Home / MotoGP / Testy MotoGP, Jerez (dzień 1): Petrucci najszybszy, „dublet” Ducati

Testy MotoGP, Jerez (dzień 1): Petrucci najszybszy, „dublet” Ducati

Zakończył się pierwszy dzień ostatnich w tym roku testów MotoGP. Na torze w Jerez de la Frontera obecna była niemal cała czołówka królewskiej klasy. Najlepszym tempem podróżowali fabryczni zawodnicy Ducati: pierwszy był Danilo Petrucci, a drugi Andrea Dovizioso. Świetnym trzecim czasem zaskoczył z kolei Takaaki Nakagami.

Dovizioso chwilę po zakończeniu najlepszego dla siebie okrążenia przewrócił się. Było to w samej końcówce sesji testowej. Upadek – ale groźniejszy – zaliczył Joan Mir. Nowy nabytek Suzuki trafił nawet do centrum medycznego, ale tam nie stwierdzono żadnego urazu i młody Hiszpan wrócił na tor.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki 1. dnia testów MotoGP w Jerez w Hiszpanii:

  1. ^5 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 37.968s
  2. ^1 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosesdici) 1m 38.185s +0.217s
  3. ^2 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1m 38.348s +0.380s
  4. ˅3 Maverick Vinales SPA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 38.376s +0.408s
  5. ˅3 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 1m 38.517s +0.549s
  6. ˅2 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1) 1m 38.659s +0.691s
  7. = Jorge Lorenzo SPA Repsol Honda (RC213V) 1m 38.749s +0.781s
  8. = Jack Miller AUS Pramac Ducati (Desmosedici) 1m 38.816s +0.848s
  9. = Alvaro Bautista SPA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 38.830s +0.862s
  10. ^4 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 38.956s +0.988s
  11. ˅1 Andrea Iannone ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 39.008s +1.040s
  12. ˅1 Tito Rabat SPA Reale Avintia (Desmosedici) 1m 39.097s +1.129s
  13. ˅1 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 39.150s +1.182s
  14. ˅1 Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (Desmosedici)* 1m 39.157s +1.189s
  15. ^2 Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1)* 1m 39.414s +1.446s
  16. = Pol Espargaro SPA Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 39.552s +1.584s
  17. ˅2 Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 39.564s +1.596s
  18. ^2 Bradley Smith GBR Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 40.174s +2.206s
  19. ˅1 Johann Zarco FRA Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 40.192s +2.224s
  20. ˅1 Karel Abraham CZE Reale Avintia (Desmosedici) 1m 40.438s +2.470s
  21. = Hafizh Syahrin MAL Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1m 40.630s +2.662s
  22. = Sylvain Guintoli FRA Suzuki Test Rider (GSX-RR) 1m 40.743s +2.775s
  23. = Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1m 41.699s +3.731s
  24. = Matteo Baiocco ITA Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 42.766s +4.798s

Źródło: crash.net
Fot. Ducati

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 17

  1. Nakagami… ciekawe ciekawe :D

  2. Danilo po prostu chciał dzisiaj odpowiedzieć wszystkim tym, co upychają tak tego Bautistę do fabrycznego zespołu Ducati w MotoGP ;)

    Oczywiście to tylko testy, ale jednak Johann mnie nie pokoi :(

    • Wynikiem podczas testów nie można nic powiedzieć , są bardzo mylące ! Siłę pokazujesz podczas całego sezonu i po tym Cię oceniają .

      • Sugerujesz że KTM specjalnie tak słabo jeździ, a pokaże siłę w trakcie sezonu :)? Testy to testy – oczywiste że nie trzeba przykładać ogromnej wagi do ich wyników, ale akurat w motoGP jest to ważny okres bo można porównać wyniki poprzedniej konstrukcji z nowszą, oraz co równie ważne sprawdzić czasy na tle innych zespołów. Dlatego wyniki Petrucciego jeżdzącego bardzo równe i naprawdę „wyścigowe” kółka na poziomie czasów z wyścigu coś tam już mówią – przynajmniej to że nowa konstrukcja już potrafi jechać szybko. Wyniki Zarco także wiele pokazują – niezależnie od tego że musi się jeszcze dopasować do nowego motocykla.

        • Chodziło mi o to ze podczas testów jest inaczej, nikt nie wygrywa sezonu wykręcając najlepszy czas na jedno okrążenie w testach. a sezon i wyścig po wyścigu pokazuje kto jaki ma potencjał. Historia pokazała to nie raz .

      • Przecież napisałem, że to tylko testy ;D

  3. Petruc w gazie, Ducaty jada jak wściekłe. Mareczek z 0,5 stratą ??? Co jest kur…

  4. W wynikach na stronie motogp.com 15 jest Pol Espargaro z czasem 1:39.241. Który czas jest prawdziwy?

  5. Ludzie – to tylko testy… ;))

  6. Najlepsze jest to, że Rea byłby na 7 miejscu.

    • A Bautista wolniejszy o sekundę na nowym (dla siebie również) Panigale V4 XD I gość jeszcze śmiał mówić, że na motocyklu WSBK wszystko dzieje się wolniej. Serio, czasem mam wrażenie, że miano „królewskiej klasy” dotyczy wyłącznie tego, że startują w niej najlepsi zawodnicy, a niekoniecznie najlepszego możliwego sprzętu. Bo np. opony kwalifikacyjne w WSBK robią różnicę i jestem pewny, że taki Marquez po wjeżdżeniu się spokojnie urwałby jeszcze z pół sekundy z czasów jakie robią zawodnicy WSBK. No ale niech będzie, po prostu niektóre tory bardziej wyrównują osiągi MotoGP i WSBK. Ale i tak jest to nieco żenujące, że produkcyjna klasa dorównuje prototypowej. I to mimo cięcia obrotów i innych ograniczeń. Coś tu nie gra. Jakby wystawić Kawasaki tak, jak kiedyś wystawiane były ulepy CRT z silnikami drogowymi, to to Kawasaki dawałoby lepiej radę (oczywiście na Pirellkach).

  7. Nakagami zapewne podróżuje na motocyklu Crutchlowa, bo to ich jedyny zawodnik do przetestowania motocykla – stąd nagle takie solidne czasy.
    Mnie cieszy pozycja Lorenzo – widać że pracuje po swojemu i spokojnie robi swoją robotę. Będzie szybki, myślę że pierwszy w historii rider wygrywający wyścig na 3 markach pojawi się szybciej niż się wszystkim wydaje.
    Patrząc na waszą dyskusję o porównywaniu czasów do WSBK to wygląda na to że zespół KTM mógłby pomyśleć nad tym żeby zakończyć prace na koncepcją swojego motocykla i po prostu zacząć kopiować rozwiązania znane i objeżdżone w wsbk… Bo czasy KTMa są tragiczne i nie widać tu nic optymistycznego na przyszły sezon. Tak jak dla Yamahy nic nie pomagają testerzy, tak i dla KTMa armia super-nazwisk nic nie pomoże jeżeli konstrukcja jest gniotem.
    A co do porównywania z wsbk – to tor Jerez jest dość specyficzny jak na motoGP, popatrzcie chociażby na prędkości maksymalne – grubo poniżej 300kmh. Stąd zapewne biorą się te bardzo konkurencyjne czasy wsbk i motoGP.

  8. Lorenzo podobno jezdzil z ta nakladka na baku
    Nakagami z braku Cala testuje rozne rozwiązania

  9. Mareczek zaliczył safe a Dovi nie chciał być gorszy od Petruxa i wywalił dzwona.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
26 zapytań w 1,325 sek