Home / Slider / Chaz Davies: Najlepszy czas nie był priorytetem

Chaz Davies: Najlepszy czas nie był priorytetem

Chaz Davies

Choć Ducati Panigale R ma już za sobą cztery sezony, to rozwój napędzanej Superquadro rakiety jeszcze długo się nie skończy. Chaz Davies, fabryczny zawodnik Ducati, skrupulatnie podszedł to testów na torze MotorLand Aragon.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Sezon 2016 w Mistrzostwach Świata Superbike był czwartym, podczas którego wystawiano motocykl Ducati Panigale, który z przeciętnego stał się jednym z najlepszych. Pod koniec minionego sezony Panigale było wręcz najlepszym motocyklem, zwłaszcza w rękach Chaza Daviesa, sześciokrotnie na nim wygrywając.

W 2017 roku na linii startu pojawi się ulepszony motocykl Kawasaki ZX-10RR oraz długo wyczekiwana nowa Honda Fireblade, a w sezonie 2018 zobaczymy w akcji nowe Suzuki GSX-R, nazywane przez producenta „Królem Superbike’ów”. W przyszłym sezonie inżynierowie Ducati odpowiedzialni za Panigale R i jeźdźcy muszą więc udowodnić, że na włoskim motocykl można dobyć mistrzostwo.

Do tego w dziale wyścigowym producenta z Bolonii trwa intensywne udoskonalanie Panigale R. Podczas dwudniowego Testu na torze Aragon oceniał rozmaite konfiguracje motocykla i części. „Podeszliśmy do tego testu z długą listą nowych części.” – potwierdza 29-latek. „Przedni widelec na 2017 rok sprawdził się. Mieliśmy też inny zbiornik paliw, który powinien poprawić aerodynamikę. Do tego doszło też kilka ulepszeń elektroniki. Znajdujemy się jeszcze w bardzo wczesnej fazie, ponieważ zaczęliśmy pracę z zupełnie nowym pakietem. Jestem jednak nastawiony optymistycznie, że wszystko potoczy się we właściwym kierunku.”

Davies wykręcił czas 1:50,4 min i jako trzeci stracił zaledwie 0,1 sek do zawodnika Kawasaki Toma Sykesa. Najlepszy czas wykręcił Mistrz Świata Jonathan Rea, który zdominował testy na miękkiej oponie z czasem 1:49,8 min. „Jechałem na swoich preferowanych ustawieniach i zachowałem miękkie opony na sam koniec sesji.” – relacjonuje Walijczyk. „Prawdopodobnie miałbym lepszy czas, ale to nie było naszym priorytetem podczas tych testów. Podczas testów w Jerez, na zupełnie innym torze – przeprowadzimy prace tak, żeby wydobyć nasz cały potencjał.”

Łączone czasy okrążeń podczas testów na torze Aragón, 16/17 listopada 2016:
1. Jonathan Rea (GB), Kawasaki, 1:49,8 min
2. Tom Sykes (GB), Kawasaki, 1:50,3
3. Chaz Davies (GB), Ducati, 1:50,4
4. Marco Melandri (I), Ducati 1:50,7
5. Nicky Hayden (USA), Honda, 1:50,8
6. Stefan Bradl (Ger), Honda, 1:51,1
7. Alex Lowes (GB), Yamaha, 1:51,2
8. Michael van der Mark (NL), Yamaha, 1:51,6

Kliknij, aby pominąć reklamy
Źródło: Speedweek.com

AUTOR: Paweł Zglejc

Fan motocykli i wyścigów motocyklowych od 2006 roku dzięki takim zawodnikom jak Troy Bayliss, Nicky Hayden, Casey Stoner i James Toseland.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
123 zapytań w 1,150 sek