Home / MotoGP / Testy MotoGP, Barcelona: Marquez najszybszy, Yamaha sprawdza nowe rozwiązania

Testy MotoGP, Barcelona: Marquez najszybszy, Yamaha sprawdza nowe rozwiązania

Marc Marquez osiągnął najlepszy czas w poniedziałkowych testach MotoGP na torze, gdzie w niedzielę rozegrano GP Katalonii. To drugie tegoroczne oficjalne testy śródsezonowe, jednak nie wszystkie ekipy były na nim obecne.

Zabrakło fabrycznych i niektórych satelickich zespołów Ducati. Nie przyjechał także kontuzjowany Bradley Smith. Pojawił się za to Alex Rins, który wraca po kontuzji. Mimo to, w testach wziął też udział Sylvain Guintoli, który trzy razy zastępował Hiszpana w wyścigach.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Przez dużą część dnia na czele widniał Maverick Vinales, ale ostatecznie na koniec testów zmienił go Marquez. Yamaha testowała dzisiaj nowe ramy. Honda natomiast skupiła się na ustawieniach i oponach. Kolejna runda MotoGP już za niespełna dwa tygodnie w Holandii.

Wyniki testów MotoGP po GP Katalonii na torze Circuit of the Barcelona-Catalunya:
1. ^4 Marc Marquez
SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 44.071s

2. ˅1 Maverick Vinales SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 44.437s +0.366s
3. ˅1 Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 44.972s +0.901s
4. ˅1 Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1m 45.003s +0.932s
5. ˅1 Aleix Espargaro SPA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 45.046s +0.975s
6. = Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 45.296s +1.225s
7. = Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 45.452s +1.381s
8. = Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 45.565s +1.494s
9. = Tito Rabat GBR Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 45.582s +1.511s
10. = Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 45.635s +1.564s
11. = Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 45.863s +1.792s
12. = Jack Miller AUS Estrella Galica 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 45.897s +1.826s
13. = Pol Espargaro SPA KTM MotoGP Factory Racing (RC16) 1m 46.107s +2.036s
14. = Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 46.130s +2.059s
15. = Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 46.389s +2.318s
16. ^2 Mika Kallio FIN KTM Test Rider (RC16) 1m 46.405s +2.334s
17. = Alex Rins SPA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 46.490s +2.419s
18. ˅2 Sylvain Guintoli FRA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 47.055s +2.984s
Kliknij, aby pominąć reklamy
Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 14

  1. Yamaha ma coś nowego. Honda ustawia motocykl i ogarnia opony. I kto lepiej wyjdzie? Nie wiadomo, bo jak patrzę na ten sezon, to się zastanawiam po co te testy, skoro i tak opony co weekend zaskakują i nie da się przewidzieć jak zareaguje motocykl i co będzie pasować, a co nie. Testy były w maju na tym torze, a Michelin i tak przywiózł inne mieszanki, niż były wtedy testowane. Istny totolotek.

    • Faktem jest, że chyba największą bolączką sezonu nie są same opony co karuzela z nimi. Co rusz jak coś się dzieje to nowe pomysły na mieszanki, a fabryki mają problem z nadążaniem ze zmianą ustawień.

      • Ogólnie powiem, że to dobrze. Dzięki temu mamy trochę niespodzianek, a chyba nikt nie chce powrotu czasów np. 2012-2013, gdzie liczyło się trzech zawodników maks.

      • Zgodzę się z polerstem, bo kręcić oponami… to sobie niech kręcą, byle kręcili dobrymi gumami. wolę zaskoczenie i chwilę adaptacji do dobrego sprzętu/ogumienia, niż długie szykowanie się na jakimś syfie (to tak ogólnie mówiąc).

      • Niespodzianki są OK – też nie lubię nudnego sezonu, ale teraz to mi trochę wygląda na szukanie dobrego rozwiązania (czyt. zapewniającego w miarę równą rywalizację – tak, tak wiem, nigdy nie będzie opon idealnych dla wszystkich) trochę po omacku.

      • To może niech organizatorzy ustawiają moc maksymalną zawodnikom. Np Marquez wygra 2 razy z rzędu to w następnych wyścigach -50km. Jak wygra Viniales to -50km za to Marquezowi +25km żeby jechał w czołówce ale nie wygrał. Wtedy było by ciekawie. A raz w roku Abraham +50km a niech wygra i miejmy sensację.

      • @thundercat – ale chyba widzisz różnicę w tym, co Ty mówisz, a sytuacją, gdzie każdy zmaga się z tym samym?

