Lorenzo: 1*

3. Andrea Dovizioso: 1

4. Dani Pedrosa: 2*

5. Ben Spies: 3*

6. Marco Simoncelli: 3*

7. Valentino Rossi: 3

8. Nicky Hayden: 2

9. Colin Edwards: 1*

10. Hiroshi Aoyama: 2

11. Hector Barbera: 2*

12. Cal Crutchlow: 5*

13. Alvaro Bautista: 5*

14. Karel Abraham: 5*

15. Toni Elias: 4

16. Randy de Puniet: 7

17. Loris Capirossi: 5*

 

 

V Komu z zawodników poszło lepiej w wyścigu niż w kwalifikacjach? Kto po zgaśnięciu czerwonych świateł spadł kilka pozycji niżej? Poniżej przedstawiamy średnią pozycję kierowcy w kwalifikacjach i w wyścigu.
„K” = średnia pozycja w kwalifikacjach;
„W” = średnia pozycja w wyścigu

 

1. Casey Stoner: drugi (K) – drugi (W)

2. Jorge Lorenzo: trzeci (K) – trzeci (W)

3. Andrea Dovizioso: piąty (K) – czwarty (W)

4. Dani Pedrosa: trzeci (K) – trzeci (W)

5. Ben Spies: czwarty (K) – piąty (W)

6. Marco Simoncelli: trzeci (K) – siódmy (W)

7. Valentino Rossi: dziesiąty (K) – ósmy (W)

8. Nicky Hayden: dziewiąty (K) – ósmy (W)

9. Colin Edwards: ósmy (K) – dziewiąty (W)

10. Hiroshi Aoyama: dwunasty (K) – dziesiąty (W)

11. Hector Barbera: jedenasty (K) – jedenasty (W)

12. Cal Crutchlow: dziesiąty (K) – dwunasty (W)

13. Alvaro Bautista: dziesiąty (K) – dwunasty (W)

14. Karel Abraham: trzynasty (K) – dwunasty (W)

15. Toni Elias: piętnasty (K) – dwunasty (W)

16. Randy de Puniet: jedenasty (K) – trzynasty (W)

17. Loris Capirossi: czternasty (K) – trzynasty (W)

 

Czytaj dalej >>

 

VI Poniżej przedstawiamy średnią ilość punktów wywalczonych przez danego kierowcę w pierwszych dziewięciu tegorocznych rundach, porównując z tymi wywalczonymi w pozostałych ośmiu wyścigach. Aby zawodnik mógł zostać do tej klasyfikacji, musiał wziąć udział w minimum czternastu zmaganiach.

 

1. Casey Stoner: 19 – 23

2. Jorge Lorenzo: 17 – 13

3. Andrea Dovizioso: 15 – 12

4. Dani Pedrosa: 10 – 16

5. Ben Spies: 9 – 11

6. Marco Simoncelli: 7 – 10

7. Valentino Rossi: 11 –  5

8. Nicky Hayden: 9 – 6

9. Colin Edwards: 7 – 6

10. Hiroshi Aoyama: 6 – 5

11. Hector Barbera: 5 – 4

12. Cal Crutchlow: 4 – 5

13. Alvaro Bautista: 4 – 4

14. Karel Abraham: 5 – 3

15. Toni Elias: 4 – 3

16. Randy de Puniet: 2 – 4

17. Loris Capirossi: 2 – 3

 

 

VII Teraz porównujemy wyniki zespołów fabrycznych oraz zespołów satelickich. Udało się też wyliczyć średnią różnicę w kwalifikacjach i w wyścigach, dzielącą wynik najlepszego zawodnika jeżdżącego w fabrycznym zespole, z najwyżej sklasyfikowanych kierowcą, który jeździł w teamie satelickim. Jeśli chodzi o QP, to spore starty kierowców satelickich maskował, jeżdżący na fabrycznej maszynie w niefabrycznym teamie, Marco Simoncelli. W wyścigach tymczasem tak duża strata spowodowana jest w dużej mierze przez fantastyczne tempo, jakie notowali zazwyczaj zwycięzcy (głównie Casey Stoner).

 

Zawodnicy fabryczni: 17 (zwycięstw), 48 (podiów), 17 (Pole Position), 17 (naj. okrążeń)
Zawodnicy sateliccy: 0 (zwycięstw), 3 (podia), 2 (Pole Position), 0 (naj. okrążeń)

 

Średnia różnica między najszybszym zawodnikiem fabrycznym a satelickim w kwalifikacjach: 0.581sek
Średnia różnica między najszybszym zawodnikiem fabrycznym a satelickim w wyścigach: 22.797sek

 

 

VIII W tym miejscu porównamy wyniki zawodników z sezonu 2011 z tymi z roku 2010. Zestawiliśmy tu ilość zwycięstw, podiów, Pole Position, najszybszych okrążeń w wyścigu oraz punktów. Pod uwagę są tu oczywiście brani jeźdźcy, którzy ścigali się w obu tych sezonach w kategorii MotoGP.
„+” zawodnik w sezonie 2011 uzyskał lepszy wynik niż w poprzednim
„=” zawodnik w sezonie 2011 uzyskał taki sam wynik jak w poprzednim
„-” zawodnik w sezonie 2011 uzyskał gorszy wynik niż w poprzednim

 

Casey Stoner: +7 (zwycięstw), +7 (podiów); +8 (Pole Position); +4 (naj. okrążenia); +125 (pkt.)

