Home / WSBK / Althea Racing – lider zawsze w ogniu krytyki

Althea Racing – lider zawsze w ogniu krytyki

Genesio Bevilacqua powiedział, że zespoły World Superbike powinny okazać jego Althei Racing więcej respektu za włożoną pracę zamiast utrzymywać, że sukces stajni opiera się w głównej mierze na przewadze, jaką daje motocykl Ducati.

Zespół, na którego czele stoi Bevilacqua w 2010 roku dokonał zmiany z maszynerii Hondy na Ducati i szybko ze środka stawki wysforował się na czoło klasyfikacji generalnej. Carlos Checa z Althea Racing wygrał właśnie swój dziewiąty i dziesiąty wyścig sezonu i powiększył prowadzenie w klasyfikacji geenralnej do 62. punktów. Bevilacqua w międzyczasie krytykuje swoich rywali za to, że głoszą iż dwucylindrowy motocykl daje przewagę nad resztą czterocylindrowej stawki. Szef zespołu mówi, iż w rzeczywistości maszyna 1098R nie jest wcale lepsza od konkurencji, a Hiszpanowi – jedynemu zawodnikowi zespołu należy się więcej szacunku za tegoroczne dokonania.

"Podwójne zwycięstwo dało nam mnóstwo satysfakcji. Odnieśliśmy te dwie wygrane w idealnym momencie, pomogą nam one odskoczyć od reszty w klasyfikacji generalnej. To był pokaz siły naszego zawodnika, który wycisnął dosłownie wszystko ze sprzętu, jaki mu daliśmy. Chciałbym podkreślić, że był to dla nas trudny weekend z punktu widzenia szumu medialnego: myślę, że nasi rywale powinni rozjaśnić swoje deklaracje w których wciąż podtrzymują zdanie, że mamy jakąś przewagę, podczas gdy w rzeczywistości jest odwrotnie." – powiedział Bevilacqua tuż po szczęśliwej rundzie na Silverstone.


"To co mamy na pokładzie, to nasza siła jako zespół, świetny motocyklista a także motocykl, który ma gorsze przyspieszenie od innych. Tracimy również około 12km/h jeśli chodzi o prędkość maksymalną na każdym torze. Chciałbym, by bardziej nas respektowano, bo wypracowaliśmy wszystko ciężką pracą zespołu oraz naszego zawodnika. Dalej będziemy pracować, by osiągnąć cele zarówno nasze, jak i marki Ducati." – zakończył szef zespołu Althea.

Ducati co pewien czas jest celem ataków innych zespołów z powodu odmiennego typu silnika: podczas gdy wszystkie pozostałe motocykle mają czterocylindrowe silniki o pojemności jednego litra, zespoły korzystające z maszyny Ducati jeżdżą z dwucylindrowym motorem o pojemności 1200ccm. Różnice pomiędzy tymi typami silników były już kilkukrotnie niwelowane w postaci zmian regulaminowych – taka sytuacja nie podobała się marce Ducati, która z końcem sezonu 2010 postanowiła wycofać swój fabryczny zespół Xerox.

W ten sposób półfabrycznym reprezentantem pozostaje właśnie zespół Althea. Ducati typowane jest do zaprezentowania nowej generacji modelu 1098R już w przyszłym sezonie, jednak nie wiadomo czy będzie z niego korzystać wskrzeszony zespół fabryczny, czy tak jak teraz, motocykl zostanie udostępniony dla Althea Racing.

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
24 zapytań w 0,694 sek