Home / WSBK / Checa zwycięzcą pierwszego wyścigu Superbike na Imoli

Checa zwycięzcą pierwszego wyścigu Superbike na Imoli

Pierwszy wyścig drugiej rundy World Superbike Championship już za nami. Włoski tor gości zawodników tej klasy wyścigowej już po raz dziesiąty w swojej 25-cio letniej historii WSBK. O godzinie 12:00, przy temperaturze 12oC zawodnicy przystąpili do walki na dystansie 103 kilometrów. Pierwszy linię mety przeciął zawodnik startujący z trzeciego pola – Carlos Checa. Drugą pozycję zajął zwycięzca Superpole Tom Sykes a podium uzupełnił Leon Haslam. Relacja wkrótce.

Start do dzisiejszego wyścigu poszedł po myśli #66, który bez problemu obronił swoją pozycję. Za jego plecami znaleźli się Carlos Checa i Max Biaggi. Taka kolejność utrzymywała się przez ponad połowę wyścigu. Natomiast za czołową trójką, działo się wiele ciekawych rzeczy. Na pierwszym okrążeniu, Leon Camier zakończył swoją jazdę w żwirze, a w dalszej części tej cyrkulacji Leon Haslam zaatakował Sylvaina Guintolego. Zrobił to jednak bardzo agresywnie i ci dwaj zawodnicy musieli ściąć jeden z zakrętów aby nie doszło do kolizji. Haslam powrócił na tor i kontynuował jazdę, natomiast tyłem motocykla #50 zarzuciło i przewrócił się wprost pod koła nadjeżdżającego Chaza Daviesa. To był koniec wyścigu dla tych zawodników. W drugim okrążeniu błąd popełnił Marco Melandri i na ostatniej szykanie nie zdołał złożyć swojego motocykla i pojechał na wprost, w „ślepy” zaułek. Jego powrót na tor okupiony został 12-sto sekundową stratą do lidera. Nie przeszkodziło mu to jednak w mozolnym odrabianiu strat. Dzięki swojej determinacji, wyścig zakończył na szóstym miejscu. Tymczasem tempo jazdy Jonathana Rea – który w tym momencie znajdował się na piątej pozycji, zaczęło słabnąć, czego efektem była jej utrata na korzyść Lorenzo Zanettiego.

Kiedy do zakończenia wyścigu zostało 10 okrążeń, w jednym z zakrętów pod łokieć prowadzącego Sykesa wepchnął się jadący za nim #7 i nie oddał już prowadzenia do końca wyścigu. Za prowadzącą dwójką rozgorzała jednak walka pomiędzy #3 i #91. Z tej walki zwycięsko wyszedł Brytyjczyk i to on mógł cieszyć się ze zdobycia najniższego stopnia podium. Kolejne pozycje tracił natomiast zawodnik zespołu Honda World Superbike. Z piątej pozycji jaką w pewnym momencie zajmował podczas wyścigu, metę przeciął na miejscu dziewiątym. Jego zespołowy kolega Hiroshi Aoyama zakończył wyścig na 18 pozycji. Również i końcówka wyścigu nie należała do udanych dla #87, którego przed samą metą wyprzedził Melandri i drugi zawodnik zespołu Aprilia Racing TeamEugene Laverty, który ostatecznie zajął piątą pozycję. W pierwszej dziesiątce wyścig zakończył jeszcze drugi z zawodników Kawasaki Racing Team Joan Lascorz, zajmując siódme miejsce a TOP10 zamknął zawodnik Red Devils Roma – Niccolo Canepa.

Wyniki pierwszego wyścigu:
1.  Carlos Checa    (Althea Racing)                 Ducati 1098R      38'06.264
2.  Tom Sykes       (Kawasaki Racing Team)          Kawasaki ZX-10R   38'09.470
3.  Leon Haslam     (BMW Motorrad Motorsport)       BMW S1000 RR      38'11.857
4.  Max Biaggi      (Aprilia Racing Team)           Aprilia RSV4      38'12.783
5.  Eugene Laverty  (Aprilia Racing Team)           Aprilia RSV4      38'30.926
6.  Marco Melandri   (BMW Motorrad Motorsport)       BMW S1000 RR      38'33.525
7.  Joan Lascorz    (Kawasaki Racing Team)          Kawasaki ZX-10R   38'33.648
8.  Lorenzo Zanetti (PATA Racing Team)              Ducati 1098R      38'34.563
9.  Jonathan Rea    (Honda World Superbike Team)    Honda CBR1000RR   38'40.331
10. Niccolò Canepa  (Red Devils Roma)               Ducati 1098R      38'41.988
11. Jakub Smrz      (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R      38'43.002
12. Maxime Berger   (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R      38'43.521
13. John Hopkins    (Crescent Fixi Suzuki)          Suzuki GSX-R1000   38'56.682
14. Leandro Mercado (Team Pedercini)                Kawasaki ZX-10R   38'59.887
15. Ayrton Badovini (BMW Motorrad Italia GoldBet)   BMW S1000 RR      39'00.206
16. Brett McCormick (Liberty Racing Team Effenbert) Ducati 1098R       39'00.403
17. Mark Aitchison  (Grillini Progea Superbike Team) BMW S1000 RR      39'04.208
18. Hiroshi Aoyama  (Honda World Superbike Team)    Honda CBR1000RR   39'12.497
19. David Salom     (Team Pedercini)                Kawasaki ZX-10R   38'08.075
-Nie ukończyli-
RT. Michel Fabrizio (BMW Motorrad Italia GoldBet)   BMW S1000 RR      14'55.953
RT. Davide Giugliano (Althea Racing)                 Ducati 1098R      15'15.537
RT. Sylvain Guintoli (Team Effenbert Liberty Racing) Ducati 1098R      1'51.678
RT. Chaz Davies     (ParkinGO MTC Racing)           Aprilia RSV4      1'53.395
RT. Leon Camier     (Crescent Fixi Suzuki)          Suzuki GSX-R1000
RT. Lorenzo Alfonsi (Team Pro Ride Real Game Honda) Honda CBR1000RR

AUTOR: migal

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
126 zapytań w 1,409 sek