Home / MotoGP / Yamaha ujawnia plany podboju Ameryki

Yamaha ujawnia plany podboju Ameryki

Wczoraj, tj. 31 października, Yamaha Motor Company ujawniła swoje plany względem motocyklowych mistrzostw w Stanach Zjednoczonych.
Japończycy mają zamiar kontynuować współpracę z zespołem Graves Motorsports w Repsol Lubricants Superstock Series, natomiast sami przygotują motocykle do walki w serialach Lockhart-Phillips USA Formula Xtreme Series (AMA Formuła Xtreme), Pro Honda Oils Supersport Championship presented by Shoei (AMA Supersport), odpuszczając najważniejszą amerykańską ligę wyścigową AMA Superbike Championship presented by Parts Unlimited (AMA Superbike).

W trzech serialach, w których Yamaha wystawi skład fabryczny zawodnicy pojadą na najnowszych wersjach motocykli YZF-R6 (AMA Supersport i Formuła Xtreme) i YZF-R1 LE (AMA Superstock).

Do zespołu wraca Brytyjczyk Jamie Hacking, mistrz klasy Supersport z sezonu 2003. Hacking dosiądzie produktów japońskiego producenta w dwu klasach mistrzowskich: Yamaha YZF-R6 w AMA Supersport i Yamaha YZF-R1 LE w AMA Superstock. „Jestem bardzo podekscytowania możliwością jeżdżenia w dwu klasach w tym sezonie,” powiedział Jamie, „a mając te dwa wspaniałe motocykle, będę gotowy, aby przywieźć na nich przynajmniej jeden tytuł mistrzowski.”

Jason DiSalvo, 21-letnia nadzieja amerykańskich wyścigów motocykli drogowych, ponownie zasiądzie na motocyklach Yamahy. DiSlavo wystartuje w dwu klasach, AMA Superstock na motocyklu R1 LE i Formule Xtreme na motocyklu R6, i ma nadzieje na poprawienie swojej pozycji w klasie Superstock, gdzie w sezonie 2005 zajął drugie miejsce w klasyfikacji sezonu. „Dopiero zaczęliśmy testy nowej R6 i już w obecnym momencie jest ona lata świetlne przed motocyklem z sezonu 2005,” powiedział podekscytowany DiSalvo.

I wreszcie największa niespodzianka sezonu ogórkowego w AMA, choć o jego przejściu do „niebieskich” mówiło się od miesięcy. Eric Bostrom, jedna z ikon AMA, a także klasy Superbike, nie będzie walczył o tytuł w tej, najwyższej, klasie rozgrywkowej w sezonie 2006. Yamaha potwierdziła, że E-Boz powalczy o zwycięstwa w klasach Superstock i Formule Xtreme, gdzie m.in. zaliczy wyścig Daytona 200. Bostrom powiedział: – „Właśnie widziałem nowe motocykle, które są oszałamiające. Czuje się świetnie, a Yamaha dała mi odczuć, że mogę się będą dla mnie jak rodzina. Nie mogę się doczekać, aby wsiąść na motocykl.”

Kontrakt Bostroma z Yamahą to jeden z większych „zawodów” dla kibiców E-Boza, gdyż to właśnie Eric Bostrom w drugiej części sezonu 2005 był tym człowiekiem, który najbardziej „naciskał” na Mata Mladina w walce o zwycięstwa w pojedynczych wyścigach. Niestety, tylko okazjonalnie, ze względu na niemoc Ducati i na najlepszy pakiet w dziejach AMA Superbike, jakim w sezonie 2005 dysponował Mladin: Mladin/GSX-R1000 K5/Dunlop/ American Suzuki. W sezonie 2005 E-Boz odniósł trzy zwycięstwa, czyli więcej niż młoda gwiazda ekipy Yoshimura Suzuki, i wicemistrz serii, Ben Spies, który tylko dzięki niesłychanej konsekwencji w dojeżdżaniu do mety każdego wyścigu (14 razy na podium, 1 zwycięstwo, najgorszy wynik w sezonie — 4 miejsce) był w stanie prowadzić walkę o mistrzostwo z Mladinem do samego końca mistrzostw.

Motocykle klasy Superstock ponownie będzie przygotowywał zespół Graves Motorsports.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
15 zapytań w 1,095 sek