Home / MotoGP / Zmiany w harmonogramie testów MotoGP!

Zmiany w harmonogramie testów MotoGP!

Wbrew wcześniejszym informacjom, niemalże do końca marca będziemy musieli czekać na oficjalne starcie zawodników jeżdżących na fabrycznych motocyklach i tych CRT. Oto pełny harmonogram testów klasy MotoGP przed sezonem 2012.

Całkiem niedawno niemalże całkowicie zniesiono zakaz testowania pomiędzy rundami Grand Prix dla klasy królewskiej, a jedynym ograniczeniem pozostają opony. Każdy zawodnik satelickiej ekipy może zużyć na takie próby łącznie sto dwadzieścia opon, a więc sześćdziesiąt kompletów. W przypadku fabrycznych zespołów sprawa wygląda tymczasem nieco inaczej. Każda taka ekipa otrzyma od Bridgestone’a łącznie dwieście czterdzieści gum na testy w trakcie sezonu. Te sto dwadzieścia kompletów fabryczna ekipa może rozdzielić pomiędzy swoich dwóch kierowców wedle uznania i tak przykładowo Stoner może zużyć wszystkie opony, a Pedrosa żadnej, chociaż jest to oczywiście niezwykle mało prawdopodobne.

Jak wiadomo, zawodnicy klasy MotoGP wezmą udział w trzech sesjach testowych zanim rozpocznie się sezon 2012. Najpierw pojawią się w Malezji w dniach od 31 stycznia do 2 lutego. Następnie, także na obiekcie Sepang, testować będą od 28 lutego do 1 marca. Ostatnie oficjalne próby odbędą się w dniach od 23 do 25 marca na hiszpańskim obiekcie Jerez de la Frontera, na który to zawodnicy powrócą zimą po kilku latach przerwy.

W przypadku zawodników CRT sprawa z testami będzie wyglądała nieco inaczej i gdy fabryczni kierowcy będą próbować poza Europą, ci drudzy ograniczą się do testów na Starym Kontynencie. 30 stycznia jeźdźcy CRT rozpoczną dwudniowe testy w Walencji, by od 20 do 22 lutego jeździć w Jerez. Następnie na 8 i 9 marca zaplanowano dla nich próby w Aragonii, by z zawodnikami fabrycznymi spotkać się oni mogli w Andaluzji na koniec marca.

Nie jest tajemnicą, że dla, bądź co bądź znacznie biedniejszych, ekip CRT takie rozwiązanie mocno ogranicza koszty. Nie muszą oni podróżować dwukrotnie do Malezji, co nie jest tanim przedsięwzięciem. Znacznie taniej jest bowiem testować nie tylko w Europie, ale zarazem ograniczając się do zaledwie jednego kraju. Problemem może być jednak aura, która to z pewnością dostarczy tym zawodnikom znacznie niższych temperatur niż w Kuala Lumpur. Najprawdopodobniej jednak jedynym wyjątkiem spośród zespołów CRT i zawodnikiem, który uda się do Malezji będzie… Colin Edwards. Amerykanin będzie tam testował swojego Sutera z silnikiem BMW w barwach teamu Forward Racing.

 

Harmonogram testów przed sezonem 2012:

30-31 styczeń – CRTWalencja
31 styczeń – 2 luty – fabryczniSepang I
20 – 22 luty – CRTJerez
28 luty – 1 marzec – fabryczniSepang II
8 – 9 marzec – CRTAragonia
23 – 25 marzec – CRT & fabryczniJerez

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 6

  1. Czyli już niedługo okaże się czy CRT ma jakie kolwiek szanse z motocyklami prototypowymi

  2. Chyba specjalnie dali ich na osobnych torach ;)

  3. no raczej tak bo mogło by się okazać że np maszyna CRT traci do maszyny prototypowej 7 sekund to dramat by był lol

  4. Ciężko powiedzieć. Mam nadzieję, że ta strata będzie się wahała na poziomie kilku sekund, więc tragedii by nie było. Prawda jest też taka, że może Dorna chce dać zawodnikom CRT szanse na spokojne przygotowanie się do sezonu, a nie ciągłe oglądanie się na fabrycznych, czy przypadkiem nie blokują im drogi :P

  5. widać jakimi specjalistami jesteście, motocykle WSB do maszyn MotoGP w wubiegłum roku traciły niewiele, Checa chciał sie nawet zmierzyć swoim ducatem (1198) z Rossim na jego 800ccm, wniosek z tego taki że maszyny CRT do słabszych zespołów stracą najwyżej ok 3 sekund

  6. Maszyny WSBK i CRT to nie są takie same motocykle… Np. Moto Aprilii stworzone do MotoGP bazuje mocno na RSV4, ale nie jest to sama RSV4 ;-)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
156 zapytań w 1,711 sek