Home / MotoGP / Więcej na temat RC 212V ad. 2010

Więcej na temat RC 212V ad. 2010

Podczas gdy zawodnicy udali się na wypoczynek po niedawnych testach w Malezji, nadszedł czas na przybliżenie nieco budowy jednego z motocykli. Korzystając więc z okazji, zapraszamy do zapoznania się z opinią szefostwa zespołu Repsol HondaPodczas gdy zawodnicy udali się na wypoczynek po niedawnych testach w Malezji, nadszedł czas na przybliżenie nieco budowy jednego z motocykli. Korzystając więc z okazji, zapraszamy do zapoznania się z opinią szefostwa zespołu Repsol Honda na temat RC 212V, jak również nadchodzącego sezonu.

Przy okazji prób na torze Sepang zorganizowano specjalną konferencję prasową, podczas której dyrektor fabrycznej ekipy HondyKazuhiko Yamano oraz lider projektu w klasie MotoGPShinichi Kobuku wypowiedzieli się na temat ich nowego motocykla, jak również nadchodzącego sezonu.

Jak już wcześniej pisaliśmy w tym artykule, wszystkie motocykle RC 212V w tym roku będą identyczne jeśli chodzi o bazową specyfikację. Jak przyznał Kazuhiko Yamano, maszyny fabryczne będą miały oczywiście kilka innych części. Największą różnicą będzie jednak elektronika, która jeśli zda egzamin w motocyklach fabrycznych, zostanie również udostępniona zawodnikom satelickim.

„Nową elektronikę opracowaliśmy zanim dołączyli do nas inżynierowie Yamahy,” przyznał Japończyk nawiązując do faktu, iż dwóch głównych inżynierów pracujących do niedawna nad M1-ką, teraz pracuje w szeregach Hondy. Najboleśniejszą stratą dla japońskiego producenta spod znaku trzech skrzyżowanych kamertonów może być z całą pewnością odejście właśnie Cristiana Battaglii oraz Andrei Zugny, którzy uważani są za najlepszych speców od elektroniki. Z załogi #99 odszedł także Carlo Liuzzi, specjalista od telemetrii. Wszyscy ci Włosi przeszli właśnie do HRC.

W tym roku Honda, tak jak wszyscy inni w stawce klasy królewskiej, zdecydowali się używać zawieszeń Öhlins. Włoch Andrea Dovizioso przesiadł się z części firmy Showa już podczas testów na czeskim torze Brno, a teraz dołączyli już do niego pozostali zawodnicy japońskiego producenta. „Celem tej zmiany jest jeszcze lepsze wykorzystanie opon Bridgestone. Chcemy po prostu lepiej dopasować do siebie podwozie, zawieszenie i gumy.” Yamano zapytany o to, czy według niego w zeszłym roku opony spod znaku wielkiej litery „B” lepiej współgrały z produktami Öhlinsa odpowiedział krótko: „Tak.”

Pracę nad wytrzymalszym silnikiem Honda rozpoczęła już w trakcie minionego sezonu. „W tym roku nie wprowadziliśmy jednak w jednostce napędowej znacznych zmian. Moc pozostała taka sama co w poprzednim modelu, a wydłużyła się jedynie żywotność,” przyznał lider projektu RC 212VShinichi Kokubu. „Końcowa moc jest taka sama, ale skupiliśmy się na polepszeniu kontroli nad maszyną,” dodał z kolei Yamano.

Jak stwierdził Kazuhiko, teraz ciężej jest poprawić osiągi motocykla. „Mamy tylko sześć silników. Dwa lata temu można było zmieniać właściwie wszystko. Teraz jeśli postanowimy dokonać większej zmiany w jednostce napędowej, a jak z nią coś się stanie, wtedy ucierpi na tym i zawodnik, i cały zespół. Ale Kokubu jest sprytny, więc nie ma problemu!” Słowa Yamano potwierdził także Shinichi, według którego z większą ilością silników łatwiej byłoby się rozwijać. „Według mnie idealnie by było, gdyby nie było ograniczeń. Inżynierowie muszą się teraz skupić się na niezawodności, która może pomóc także w motocyklach drogowych.”

W poprzednim sezonie RC 212V była niestabilna podczas hamowania, na co skarżyło się wielu zawodników. Niektórzy z nich, jak chociażby Toni Elias mieli problem z dociążeniem tyłu motocykla. By poprawić pierwszy z tych problemów silnik umieszczono nieco niżej. Aby polepszyć z kolei trakcję, więcej masy przeniesiono na tył motocykla.

Kokubu wypowiedział się także na temat możliwości startów w jednym czasie motocykli o pojemności 800cc i 1000cc za dwa lata. Szerzej na ten temat pisaliśmy tutaj. „Istotny będzie limit dotyczący paliwa, jeśli rzeczywiście te maszyny będą miały się ścigać razem,” powiedział Shinichi. Prawdopodobnie różne będą także limity wagowe tych motocykli. Więcej na ten temat dowiemy się jednak najprawdopodobniej pod koniec miesiąca.

Na koniec nie zabrakło także opini Kazuhiko Yamano na temat dwóch zawodników zespołu Repsol HondaDanim Pedrosie i Andrei Dovizioso. „Obaj nasi kierowcy mają tak samo wysoki potencjał. Wierzymy, że będą w stanie wygrać tytuł mistrzowski. Dani w tym roku, w przeciwieństwie do dwóch ostatnich lat, rozpocznie sezon w pełni sprawny, bez żadnych kontuzji.” Co do motocykla z kolei… „Motocykl nie zmienił się tak bardzo na ten rok. Wcześniej znacznie go zmienialiśmy, ale nie tym razem. Mamy więc nadzieję, że dobra znajomość maszyny pomoże naszym zawodnikom,” zakończył Japończyk.

Źródło: crash.net

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
128 zapytań w 1,125 sek