Home / MotoGP / Testy w Katarze: dzień pierwszy dla Aleixa Espargaro

Testy w Katarze: dzień pierwszy dla Aleixa Espargaro

aleix+espargaro+motogp+test+katar

Fabryczne teamy Hondy, Yamahy i Ducati zakończyły w środę testy opon Bridgestone’a na torze Phillip Island, a dziś pozostali zawodnicy MotoGP pojawili się na torze w Katarze, gdzie do niedzieli potrwają ostatnie przygotowujące do sezonu 2014 testy.

Podczas nieobecności na drugich testach w Sepang, do ekip dołączył zespół PBM. Pierwszy raz w tym roku na torze pojawił się Danilo Petrucci z teamu Iodaracing, dosiadający nowej maszyny ART.

Podobnie jak to ma miejsce podczas oficjalnego wyścigu, również i testy odbywają się przy sztucznym oświetleniu i trwały dziś od 16:00 do 23:00 lokalnego czasu.

Wyniki testów na torze Losail International Circuit – piątek:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward-Yamaha) 1:55.386s (Okr. 38/43)
2. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:55.639s | +0.253s (48/53)
3. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1:56.072s | +0.686s (55/62)
4. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1:56.081s | +0.695s (48/52)
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1:56.081s | +0.695s (43/49)
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1:56.780s | +1.394s (52/63)
7. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward-Yamaha) 1:56.961s | +1.575s (31/34)
8. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1:57.318s | +1.932s (28/63)
9. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:57.574s | +2.118s (26/48)
10. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R) 1:57.922s | +2.536s (30/38)
11. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1:58.151s | +2.765s (53/55)
12. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1:58.503s | +3.117s (29/34)
13. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1:58.833s | +3.447s (49/49)
14. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1:59.121s | +3.735s (27/30)
15. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia) 1:59.294s | +3.908s (52/52)
16. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1:59.358s | +3.972s (57/57)
17. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 2m 0.055s | +4.669s (23/35)

Kliknij, aby pominąć reklamy

Niebieski klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

Czerwony klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.

Oficjalne rekordy toru w Katarze:
Najszybsze okrążenie:
Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1:53.927s (2011)
Najlepsze okrążenie w czasie wyścigu:
Casey Stoner AUS Ducati 1:55.153s (2008)

Najszybsze okrążenia w czasie wyścigu wg. producentów (2013):
Marc Marquez ESP Honda 1:55.445s
Jorge Lorenzo ESP Yamaha 1:55.569s
Nicky Hayden USA Ducati 1:56.437s
Randy de Puniet FRA ART 1:57.710s
Hector Barbera ESP FTR-Kawasaki 1:57.989s
Lukas Pesek CZE Ioda-Suter 1:59.405s
Michael Laverty GBR PBM-ART 1:59.713s

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 6

  1. Nie zdziwię się jeśli Aleix stanie na podium w tym sezonie…

  2. O co chodzi z czasami 8., 9., 10. ?

  3. Pierwszy dzień testów, tor nie w pełni przyczepny a EsA kręci czas lepszy niż FL z wyścigu w ubiegłym roku? Pewnie na tych super softach, no ale i tak… wow.

    • Najlepsze czasy z wyścigu zawsze są „nieco” wolniejsze od czasów uzyskiwanych podczas czasówek, także nie ma co się dziwić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
152 zapytań w 1,368 sek