Home / WSBK / Ben Spies po raz drugi

Ben Spies po raz drugi

Ben Spies, w swej drugiej sesji Superpole w klasie World Superbike w karierze, po raz drugi wywalczył najlepsze pole startowe. Amerykanin już od wczoraj świetnie spisuje się na torze Losail.

#19 z zespołu Yamaha WSBK w trzeciej części kwalifBen Spies, w swej drugiej sesji Superpole w klasie World Superbike w karierze, po raz drugi wywalczył najlepsze pole startowe. Amerykanin już od wczoraj świetnie spisuje się na torze Losail.

#19 z zespołu Yamaha WSBK w trzeciej części kwalifikacji wywalczył wynik 1’57.280, co okazało się rekordem katarskiego obiektu, który w Q2 został najpierw pobity przez Maxa Biaggi’ego. Bez wątpienia jednak Superpole wywalczone przez Bena w Katarze jest tym ważniejsze niż to australijskie, bowiem obiekt Losail jest całkowicie nowym dla Spiesa. „Kwalifikacje były o wiele szybsze niż się tego spodziewałem, ale na koniec udało nam się wywalczyć dobry czas,” stwierdził 28’latek. Całkiem nieźle spisał się też drugi z zawodników Yamaha WSBK – Tom Sykes. Brytyjczyk z wynikiem o 0.6sek gorszym od lidera zakończył walkę o Superpole na świetnym, piątym miejscu, co tym samym daje mu start z początku drugiego rzędu.

Na drugim miejscu trzecią część kwalifikacji zakończył Jakub Smrz, który to Q2 zakończył również z drugim wynikiem. Strata Czecha do lidera wyniosła niewiele, bowiem zaledwie jedną dziesiątą sekundy. Co ciekawe, #96 na niefabrycznym Ducati okazał się lepszy między innymi od Noryiuki Hagi, zawodnika fabrycznej ekipy bolońskiego producenta. Przypominając sobie to, co Samuraj pokazał w Australii startując z trzynastego pola, można się spodziewać, że łatwo Spiesowi nie odpuści, tym bardziej, że to Japończyk prowadzi w klasyfikacji generalnej. Jak będzie? Zobaczymy.

Pomiędzy #41 a wcześniej wspomnianym Jakubem, w pierwszym rzędzie ustawi się także Max Biaggi. Włoch, ścigający się na debiutującej w World Superbike Aprilii potwierdził, że stać go jutro na dobre wyniki. Do lidera #3 stracił jednak 0.4 sek. Z bardzo dobrej strony pokazał się w sesji Superpole także drugi z zawodników włoskiego producenta – Shinya Nakano. Japończyk okazał się jednak gorszy od poprzedzającego go zawodnika aż o sekundę. #56 wyprzedził w Q3 Carlosa Checkę ze ekipy HANNspree Ten Kate Honda oraz Shakey Bryne z zespołu Sterilgarda Ducati. Brytyjczyk stracił do ścigającego się z #7 Hiszpana aż sekundę i przy okazji okazał się pierwszym kierowcą, który nie pobił nawet 2’00.

Pierwszym przegranym drugiej części kwalifikacji okazał się Roberto Rolfo. W grudniu krążyły plotki, jakoby Włocha w ekipie Stiggy Honda miał zastąpić John Hopkins, który to z powodu odejścia Kawasaki z MotoGP, póki co jest „bezrobotny”. Być może jednak #21 mógłby jeździć na trzecim motocyklu. Trochę więcej można się też było spodziewać po Michaelu Fabrizio, fabrycznym zawodniku Ducati. Zaraz za Włochem uplasował się z kolei Regis Laconi.

Poniżej oczekiwań z pewnością wypadli zawodnicy Suzuki Alstare BRUX – Yukio Kagayama oraz Max Neukirchner. Japończyk wywalczył czternasty wynik, a Niemiec nawet nie przebrnął przez pierwszą część kwalifikacji, którą zresztą ukończył na przedostatnim, dziewiętnastym miejscu. Miejmy nadzieję na to, że jutro zarówno #71 jak i #76 spiszą się lepiej. Na pozycjach numer 15-cie i 16-cie Q2 zakończyli z kolei kierowcy teamu BMW Motorrad Motorsport — kolejno Ruben Xaus oraz Troy Corser.

Pierwszy wyścig klasy Superbike odbędzie się już jutro o godzinie 10:00. Z kolei po raz drugi na tor zawodnicy wyjadą o 13:30. Zarówno pierwsze jak i drugie zmagania obejrzeć będzie można na antenie Eurosportu 2 oraz na oficjalnej stronie mistrzostw.

Ostateczne ustawienie zawodników na starcie:

1 19 Spies B. (USA) Yamaha YZF R1 1’57.280
2 96 Smrz J. (CZE) Ducati 1098R 1’57.384
3 3 Biaggi M. (ITA) Aprilia RSV4 1’57.694
4 41 Haga N. (JPN) Ducati 1098R 1’57.850

5 66 Sykes T. (GBR) Yamaha YZF R1 1’57.878
6 56 Nakano S. (JPN) Aprilia RSV4 1’58.755
7 7 Checa C. (ESP) Honda CBR1000RR 1’59.090
8 67 Byrne S. (GBR) Ducati 1098R 2’00.021

9 44 Rolfo R. (ITA) Honda CBR1000RR 1’58.734
10 84 Fabrizio M. (ITA) Ducati 1098R 1’58.919
11 55 Laconi R. (FRA) Ducati 1098R 1’59.044
12 9 Kiyonari R. (JPN) Honda CBR1000RR 1’59.055

13 23 Parkes B. (AUS) Kawasaki ZX 10R 1’59.074
14 71 Kagayama Y. (JPN) Suzuki GSX-R 1000 K9 1’59.134
15 111 Xaus R. (ESP) BMW S1000 RR 1’59.435
16 11 Corser T. (AUS) BMW S1000 RR 1’59.454

17 65 Rea J. (GBR) Honda CBR1000RR 1’59.713
18 91 Haslam L. (GBR) Honda CBR1000RR 1’59.882
19 76 Neukirchner M. (GER) Suzuki GSX-R 1000 K9 1’59.926
20 33 Hill T. (GBR) Honda CBR1000RR 2’00.108

21 31 Muggeridge K. (AUS) Suzuki GSX-R 1000 K9 2’00.738
22 100 Tamada M. (JPN) Kawasaki ZX 10R 2’00.839
23 25 Salom D. (ESP) Kawasaki ZX 10R 2’01.047
24 24 Roberts B. (AUS) Ducati 1098R 2’01.165

25 77 Iannuzzo V. (ITA) Honda CBR1000RR 2’01.560
26 86 Badovini A. (ITA) Kawasaki ZX 10R 2’01.561
27 99 Scassa L. (ITA) Kawasaki ZX 10R 2’01.607
28 15 Baiocco M. (ITA) Kawasaki ZX 10R 2’02.663

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
82 zapytań w 0,716 sek