Home / MotoGP / Suzuki w połowie drogi do utraty przywilejów na 2019 rok

Suzuki w połowie drogi do utraty przywilejów na 2019 rok

Świetny początek sezonu w wykonaniu Suzuki oznacza, że marka z Hamamatsu jest na „dobrej drodze” do utraty przywilejów, jakie odzyskała na rok 2018. Najpierw w GP Argentyny podium zdobył Alex Rins, a potem dwa razy jego wynik powtórzył Andrea Iannone. Suzuki ma więc trzy punkty tzw. koncesji. Przywileje w 2019 roku straci, jeśli zbierze sześć punktów.

Suzuki może korzystać z „ulg” w roku 2018 dlatego, że sezon 2017 był w ich wykonaniu fatalny. Nie udało się wywalczyć choćby jednego miejsca na podium. W sezonie 2018 przywileje mają również Aprilia oraz KTM. Każdy zawodnik może wykorzystywać w roku aż dziewięć silników, do tego możliwy jest rozwój jednostki napędowej. Jeśli zebranych zostanie 6 punktów, to za rok Suzuki będzie miało już tylko siedem silników, a ich rozwój będzie zamrożony.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Ale brak przywilejów to również inne ograniczenia: zaledwie pięć dni testowych w roku (zamiast nieograniczonego programu) oraz możliwość trzech dzikich kart (zamiast sześciu), choć oczywiście Suzuki i tak nie wykorzysta w tym roku aż tylu kart.

Za zwycięstwo producent otrzymuje 3 punkty koncesji. Za drugie miejsce – 2 punkty. Za trzecie – 1 punkt. W roku 2016 Maverick Vinales zebrał właśnie 6 punktów, za zwycięstwo i trzy trzecie miejsca.

Od redakcji: Wczoraj omyłkowo podaliśmy dalej informację, która ukazała się na oficjalnej stronie motogp.com, jakoby Suzuki już teraz miało pewną utratę przywilejów. Informacja ta była oczywiście błędna i szybko zniknęła zarówno ze strony motogp.com, jak i naszej.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 4

  1. Czy punkty liczą sie razem z satelickimi ekipami? Jeśli nie, to może fabryczna Yamaha się załapie na 2019 na jakieś przywileje ;) O ile dobrze liczę, to bez Zarco mają na razie 3 punkciki.

  2. Podobne rozwiązania powinny być w WSBK a nie ze kastrują Kawasaki czy Ducaty z obrotów

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 1,445 sek