Home / MotoGP / Zawodnicy Hondy zmuszeni przekraczać limity podczas hamowania

Zawodnicy Hondy zmuszeni przekraczać limity podczas hamowania

Marc Marquez z fabrycznej ekipy Repsol Honda i Cal Crutchlow z LCR Hondy przyznali zgodnie, że motocykl RC213V jest bardzo wymagający na hamowaniach i konieczna jest na nim jazda na limicie (a nawet poza), by spróbować dotrzymać kroku konkurencji.

Marquez ma na koncie w tym roku jedynie czwarte miejsce z GP Kataru. GP Argentyny nie ukończył po wywrotce, z kolei trzecie miejsce na Termas de Rio Hondo wywalczył Cal Crutchlow.

„W punktach hamowania podejmujemy ryzyko takie, że nie mamy jakiejkolwiek kontroli. Tak wygląda nasze hamowanie. Być może z tego powodu zawodnicy Hondy tak wiele razy w tym roku przewracali się w dotychczasowej części sezonu. Ale w porządku, w zeszłym roku było tak samo.” – powiedział Marc Marquez w Austin, w przeddzień rozpoczęcia weekendu o GP Ameryk.

Kliknij, aby pominąć reklamy

„W Argentynie także spróbowałem podjąć trochę ryzyka, ponieważ czułem się naprawdę dobrze. Sądziłem, że jestem w stanie wygrać wyścig. Ale jak się potem okazało, nie byliśmy na to gotowi.” – dodał hiszpański motocykla, który jak na razie po dwóch rundach MotoGP jest dopiero ósmy w tymczasowej klasyfikacji generalnej.

„Powodem dla którego przytrafiają się upadki jest to, że staramy się wytaczać nasze największe działa, a są nimi dohamowania. Ale wykonujemy je, przekraczając granice. Wiedzieliśmy z ostatnich lat, że Honda była bardzo mocna w strefach hamowania. To nasza największa broń, więc staramy się brać więcej i więcej. Jesteśmy po prostu chciwi.” – powiedział z kolei Cal Crutchlow.

„Spróbujemy więc się zaadaptować. Razem z zespołem i mechanikami popracujemy i mamy nadzieję, że w zbliżających się wyścigach z nieco większą łatwością przyjdzie nam odpowiednie ustawienie motocykla.” – dodał zawodnik LCR Hondy. Crutchlow w samym tylko GP Kataru upadał dwukrotnie. Jednym z powodów był niewłaściwy dobór opon. Na tym samym na Losail stracił Marquez, który nie nawiązał walki o zwycięstwo czy choćby podium.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: bikesportnews.com

AUTOR: sdnowy

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 7

  1. Myślę, że im bardziej zawodnicy Hondy rozpoznają ograniczenia, słabe punkty i charakterystykę tegorocznego motocykla tym precyzyjniej i lepiej dostosują swój styl jazdy i tym bardziej z wyścigu na wyścig będą coraz groźniejsi. Oby nastąpiło to w miarę szybko bo wówczas my, widzowie, kibice dostaniemy od nich więcej wyścigowych emocji. A to przecież jest „solą” wyścigów.

  2. Heh kasztanki :)
    Marquez powinien zaczac jezdzic jak rok temu madrze jak sie da to wygrac jak nie odpuscic bo to jest jednak klucz do sukcesu mimo ze wole Marquez wariata :)

  3. PS
    Katarzyno jak Cala z Pedrosa napisz do Repsola zeby Cala wzieli za Pedrose PROSZEE kolacje postawie :)

  4. No i prosze jak kolacja zapachnialo to i „I’ll do my best Repsolku” :)))

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
46 zapytań w 1,092 sek