Home / MotoGP / Stoner najlepszy w Brnie również na testach

Stoner najlepszy w Brnie również na testach

Zwycięzca z GP Czech, Casey Stoner, pokazał że jest w dobrej formie, wygrywając poniedziałkowe, powyścigowe testy, gdzie skonfrontowane zostały nowe motocykle na sezon 2012. Na tor wyjechały więc litrowe maszyny Hondy i Yamahy – zabrakło tylko nowego Ducati – włoski zespół testował przejściowego GP11.1.

Australijczyk, który niedzielnym zwycięstwem powiększył prowadzenie w klasyfikacji generalnej, osiągnął najlepszy czas dnia – 1min 56.168s. "Dziś mieliśmy kolejny udany test, ale wciąż przed nami wiele pracy. Znaleźliśmy wiele pozytywów i potwierdziliśmy, że idziemy w dobrym kierunku. Mieliśmy kilka małych problemów z "myszkowaniem" motocykla – ale to nie powinno być trudne do rozwiązania poprzez systemy zarządzania i hamowania silnikiem – czyli obszary, w których definitywnie jeszcze możemy się poprawić, podobnie jak w przypadku podwozia. Jak dla mnie silnik jest fantastyczny, jazda 'tysiącem', z większą mocą, jest wielką przyjemnością. Ma niesamowite przyspieszenie – przez większość czasu nawet zbyt duże." – powiedział Stoner po zakończeniu testu.

Niewiele gorszy czas uzyskał Jorge Lorenzo z Yamahy. Hiszpan jeździł dwoma motocyklami – tegoroczną 'osiemsetką', jak i nowym prototypem o pojemności 1000ccm. Lepszy wynik uzyskał na przyszłorocznej maszynie. Był on niewiele gorszy od czasu Stonera – co należy docenić, biorąc pod uwagę że to torowy debiut nowej Yamahy. "Dzisiejszy dzień był ekscytujący i pełen pracy, ponieważ pierwszy raz jeździliśmy motocyklem o pojemności 1000ccm, ale również zrobiliśmy mały krok jeśli chodzi o ulepszenia w maszynie 800ccm. Od godziny dziewiątej bez przerwy jeździliśmy w kółko po torze, aż do piątej po południu! Zdałem sobię sprawę, że motocykl 1000ccm jest niesamowity, gdy zobaczyłem jego moc na prostych. Uwielbiam go. Chciałem przejechać na nim więcej okrążeń, ale muszę myśleć także o obecnym sezonie. Na przyszłorocznym motocyklu spędziłem więc tylko godzinę! Już mogę powiedzieć, że kolejny sezon MotoGP będzie wspaniały, z dużo większą mocą, a z zakrętów będzie można wychodzić z uślizgiem koła. Nie mogę się doczekać!" – przyznał obecny mistrz świata, Jorge Lorenzo, który większość poniedziałkowego czasu przeznaczył na obecnym typie Yamahy.


Trzeci czas wykręcił partner Lorenzo z Yamahy, Ben Spies, również korzystający z motocykla na 2012 rok. On także wykonał niewiele okrążeń. "Ulepszenia, które testowaliśmy dzisiejszego ranka, miały pozytywny efekt. Mam nadzieję, że w przyszłości również pójdziemy w takim właściwym kierunku. Jeśli chodzi o motocykl 1000ccm, to był całkiem udany pierwszy dzień jazdy. Nie zmienialiśmy w nim zbyt wiele, po prostu wykonaliśmy 'oblot' i trochę okrążeń, by zebrać jak najwięcej danych. Wykonaliśmy tylko kilka drobnych zmian ustawień, by zobaczyć, jak wpłyną one na motocykl w porównaniu do modelu 800ccm. Z pewnością zostanie jeszcze ulepszony, ale zaskoczył nas fakt, że już pierwszego dnia był on szybszy niż ten o pojemności 800ccm. Jeśli chodzi o moje ramię, jest coraz lepiej. We środę zaplanowane jest jego badanie, kiedy tylko wrócę do siebie do USA. Ale powinienem być w pełni sił i przygotowany do wyścigu na Indianapolis." – powiedział Ben Spies.

Dani Pedrosa z kolei po raz pierwszy miał kontakt z nową maszyną Hondy – poprzednie jej testy opuścił z powodu kontuzji. Wcześniej startował na motocyklu o pojemności 990ccm w swoim debiutanckim sezonie 2006. W poniedziałek pokonał 37. okrążeń, był jednak wolniejszy od Stonera o ponad sekundę. Przyznał też, że będzie musiał zmienić nieco swój styl jazdy. "Moje pierwsze wrażenie o poranku było takie, jak wtedy, gdy debiutowałem w MotoGP. W porównaniu do 800ccm, można odczuć różnicę w pojemności, jeśli chodzi o moment obrotowy i moc. Prawdopodobnie jeździłem na teście ze stylem jazdy na motocyklu 800ccm – muszę ponownie zrozumieć nową maszynę i spróbować jeździć nią nieco inaczej. Ale sam motocykl wydaje się pracować całkiem dobrze. Zrobimy jeszcze wiele modyfikacji, więc finalna wersja będzie bardzo różnić się od dzisiaj objeżdżonej. Ale to normalne. Porównując z motocyklem 990ccm, którym jeździłem w 2006 roku, jest bardzo podobnie jeśli chodzi o moc, ale nowy jest trochę lżejszy i lepiej się zachowuje na torze. Jechałem na egzemplarzu, który Casey testował na Jerez i na drugim z kilkoma poprawkami, i ten był nieco lepszy. Musimy być bardzo ostrożni jeśli chodzi o podwozie, ponieważ przyszłoroczne opony będą nieco inne, co będzie mieć wpływ." – zakończył Dani Pedrosa.

Jedynym zawodnikiem z reszty stawki, który korzystał z motocykla 1000ccm na przyszły rok, był Mika Kallio. Testował on maszynę wyposażoną w litrowy silnik BMW, a zespół Marc Vds Racing Team dołączy w przyszłym sezonie do stawki MotoGP zgodnie z zasadami Claiming Rule Team. Na razie jednak strata nawet do obecnych maszyn 800ccm jest dość wyraźna.

Wyniki poniedziałkowych, powyścigowych testów na torze w Brnie:
 1.  Casey Stoner        Repsol Honda Team          1m56.168s             57 okr. *
 2.  Jorge Lorenzo       Yamaha Factory Racing    1m56.253s     + 0.085  28 *
 3.  Ben Spies              Yamaha Factory Racing    1m56.306s     + 0.138  24 *
 4.  Dani Pedrosa       Repsol Honda Team          1m57.264s     + 1.096  37 *
 5.  Nicky Hayden        Ducati Team                         1m57.533s     + 1.365  78
 6.  Cal Crutchlow       Monster Yamaha Tech 3    1m57.591s     + 1.423  74
 7.  Toni Elias               LCR Honda MotoGP           1m57.903s     + 1.735  56
 8.  Valentino Rossi   Ducati Team                          1m58.266s     + 2.098  74
 9.  Loris Capirossi    Pramac Racing Team         1m58.387s     + 2.219  66
10.  Colin Edwards     Monster Yamaha Tech 3    1m58.492s     + 2.324  44
11.  Mika Kallio           Marc Vds Racing Team        2m00.144s    + 3.976  81 *

* Motocykl 1000ccm

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
71 zapytań w 0,717 sek