Home / MotoGP / Zawodnicy Repsol Hondy zadowoleni po testach

Zawodnicy Repsol Hondy zadowoleni po testach

Pomimo zdominowania dwóch pierwszych dni testów na obiekcie Sepang przez zawodników ekipy Repsol Honda, ostatniego dnia musieli uznać oni wyższość Marco Simoncelliego. Tak czy inaczej były to dla nich pozytywne próby.

Raz jeszcze, podobnie jak we wtorek, najlepszym spośród kierowców fabrycznego zespołu Hondy był Casey Stoner. Ostatniego dnia prób Australijczyk wciąż pracował nad odpowiednim wyczuciem RC 212V, na którą to powrócił po kilku latach jazdy na Ducati. Sporo czasu spędził on na testowaniu zawieszenia i chociaż przyznał, iż woli to sztywniejsze, swój najlepszy czas uzyskał na bardziej miękkim. Wszystko dlatego, że pierwsze z nich stracił w trakcie wywrotki, która przydarzyła mu się w dwunastym zakręcie po uślizgu przodu już na początku ostatniego dnia prób.

 

„Dziś [czwartek] zdecydowanie był najlepszy dzień, nawet pomimo upadku. Generalnie wykonaliśmy kilka kroków naprzód, raz po raz zmieniając ramy, tak by uzyskać na nich jak najlepsze wyczucie. Udało nam się sprawić, że motocykl lepiej pracuje na zużytych oponach, a także popracowaliśmy nad kontrolą trakcji. Dzięki temu system, kiedy guma jest już zużyta, „łapie” ją nieco szybciej – poprawiło to też prędkość w zakrętach. Jesteśmy naprawdę zadowoleni z tego, co uzyskaliśmy w trakcie tych testów, bo to więcej, aniżeli się spodziewaliśmy. Cieszy mnie też nasz ogólny pakiet, a fakt, że kolejne próby rozpoczniemy z tak dobrym set-upem jest dla nas bardzo ważny,” potwierdził Mistrz Świata z sezonu 2007.

 

Andrea Dovizioso wczoraj uzyskał czwarty czas, tracąc przy okazji do pierwszego Simoncelliego niecałe dwie dziesiąte sekundy. Rano Włoch skupił się nad kontrolą trakcji, tak by poprawić zachowanie i prędkość motocykla w środku zakrętu. Pracował też nad ustawieniami sprzęgła, ale odczucia co do nich nie były tak dobre, jak #4 by tego chciał. Tak czy inaczej przejechał on pięćdziesiąt jeden okrążeń toru Sepang, a przy okazji jako ostatni pobił barierę 2’01. Pierwszy raz w życiu „Dovi” pojechał na tej trasie tak szybko.

„Rano wypróbowaliśmy różne ustawienia, dzięki którym mam teraz wyższą prędkość w zakrętach. Pracowaliśmy nad elektroniką, zwłaszcza nad kontrolą trakcji i znaleźliśmy kilka dobrych rozwiązań. Przetestowaliśmy też nowy set-up sprzęgła, ale bez dobrych rezultatów. Rano warunki były naprawdę dobre, więc założyliśmy miękkie opony i mogłem przejechać okrążenie w granicy 2’00 – po raz pierwszy w życiu, więc jestem szczęśliwy. Cieszy mnie też praca, jaką wykonało HRC, ja i mój zespół w trakcie tych prób. Następne testy rozpoczniemy od bardzo dobrych ustawień bazowych. Wszystkie Hondy są bardzo szybkie. Jesteśmy jednak świadomi, że nadal musimy ciężko pracować. Jestem też zadowolony z moich zimowych przygotowań, bo po tych testach jestem w dobrej kondycji fizycznej,” stwierdził 24’latek z Forli.

 

W czwartek Dani Pedrosa zajął co prawda szóste miejsce z czasem 2’01.241 i stratą pół sekundy do lidera, ale jego środowy czas pozwolił mu uplasować się na drugiej pozycji w ogólnej tabeli wyników. W trakcie tych prób Hiszpan jeździł co prawda z wciąż niedoleczoną kontuzją obojczyka, ale zdawało się, że wcale mu ten uraz nie przeszkadzał. Wszystko dlatego, że w trakcie tych trzech dni pokonał łącznie sto czterdzieści cztery okrążenia, w tym ostatniego dnia wykonał dwanaście kółek w jednym wyjeździe z boksu.

 

„Jestem bardzo, bardzo zadowolony z tych testów, a najlepszą wiadomością jest to, że moje ramię jest w dobrym stanie – zniknęły skurcze, a brak mocy nie jest już problemem. Po południu zrobiliśmy dłuższy wyjazd, liczący dwanaście okrążeń i czasy były dobre. Co do motocykla, to także jestem zadowolony. Próbowaliśmy wielu rzeczy, sprawdzając je krok po kroku i wyjeżdżamy stąd z jasnymi pomysłami dotyczącymi zawieszenia. W trakcie kolejnych testów na Sepang będziemy musieli potwierdzić jeszcze kilka rzeczy odnośnie ramy i silnika. Teraz bardziej koncentrowałem się na ubiegłorocznej maszynie, podczas gdy następnym razem skupię się na tej w specyfikacji 2011. Ohlins dostarczy nam też kilka nowych części, które powinny poprawić pakiet. Dla mnie jedna z najważniejszych rzeczy jest to, że poprawiła się stabilność na hamowaniu, co było jednym z aspektów, który chcieliśmy poprawić,” powiedział natomiast 25’latek z Sabadell.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
134 zapytań w 1,248 sek