Home / MotoGP / Zespół Aspar chce większego zaangażowania Aprilii

Zespół Aspar chce większego zaangażowania Aprilii

Zespół Aspar – czołowa stajnia korzystająca z motocykli CRT – ma przed kolejnym sezonem duży dylemat. W grę wchodzi dalsze korzystanie z motocykla bazującego na konstrukcji Aprilii RSV4 oraz przesiadka na produkcyjną wersję Hondy RC213V. Ta pierwsza maszyna, rozwijana od dwóch sezonów, w rękach Aleixa Espargaro kilkukrotnie włączała się w walkę z prototypową częścią stawki MotoGP.

Jak donosi serwis MCN, szef zespołu Aspar Gino Borsoi chciałby, by Aprilia jeszcze mocniej zaangażowała się w MotoGP, być może nawet oficjalnie: „Jeśli chcieliby wejść do MotoGP jako fabryka, byłoby to dla nas najlepsze wyjście. Ale jeśli dalej będzie to motocykl w ramach klasy CRT, rozsądniej będzie przyjrzeć się motocyklowi Hondy.”

Aspar mógłby zakupić dla swoich zawodników dwie produkcyjne Hondy, wolałby jednak, by motocykl ART – dobrze już poznany – został ponownie ulepszony i rozwinięty przed sezonem 2014. Niewykluczone, że wybór motocykla przed 2014 rokiem będzie dotyczyć tylko jednego sezonu – przypomnijmy, że zgodnie z życzeniami szefa Dorny Carmelo Ezpelety wchodzące w 2015 roku Suzuki może zostać zmuszone do współpracy z którąś z obecnych stajni. W minionych miesiącach wiele było spekulacji, że tym zespołem zostanie właśnie Aspar.

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 9

  1. Widać, że tej maszynie najbardziej brakuje mocy, bo po zakrętach dosyć żwawo sobie poczyna Aleix… tylko, że jeśli ten sprzęt dostanie mocniejszy silnik to obecne ustawienia trzeba będzie zmieniać itp, także kasa, kasa, kasa :P

  2. „wchodzące w 2015 roku Suzuki może zostać zmuszone do współpracy z którąś z obecnych stajni” Aspar Suzuki? Jakby to wyglądało? To byłby zespół fabryczny czy prywatny, należący do Aspara, czy jaki?

  3. Ja jeszcze widzę trzecią opcję dla Aspara – rama prototypowa od Sutera/Kalexa/FTRa z silnikiem Yamahy.

  4. Wydaje mi się że Aprili nie stać by wejść jako non-MSMA a tym bardziej jako zespół fabryczny, a szkoda bo potencjał ma lepszy niż swego czasu RS-Cube. Co do Suzuki to nie głupi pomysł, żeby połączyli się z Asparem ale wydaje się że Japończycy chcą w 100% swój zespół, czyli szykuje się 26-28 bajków i od 2015 dwa/cztery ostatnie nie dostaną kasy na koniec sezonu. Co by się nie działo im więcej producentów tym lepiej (oprócz BMW:D).

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
95 zapytań w 0,772 sek