      • @bodhi46 – wiem o czym mówisz, ale jeśli to ma być jeden ze sposobów (względnie mądre zaskoczenie z oponami, ale podkreślam – dobrymi), to niech tak będzie. Tak jak niech będzie ujednolicenie elektroniki, dawanie jednym więcej paliwa, więcej silników, czy co tam sobie wymyślą – niech sobie wyrównują, czy też pomagają słabszym, oczywiście dozując to rozważnie. Ale jeśli przy tej karuzeli zawodnicy (i zespoły oczywiście) dostają nadal niedopracowane opony, zawodnicy się przewracają, nie są w stanie wyciągnąć pełnego potencjału z siebie i maszyny, obniżając poziom bezpieczeństwa (każda wywrotka to groźna sytuacja – np przejechanie komuś po głowie to nic fajnego, jak pamiętamy…). To ja będę mówić i powtarzać, że to nie jest poziom MotoGp i żądam zmiany – tak jak gros innych fanów, jak zawodnicy, a Michelin dostając info z różnych źródeł, z każdego zakątka świata, będzie wiedziało, że mają podkręcać obroty i szybko doprowadzać opony do odpowiedniego poziomu. Wiem, że się powtarzam, ale dla wielu nie ma problemu, więc muszą być tacy, co mówią, że problem jest… ;)

      • Polrest, oczywiście, że widzę różnicę, ale pokazuję do czego to może prowadzić:) ( Michelin na pewno wie jakie mieszanki pasują której fabryce.

      • Thundercat – Ale to wcale nie jest taki głupi pomysł – dociążanie (np wtcc), odwracanie kolejności startu pierwszej ósemki (np wsbk) etc – różne rzeczy widziałem w sportach motorowych, które przynosiły skutek w postaci wyrównania szans – dawanie więcej paliwa, to też poniekąd dawanie więcej mocy. Różne rzeczy są ok, dopóki nie są szkodliwe (dosłownie i w przenośni), są dobrze przemyślane i generalnie teamy z zawodnikami na czele się na to godzą, a oni wiedzą dokładnie jak powinno wyglądać ściganie na najwyższym poziomie ;)

  2. Vinales widzi spisek oponiarski
    Rossi zaczyna pomrukiwać o niewłaściwym kierunku przy rozwoju M1 2017
    Dovizioso wygrywa dzięki specjalnym Michelinom
    Nic tylko założyć czapkę z folii aluminiowej i czekać na kolejne rewelacje tego sezonu.

  3. To trochę mi przypomina sezon 2007, gdzie Rossi przeplatał zwycięstwa z wynikami bardzo, baaaardzo słabymi, gdzie często albo on, albo i jego fabryka dawała ciała (Misano, Motegi). Być może to tylko taki wypadek przy pracy i Yamahy się ogarną. W Assen Rossi na Yamasze, odkąd wrócił z Ducati, zawsze był mocny – Assen to najmocniejsza strona Rossiego: dwa zwycięstwa, a mógł dołożyć kolejne dwa, gdyby raz nie startował z pitlane, a drugi raz nie wywalił się na własne życzenie. Jeśli tu nie wygra Rossi, to nie wiem ghdzie

    • Też zaczynam się zastanawiać co się dzieje nie tyle z VR46 co yamaha. W Le Mans było naprawdę szybko i dobrze – wywrotki przy tak agresywnej jeździe nie są niczym nadzwyczajnym i przydarzają się wszystkim. Widać było że VR46 dobrze czuje się na motocyklu, a ostatnie dwa okrążenia jakby miał z 10 lat mniej. Potem Mugello i mimo wszystko dobry dla Rossiego wyścig biorąc pod uwagę, że jeszcze w czwartek rano nie było wiadomo czy w ogóle wystąpi. Natomiast w Katalonii był całkowicie przezroczysty – po prostu dojechał wyścig. Yamaha dawał zero szans na walkę. Na pewno VR46 nie zapomniał jak jeździć, tym bardziej, że potrafi wytrzymać (również kondycyjnie) cały wyścig udowodnił w Le Mans. Zobaczymy jak poradzi sobie w Katedrze.

  4. Można podejrzewać że MV jechał na maksa żeby mieć jakiekolwiek sensowne porównanie do danych z wyścigu – niby poprawa jest, ale z takim czasem byłby i tak dopiero 7 na starcie, a w Q1 nie pokonałby „starej” Yamahy… Troche jednak rozczarowujace pomimo tego że na tablicy wyników tak ładnie wyglądało jego pierwsze miejsce… Za to MM93 jak to on – z nim nie ma nigdy nudy na torze, to byłby drugi czas na Q2 :). Na czasy VR nie ma co patrzeć, on zawsze testuje po swojemu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
161 zapytań w 1,619 sek