Jorge Lorenzo: -6 (zwycięstw); -6 (podiów); -5 (Pole Position); –2 (naj. okrążenia); -123 (pkt.)

Andrea Dovizioso: = (zwycięstw); = (podiów); -1 (Pole Position); = (naj. okrążeń); +22 (pkt.)

Dani Pedrosa: -1 (zwycięstwo); = (podiów); –2 (Pole Position); –4 (naj. okrążenia); -26 (pkt.)

Ben Spies: +1 (zwycięstwo); +2 (podia); -1 (Pole Position); +1 (naj. okrążenie); = (pkt.)

Marco Simoncelli: = (zwycięstw); +2 (podia); +2 (Pole Position); = (naj. okrążeń); 14 (pkt.)
Valentino Rossi: -2 (zwycięstwa); -9 (podiów); -1 (Pole Position); -1 (naj. okrążenie); -94 (pkt.)

Nicky Hayden: = (zwycięstw); = (podiów); = (Pole Position); +1 (naj. okrążenie); -31 (pkt.)

Colin Edwards: = (zwycięstw); +1 (podium); = (Pole Position); = (naj. okrążeń); +6 (pkt.)

Hiroshi Aoyama: = (zwycięstw); = (podiów); = (Pole Position); = (naj. okrążeń); +45 (pkt.)

Hector Barbera: = (zwycięstw); = (podiów); = (Pole Position); = (naj. okrążeń); -8 (pkt.)

Alvaro Bautista: = (zwycięstw); = (podiów); = (Pole Position); = (naj. okrążeń); -18 (pkt.)

Randy de Puniet: = (zwycięstw); = (podiów); = (Pole Position); = (naj. okrążeń); -67 (pkt.)

Loris Capirossi: = (zwycięstw); = (podiów); = (Pole Position); = (naj. okrążeń); -1 (pkt.)

 

 

IX Teraz porównamy wyniki poszczególnych zespołów w sezonie 2011. Bierzemy pod uwagę ilość zwycięstw, podiów, Pole Position oraz najszybszych okrążeń w wyścigu.

 

1. Repsol Honda Team: 13 (zwycięstw), 32 (podia); 14 (Pole Position); 12 (naj. okrążeń)

2. Yamaha Factory Racing: 4 (zwycięstw), 14 (podiów); 2 (Pole Position); 2 (naj. okrążeń)

3. Ducati Marlboro Team: 0 (zwycięstw), 2 (podia); 0 (Pole Position); 2 (naj. okrążeń)

4. San Carlo Honda Gresini: 0 (zwycięstw), 2 (podia); 2 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

5. Monster Yamaha Tech3: 0 (zwycięstw), 1 (podium); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

6. Pramac Racing Team: 0 (zwycięstw), 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

7. Mapfre Aspar Team MotoGP: 0 (zwycięstw), 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

8. Rizla Suzuki MotoGP: 0 (zwycięstw), 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

9. Cardion AB Motoracing: 0 (zwycięstw), 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

10. LCR Honda MotoGP: 0 (zwycięstw), 0 (podiów); 0 (Pole Position); 0 (naj. okrążeń)

 

 

X A na koniec mała niespodzianka. Przedstawiamy Wam statystyki z nieco innej „beczki”, a więc te, być może, bardziej ciekawe. Zawsze chcieliście wiedzieć kto przejechał najwięcej kilometrów podczas treningów wolnych połączonych z kwalifikacjami czy warm-upem? A może zastanawia Was, kto przejechał najwięcej kółek na pierwszym miejscu?

 

7750.330 km – najwięcej wykonanych kilometrów podczas treningów – Andrea Dovizioso
1911.695 km
– najwięcej wykonanych kilometrów w wyścigach – Casey Stoner

350 – największa ilość punktów wśród zawodników – Casey Stoner
246
– największa ilość okrążeń na pierwszej pozycji – Casey Stoner
16
– największa ilość ukończonych wyścigów – Casey Stoner i Andrea Dovizioso
19.339 sek
– największa przewaga zwycięzcy wyścigu nad drugim zawodnikiem na mecie – Grand Prix Hiszpanii, Jorge Lorenzo

0.069 – najmniejsza przewaga zwycięzcy wyścigu nad drugim zawodnikiem na mecie – Grand Prix Walencji, Casey Stoner

1.014 sek- największa przewaga zdobywcy Pole Position nad drugim zawodnikiem w kwalifikacjach – Grand Prix Walencji, Casey Stoner

0.009 sek – najmniejsza przewaga zdobywcy Pole Position nad drugim zawodnikiem w kwalifikacjach – Dutch TT, Marco Simoncelli
10 – największa ilość zwycięstw – Casey Stoner

6 – największa ilość drugich miejsc – Jorge Lorenzo

5 – największa ilość trzecich miejsc – Casey Stoner
7
– największa ilość najszybszych okrążeń w wyścigu – Casey Stoner
12
– największa ilość Pole Position – Casey Stoner

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,233 sek