Home / Moto2 / Wyniki wtorkowych testów na torze Phillip Island

Wyniki wtorkowych testów na torze Phillip Island

Yamaha Factory Phillip Island Jorge Lorenzo

Dziś, podczas drugiego dnia testów klas MotoGP i Moto2, na torze w Australii najszybszym zawodnikiem ponownie okazał się Jorge Lorenzo. Hiszpan był o 0,08 sekundy szybszy niż wczoraj.

Dodatkowe testy na PI zostały zaplanowane, aby uniknąć problemów, które pojawiły się z oponami Bridgestone podczas ostatniej rundy MotoGP, po położeniu nowej nawierzchni toru w Australii.

Na testach pojawiło się również kilku zawodników z klasy Moto2, ponieważ Dunlop także musiał udoskonalić swoje mieszanki opon.

Bridgestone przygotował dwie wersje tylnych opon z sezonu 2013 i sześć zupełnie nowych opon ze zmienioną konstrukcją, mieszanką i kształtem. Jednak nie wszyscy zawodnicy testowali te same opony w ten sam dzień.

„Zaplanowaliśmy średniej długości wyjazdy (15 okrążeń) podczas porannych jazd i jeżeli się uda to pełną wyścigową symulację po południu (27 okr.),” komentuje przedstawiciel firmy Bridgestone. „Tylko dziś będą testowane nowe, eksperymentalne opony.”

Przy temperaturach asfaltu wynoszących nawet 50 stopni, ciężko było zawodnikom i ich mechanikom przystosować ustawienia maszyn, więc zrezygnowano dziś z pełnej symulacji wyścigu, którą przełożono na jutro.

Marc Marquez z powodu kontuzji nie wziął udziału w testach.

Testy potrwają do środy. Ekipy MotoGP, które są nieobecne w Australii będą mogły przetestować  swoje motocykle podczas ostatnich testów przygotowujących, które odbędą się w dniach od 7 do 9 marca w Katarze. Zespoły Moto2 będą jeszcze miały możliwość testów w Jerez w okresie od 11 do 13 marca.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki pierwszego dnia testów w Phillip Island:

1. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1:29.133s [42 laps / 335.4km/h mask. prędkość]

2. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1:29.381s | +0.248s [58 / 332.3]

3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1:29.387s | +0.254s [53 / 342.9]

4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1) 1:29.516s | +0.383s [75 / 340.7]

5. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1:29.660s | +0.527s [59 / 337.5]

6. Esteve Rabat ESP Marc VDS Racing (Kalex) 1:32.168s | +3.035s [101 / 282]

7. Mika Kallio FIN Marc VDS Racing (Kalex) 1:32.698s | +3.565s [79 / 282.7]

8. Nico Terol ESP Mapfre Aspar Team (Suter) 1:33.014s | +3.881s [62 / 282.7]

9. Jordi Torres ESP Mapfre Aspar Team (Suter) 1:33.160s | +4.027s [65 / 277.6]

Niebieski klasa Fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian 
silnika w sezonie. Wszystkie silniki zespołu w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).
Czerwony klasa Otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian 
silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa Fabryczna.
Czarny = Zawodnik Moto2

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarze 4

  1. To jak, specjalnie na GP Phillip Island podczas sezonu dostaną inne opony ?

  2. Tak. W zeszłym sezonie została wymieniona nawierzchnia i opony wytrzymywały tylko połowę wyścigu, po czym zawodnicy zmieniali motocykle, swoją drogą ciekawy wyścig to był :)
    Nie tylko na PI Bridgestone przygotowuje specjalne opony, tyczy się to również np. Sachsenringu gdzie na 4 prawe zakręty z czego 3 niezbyt szybkie, przypada 10 lewych.

  3. Z każdym testem Ducati mnie coraz pozytywniej zaskakuje :)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
57 zapytań w 1,073 sek