Home / WSBK / Debiut Hagi na Ducati – pierwszy dzień testów na Kyalami

Debiut Hagi na Ducati – pierwszy dzień testów na Kyalami

Trzykrotnie mechanicy zespołu Xerox Ducati musieli pierwszego dnia testów odbudowywać motocykl Japończyka, który systematycznie gruzował swoją maszynę. Pomimo tych problemów „Nitro” był dzisiaj czwartym oficjalnie a szóstym nieoficjalnie(po poprawce cTrzykrotnie mechanicy zespołu Xerox Ducati musieli pierwszego dnia testów odbudowywać motocykl Japończyka, który systematycznie gruzował swoją maszynę. Pomimo tych problemów „Nitro” był dzisiaj czwartym oficjalnie a szóstym nieoficjalnie(po poprawce czasów uzyskiwanych przez zespół Ten Kate Honda) zawodnikiem na torze.

Po raz pierwszy nowoprzybyłe zespołu Aprilii i BMW miały okazję skonfrontować swoje rezultaty ze stałą gwardią na co dzień ścigającą się w serii World Superbike. Lepiej wypadali w środę Max Biaggi i Shinya Nakano na włoskim motocyklu. Japończyk był dzisiaj szóstym zawodnikiem na torze, Max siódmym. Włoch miał jednak mocno ograniczony czas na torze, gdyż problemy z dotarciem na tor(opóźniony lot samolotu) uniemożliwiły mu uczestniczenie w porannej sesji treningowej.

Najszybszym zawodnikiem na torze okazał się pierwszego dnia dosyć niespodziewanie Michel Fabrizio z Xerox Ducati. Podobnie jak drugi Ben Spies z zespołu Yamahy nie mieli dotychczas żadnych doświadczeń z torem w RPA jednak jak pokazują wyniki, nie miało to większego znaczenia, gdyż oboje uzyskiwali w środę dobre czasy okrążeń.

W przysłowiowym czubie znaleźli się obaj zawodnicy Alstare Suzuki, którzy przybyli na tor Kyalami prosto z Australii, gdzie przebywali na testach. Lepszy z dwójki Kagayama-Neukirchner okazał się Niemiec, który był dzisiaj trzecim najszybszym zawodnikiem na torze.

Kierowcy BMW nie błyszczeli dzisiaj na torze, jednak jak przyznał sam Ruben Xaus nie skupiał się dzisiaj(środa) na wykręcani szybkich okrążeń, lecz na dogłębnym poznaniu charakterystyki nowego dla niego motocykla. Hiszpan miał dosyć niebezpieczną przygodę na torze. Przy niemal 200km/h został uderzony w prawą dłoń przez przelatującego ptaka co mogło skończyć się poważnym upadkiem. Na szczęście Ruben wybrnął z trudnej sytuacji bez uszczerbku na zdrowiu.

Xaus i Corser zamykaliby dzisiaj stawkę zawodników gdyby nie problemy z transponderami zamontowanymi w motocyklach zespołu Ten Kate Honda. Przez większą część dnia nie działały one poprawnie, na szczęście kierownictwo holenderskiego zespołu podzieliło się swoimi rezultatami z prasą, dzięki czemu możemy mięć pełen przegląd układu sił w stawce po pierwszym dniu testów.

Tom Sykes z zespołu Yamaha Motor Italia nie czuł się dzisiaj najlepiej. Wykonał kilkanaście okrążeń i po czym zdecydował się na odpoczynek i regenerację sił. Od rana cierpiał na brak sił i nie czuł się dzisiaj dobrze na motocyklu. Oby kolejne dni były bardziej owocne dla młodego Brytyjczyka, który pierwszy dzień testowania zakończył z najgorszym rezultatem.

Wyniki I dnia:
1. Michel Fabrizio Ducati Xerox 1’41.204s 66 okr.
2. Ben Spies Yamaha Italia 1’41.599s 46 okr.
3. Max Neukirchner Alstare Suzuki 1’41.713s 69 okr.
4. Noriyuki Haga Ducati Xerox1’41.730s 31 okr.
5. Yukio Kagayama Alstare Suzuki 1’41.755s 39 okr.
6. Shinya Nakano Aprilia 1’41.846s 51 okr.
7. Max Biaggi Aprilia 1’42.446s 29 okr.
8. Ryuichi Kiyonari Ten Kate Honda 1’42.744s 62 okr.
9. Troy Corser BMW 1’42.975s 33 okr.
10. Ruben Xaus BMW 1’43.274s 41 okr.
11. Carlos Checa Ten Kate Honda 1’43.418s 10 okr. (informacja od zespołu – 1’41.5 s)
12. Jonathan Rea Ten Kate Honda 1min 44.496s 16 okr. (informacja od zespołu – 1’41.6s)
13. Tom Sykes Yamaha Italia 1’46.780s 16 okr.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
16 zapytań w 0,702 sek