Home / Moto2 / Zmiany motocykli w MotoGP, połowa dystansu w Moto2!! – AKTUALIZACJA

Zmiany motocykli w MotoGP, połowa dystansu w Moto2!! – AKTUALIZACJA

Runda o Grand Prix Australii w sezonie 2013 będzie – to już wiemy na pewno – wyjątkowa. I nie chodzi tu wcale o fakt, że po raz trzeci z rzędu na obiekcie Phillip Island możemy poznać mistrza klasy MotoGP. Z powodu problemów z oponami jutrzejsze zmagania MotoGP z całą pewnością obfitować będą w zmiany motocykli, zaś wyścig Moto2 został skrócony prawie o połowę! Więcej już poniżej…

Zacznijmy od tego, iż dostawcy opon – w Moto2 Dunlop i Bridgestone w MotoGP – nie spodziewali się tak wysokich temperatur w ten weekend. Poprzednie edycje australijskich zmagań odbywały się przy zdecydowanie gorszych warunkach atmosferycznych, podczas gdy w ten weekend nieustannie świeci słońce i temperatura powietrza przekracza 20 stopni Celsjusza.

To sprawiło, że dostarczone opony są za miękkie i po prostu się rozpadają, zarówno w pośredniej kategorii jak i klasie królewskiej. W Moto2 zdecydowano się na skrócenie wyścigu z wcześniej planowanych 25 do 13 okrążeń! Będzie to więc prawdziwy sprint i w zasadzie wszystko może się zdarzyć.

Zupełnie inaczej wygląda to wszystko w MotoGP, gdzie pod uwagę brano trzy opcje, w tym znaczne skrócenie wyścigu bądź nawet rozegranie dwóch przejazdów! Ostatecznie zdecydowano się na to, iż będzie to tak zwany wyścig „flag-to-flag”, czyli niczym przy pojawieniu się opadach deszczu – zawodnicy będą musieli zmieniać w boksie motocykle! Każdy zawodnik przynajmniej raz będzie musiał zjechać do boksu i przesiąść się na drugi motocykl, który będzie miał założone świeże opony!

  1. Wyścig liczyć będzie 26 okrążeń (pierwotnie miało ich być 27)
  2. Każdy zawodnik będzie zmuszony przynajmniej raz zjechać do boksu i zmienić motocykl na drugi, który założone będzie miał świeże opony.
  3. Zawodnik nie może przejechać na jednym komplecie opon więcej niż 14 okrążeń, co oznacza, że jeśli któryś kierowca zjedzie do boksu przed okrążeniem numer 12 – będzie musiał zjechać na zmianę motocykla po raz drugi
  4. Zawodnicy używający „fabrycznych” i „satelickich” motocykli będą musieli użyć „twardej” opony (oznaczonej B51DR). Dodatkowe opony zostaną dostarczone przez Bridgestone.
  5. Zawodnicy używający motocykli „CRT” będą musieli użyć „twardej” opony dla CRT (oznaczonej B50DR). Dodatkowe opony zostaną dostarczone przez Bridgestone.
  6. Strefa ograniczonej prędkości na wjeździe i wyjeździe z pit-lane zostanie wydłużona. Ponadto strefa wyjazdu będzie dokładnie oznaczona białą linią, której przekroczenie skutkować będzie karami.

Jak Wam się to wszystko podoba? My przyznamy, że będzie ciekawie… tym bardziej, że już jutro Marc Marquez może sięgnąć po mistrzowski tytuł w MotoGP. Pamiętajcie, start punktualnie o 7:00!

 

AKTUALIZACJA:

Po dalszych problemach Bridgestone w trakcie rozgrzewki MotoGP, wyścig klasy królewskiej skrócono do 19 okrążeń! Zawodnicy nie będą mogli przejechać na jednym komplecie opon więcej, niż 10 kółek, tak więc zjazdy do boksów zobaczymy pomiędzy 9. a 10. okrążeniem. Procedura ta obowiązuje w przypadku suchego wyścigu, bądź takiego, który rozpocznie się na mokrym torze (wtedy zawodnicy będą zmieniali motocykle z oponami typu „wet”).

Jeśli wyścig rozpocznie się na suchym torze, a następnie zacznie padać – zostanie on przerwany poprzez czerwoną flagę. Restart odbędzie się na ilości okrążeń potrzebnej do uzyskania 19 kółek, jednak będzie to co najmniej pięć okrążeń, ale nie więcej niż 10.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 24

  1. gdzie czasy gdy firma oponiarska potrafiła z soboty na niedziele zrobić nowe opony ?? :D

  2. W Superbike’ach (a dokładniej, w klasie Supersport) chyba też były takie problemy z oponami, na dodatek też podczas rundy na Phillip Island.

    Swoją drogą – chyba planowano kiedyś w WSBK taki weekend złożony z jednego długiego wyścigu, który zastąpiłby dwa normalne wyścigi WSBK, z takim pit stopem. Niby wiadomość puszczono na prima aprilis, ale jednak okazało się, że chyba rozważano możliwość zrobienia takiego wyścigu.

  3. O kurde :D niezłe jaja, ale moim zdaniem to wszystko na plus! :)

  4. Prawie to samo co w F1 tyle że tam dłuższy wyścig i bez zmiany Bolidu

  5. Parodia jakaś. Na 13 okrążeniu zawodnicy się będą zabijać w boxach.

  6. Ludzie pomocy potrzebuję, w mojej kablówce wyłączyli polsat sport news.
    Poratujecie jakimiś linkami do streamów ?

    Wielkie dzięki.

  7. przeciez to jest ogólnodostepny kanał tv, nadający jako naziemna tv cyfrowa

  8. Biedny Dani zeskoczyc to jeszcze jakos da rade ale wskoczyc na drugi motocykl.

  9. fajnie polsat robi syf to jeszcze bridgestone

  10. Będzie można zobaczyć gdzieś powtórkę wyścigu, bo niestety nie bd wstanie zobaczyć na live

  11. Wszystko po to by zrobic show i zwiekszyc ogladalnosc i tyle

  12. Szykuje się zatem wyścig F1 w klasie MotoGP, ciekawie może być, nie powiem. Zwycięsko może wyjść strategia np. zjazdu do boksu po 16 okrążeniu. Oczywiście wiele będzie zależeć od umiejętności nie zajechania opon zbyt szybko. Kto wie,może w końcu usłyszymy inny niż hiszpański hymn.

  13. Zawodnik nie może przejechać na jednym komplecie opon więcej niż 14 okrążeń, co oznacza, że jeśli któryś kierowca zjedzie do boksu przed okrążeniem numer 12 – będzie musiał zjechać na zmianę motocykla po raz drugi.
    Kłania się czytanie ze zrozumieniem. Tak dla jasności to piszę

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
33 zapytań w 0,762 sek