Home / MotoGP / Szczęśliwa trzynastka Marca Marqueza

Szczęśliwa trzynastka Marca Marqueza

marc+marquez+mistrz+swiata+motogp+2014

Po raz 13. w tym sezonie podczas Grand Prix Walencji triumfował Marc Marquez. Hiszpan przypieczętował tym samym swoje drugie z rzędu Motocyklowe Mistrzostwo Świata. 

Drugi linię mety minął Valentino Rossi, który wczoraj zwyciężył w kwalifikacjach. Tym samym Włoch zapewnił sobie tytuł wicemistrza świata. Najniższy stopień podium przypadł dla Daniego Pedrosy.

Sezon 2014 zakończony, ale już jutro, tj. w poniedziałek startują pierwsze testy przygotowujące do kolejnego roku.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu o Grand Prix Walencji – MotoGP:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 46m 39.627s
2. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 46m 43.143s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 46m 53.667s
4. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 46m 56.332s
5. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 46m 56.400s
6. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 47m 17.511s
7. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 47m 17.795s
8. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 47m 21.430s
9. Michele Pirro ITA Ducati Team (Desmosedici) 47m 25.337s
10. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 47m 30.818s
11. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 47m 36.139s
12. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 47m 36.627s
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 47m 36.889s
14. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 47m 37.144s
15. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RC213V-RS) 47m 38.402s
16. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 47m 38.491s
17. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 47m 42.016s
18. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 47m 55.422s
19. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 48m 5.936s
20. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 48m 16.839s
21. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1 okr.
22. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1 okr.
Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) DNF
Randy De Puniet FRA Team Suzuki MotoGP (GSX-RR) DNF
Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) DNF 

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 9

  1. Ale pogoda dziś zrobiła w ch..ja Jorge i Andreę. Bautista totalny wstyd, a Suzuki… bez punktów. Mam nadzieję że nie będą mieć zbyt dużych problemów z maszyną.

    • Bautista sobie niezłej „siary” narobił na pożegnanie z Hondą. Nie chce mi się wierzyć, żeby aż tak słaby był – ale żeby aż tak u niego legła motywacja, żeby przegrywać z Open…
      A co do Lorenzo to chyba było to taka desperacka zmiana motocykla – w inny sposób nie wyprzedziłby Vale w klasyfikacji generalnej.
      No i cóż… uwielbiam wewnętrzne walki Ducati :D Dovi vs Nicky, Cal a za rok może i ManiacJoe :)

      Ogólnie wydaje mi się, że w przyszłym roku bardziej będzie konkurencyjna Aprilia – będąca podrasowanym ART – niż Suzuki

  2. Według mnie ten wyścig w pewnym sensie pokazał przebieg tego sezonu. Zdecydowanie najlepszy Marc Marquez, Valentino także w świetnej formie, w cieniu niewidoczny Pedrosa, pogubiony przez większość sezonu Jorge Lorenzo i waleczne Ducati. Gratulacje dla całej pierwszej 3 klasyfikacji generalnej. Jorge mimo tylu problemów zdołał stanąć na podium, Vale ponownie pokazuje świetną formę i Marc, który w tak młodym wieku bije kolejne rekordy legend MotoGP, zdecydowanie zdominował ten sezon, mimo błedów w kilku wyścigach, w dwóch ostatnich pokazał, kto jest najlepszy. Podsumowując cały sezon, było kilka emocjonujących wyścigów. Z niecierpliwością czekam już na przyszły sezon.

  3. Mówili, że na BT Sports mają pokazywać testy na żywo, w poniedziałek i we wtorek.

  4. Za co krytykowano w dzisiejszym komentarzu Lorisa Baza ?

    • Za nieprzepuszczenie Toma Sykesa (jego zespołowego kolegi), gdy ten walczył o tytuł mistrza świata – i ostatecznie go przegrał. Tutaj opinia przeciwna do komentatora Eurosportu – nie pamiętam czy mówił to Mick, czy Adam – ale któryś potępił zachowanie Baza. Natomiast na Eurosporcie pochwalili tę postawę.

      Sam się zgodzę z komentatorem Eurosportu, który powiedział:
      „Skoro mają być ustalane wyniki, to po co ta cała szopka, jeśli można ustalić wszystko przy zielonym stoliku” :)

  5. MM93 w tym sezonie nie do objechania. Naturalnie cieszy mnie VR46 i powrót jego formy – myślę, że w przyszłym sezonie doda mu to skrzydeł i nie będzie też wątpliwości pod kogo rozwijać motocykl. Fajnie ogląda się też Iannone – ma chłopak zacięcie do walki – w przyszłym roku na fabrycznym Ducati powinno być znacznie lepiej, tym bardzie że widać postępy motocykla po przyjściu Gigi dAligny. Suzuki mnie rozczarowało – kibicowałem „niebieskim” za czasów Robertsa jr a potem Capirexa. Przez ten weekend zdecydowanie za słaby silnik – różnice w prędkościach maksymalnych są powalające. No cóż teraz byle do wiosny.

  6. Pozostaje chylic czola czy sie go lubi czy nie. Rzadko kiedy trafia sie mozliwosc ogladania jak pobijany jest taki rekord. Gratulacje

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 1,829 sek