Home / MotoGP / Testy MotoGP, Phillip Island (Dzień 2): Viñales na czele! Suzuki i Aprilia dostały skrzydeł

Testy MotoGP, Phillip Island (Dzień 2): Viñales na czele! Suzuki i Aprilia dostały skrzydeł

Drugi dzień przejazdów przedsezonowych na torze Phillip Island przyniósł nieco zmian w klasyfikacji. Na czele znów – tak jak to było w Malezji – znalazł się Maverick Viñales, który zdecydowanie pobił wczorajszy czas drugiego dziś Marka Marqueza (1m 29.497s). Trzeci czas należał do Cala Crutchlowa.

Na torze dopiero po kilku godzinach pojawił się Dani Pedrosa, który ma zapalenie gardła. Na krótko na torze widniała czerwona flaga – tym razem spowodowana obecnością na nitce toru ptaków, które często przeszkadzają zawodnikom podczas australijskiej rundy grand prix.

Tak jak zapowiadały, zespoły Aprilii oraz Suzuki pokazały swoją wersję skrzydełek schowanych pod owiewkami. Rozwiązanie Suzuki jest dość podobne do tego, zastosowanego przez Yamahę, u Aprilii natomiast kanał, w który wpada powietrze, jest węższy. Na razie nie wiadomo, czy te rozwiązania – tak jak to było z Yamahą – zostaną zaakceptowane.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki 2. dnia testów MotoGP na torze Phillip Island w Malezji:
1.
= Maverick Viñales ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 28.847s [Okr. 21/80]

2. = Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 29.309s +0.462s [20/107]
3. = Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) 1m 29.325s +0.478s [28/80]
4. = Alvaro Bautista ESP Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP16) 1m 29.411s +0.564s [42/86]
5. = Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 29.483s +0.636s [32/55]
6. = Aleix Espargaro ESP Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 29.501s +0.654s [18/69]
7. = Jonas Folger GER Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.664s +0.817s [29/65]
8. = Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 29.674s +0.827s [18/70]
9. = Alex Rins ESP Team Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 29.802s +0.955s [68/80]
10. = Jack Miller AUS Estrella Galicia 0,0 Marc VDS (RC213V) 1m 29.838s +0.991s [36/83]
11. = Johann Zarco FRA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 29.880s +1.033s [84/88]
12. = Andrea Iannone ITA Team Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 29.947s +1.100s [19/72]
13. = Karel Abraham CZE Aspar MotoGP Team (Desmosedici GP15) 1m 30.142s +1.295s [20/73]
14. ^ Danilo Petrucci ITA Octo Pramac Racing (Desmosedici GP17) 1m 30.150s +1.303s [64/65]
15. ˅ Jorge Lorenzo ESP Ducati Team (Desmosedici GP17) 1m 30.197s +1.350s [32/64]
16. ^ Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 30.245s +1.398s [38/40]
17. ˅ Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.352s +1.505s [18/62]
18. = Scott Redding GBR Octo Pramac Racing (Desmosedici GP16) 1m 30.435s +1.588s [83/90]
19. = Pol Espargaro ESP Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 30.645s +1.798s [24/59]
20. = Loris Baz FRA Avintia Racing (Desmosedici GP15) 1m 30.852s +2.005s [34/53]
21. = Sam Lowes GBR Factory Aprilia Gresini (RS-GP)* 1m 30.895s +2.048s [34/64]
22. = Bradley Smith GBR Red Bull KTM Factory Racing (RC16) 1m 31.704s +2.857s [35/81]
Kliknij, aby pominąć reklamy
Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 7

  1. no to chyba muszę przyznać, że dla Lorenzo będzie to długi i cięzki sezon. Ni ma tempa, ni ma…
    będzie walka o top 10..
    ale obym się mylił.

  2. Lorenzo chyba za bardzo chce zmusić Ducati do sposobu jazdy wypracowanego wcześniej na motocyklach Yamaha.
    Szkoda, że Stoner nie testuje tutaj. Byłby punkt odniesienia ile można z GP17 wycisnąć na tym torze.
    Bautista zaskakująco dobrze na zeszłorocznym sprzęcie.
    Vineales świetnie, co ciekawe w zeszłym roku również tu błyszczał. Może właśnie zaczyna się era, w której będzie walczył z 93 i to ich pojedynkami będziemy się emocjonować w najbliższych latach.

    • A co, Dovicioso to za słaby przykład, aby zobaczyć, co potrafi motocykl. Pojechał 0,75s szybciej, to wystarczy.

      • @Vendeur – dokładnie, Dovi to świetny punkt. Jednak też bym chciał zobaczyć tu Stonera, i nie kumam, czemu testuje tak w kratkę (tzn kumam, bo takie są ustalenia, kontrakt etc, ale nie akceptuję tego ;)

  3. Ducati wymaga agresywnego traktowania… coś czego Lorenzo nie potrafi przynajmniej na razie… Chociaż poczekajmy spokojnie do pierwszego wyścigu. Chociaż pewnie nie ma co się oszukiwać bo sezon będzie długi a z deszczem może być niestety jeszcze dłuższy… Na papierze i ogólnie Vinales wygląda kapitalnie choć jeśli chodzi o tempo czysto wyścigowe to różnica pomiędzy Rossim jest mniejsza…

    Co do Hondy niestety to jest kolejny sezon w którym inżynierowie skupiają się bardziej na projekcie F1 niż na MotoGP przez co Marquez cierpi katusze… ale to jednak pokazuje jak dojrzał i jak bardzo stał się zawodnikiem kompletnym gdzie zdobył tytuły na najlepszym motocyklu jak i na tym gorszym od Yamahy…

    • Jakie katusze cierpi Marquez, jak tam Honda się na nim skupia tylko i wyłącznie? Kiedy ten motocykl był gorszy od Yamahy? W 1 połowie 2016? Z problemem podczas przyspieszania Honda sobie poradziła w dalszej części sezonu, co było widać m.in. w Aragonii :) natomiast Yamaha znowu zmaga się z problemem „wiecznym”, o czym mówił Rossi i dodał ponadto, że jeśli Yamaha nie poprawi prędkości maksymalnej, to szanse na tytuł nie będą duże :)

      A co do agresywnego traktowania – Lorenzo kiedyś też słynął z wczesnego hamowania, ale gdy trzeba było i zmusiły go do tego walki z Marquezem, potrafił opóźnić hamowanie tak, jak jego rodak-rywal

  4. co by nie pisać to MV zakończy sezon wysoko, oj wysoko

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
159 zapytań w 1,542 sek