Home / WSBK / Bimota planuje pełny sezon WSBK

Bimota planuje pełny sezon WSBK

Słynny włoski producent motocykli – Bimota może powrócić do World Superbike na pełny sezon 2014, a wcześniej wystartowałaby jeszcze kilka razy z dzikimi kartami. Plany dotyczące najbliższych miesięcy ujawnia nowy dyrektor sportowy marki, Ruben Xaus.

Bimota znana jest m.in. z tego, że zapisała się jako pierwszy zwycięzca wyścigu World Superbike, który odbył się w 1988 roku. Ostatnie występy w tej serii to starty Anthony’ego Goberta w roku 2000. Teraz jednak Bimota zamierza powrócić do wyścigów motocyklowych – w tym celu zatrudniono Rubena Xausa, zwycięzcę 11. wyścigów WSBK. Został nowym dyrektorem sportowym. Obecnie Bimota rozpoczęła już prace nad dwoma motocyklami. Jeden z nich niedługo zadebiutuje we włoskich mistrzostwach Moto2.

Drugi motocykl o litrowej pojemności o oznaczeniu DB8 ma zostać przeznaczony do startów z dzikimi kartami w World Superbike w sezonie 2013. Dopiero gdyby okazało się, że konstrukcja będzie konkurencyjna, Bimota może podjąć decyzję o powrocie na pełny sezon 2014.

„Aktualnie pracujemy mocno nad motocyklem Moto2, ale również rozpoczęliśmy współpracę z Edo Racing, które zajmie się marketingiem. Robimy wszystko krok po kroku. W tym roku będziemy we włoskich mistrzostwach Moto2, a także być może spróbujemy kilku startów z dzikimi kartami. Wtedy rozważymy start w pełnym cyklu Moto2 w Motocyklowych Mistrzostwach Świata. Ale tylko jeśli będziemy na to gotowi. Może się to stać choćby w przyszłym roku, w zależności od tego, jak pójdzie rozwój motocykla.” – powiedział Ruben Xaus w wywiadzie dla włoskiego serwisu motoblog.it.

„Z drugiej strony mamy program Superbike: rozwijamy motocykl na rok 2013, kiedy to powinny zostać wprowadzone zmiany w przepisach, sprawiające że motocykle będą bardziej zbliżone do seryjnych. Nie wiemy, czy od razu zaczniemy od zgłoszenia na cały sezon, czy najpierw pojedziemy z dzikimi kartami w roku 2013, a potem w 2014 zaczniemy starty w całym sezonie. Podobnie jak w przypadku Moto2 – najpierw musimy sprawdzić konkurencyjność motocykla. Istnieje również temat sponsoringu. Jeśli będziemy mieć sponsora z dużym wkładem finansowym, możemy ruszyć od razu na cały sezon i stopniowo rozwijać motocykl. Zobaczymy jak będzie.” – powiedział były zawodnik Hondy Ten Kate, który w sezonie 2011 miał wiele problemów podczas wyścigów. Dlatego teraz zupełnie inna rola sprawia mu dużą satysfakcję.

„Pracuję nad rozwojem motocykla Superbike, ale pomagam też przy tym do Moto2. Jeśli zliczyć wszystkie testy, przejazdy, treningi z klientami i Bimotą, jeżdżę motocyklami więcej niż wtedy, kiedy byłem zawodnikiem. Jestem z tego zadowolony, bo moja forma jest lepsza od tej z zeszłego roku.” – zakończył Xaus.

Źródło: crash.net

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

Komentarze: 0

  1. no to super aha mam pytanie wiecie o jakie przepisy chodzi że w 2013 roku motocykle superbike będą zbliżone bardziej do seryjnych motocykli to jest zdanie Xausa czy tak ma być bo słyszę o tym pierwszy raz

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
20 zapytań w 0,833 sek