Home / WSBK / Drogi Alstare Racing i Ducati rozchodzą się. Davies i Giugliano na sezon 2014

Drogi Alstare Racing i Ducati rozchodzą się. Davies i Giugliano na sezon 2014

Ducati ogłosiło swoje plany na sezon 2014 w serii World Superbike. Barw włoskiej marki będą bronić Chaz Davies i Davide Giugliano. Na razie nie wiadomo, jak będzie „skonstruowany” czołowy zespół Ducati.

W zeszłym tygodniu Ducati ogłosiło rozstanie się z tegorocznym partnerem, czyli zespołem Alstare. Koniec kariery ogłosił też kontuzjowany Carlos Checa. Jeśli wierzyć pogłoskom, nową stajnię miałby stworzyć Feel Racing, a więc zespół, który Chaz Davies zna bardzo dobrze: to właśnie Feel Racing odpowiadało za program BMW Motorrad po wycofaniu się „fabryki” po 2012 roku.

Na razie jednak obaj zawodnicy mają za zadanie przetestować 1199 Panigale na torze w Jerez wraz z rozwojowym zespołem Ducati.

Giugliano powraca do Ducati po roku przerwy. W 2011 roku wygrał cykl Superstock z zespołem Althea, potem pozostając w nim w World Superbike, w międzyczasie przesiadając się na Aprilię. Rok 2013 zakończył świetną, szóstą pozycją i kilkoma dobrymi wyścigami.

W ten sposób znamy już coraz więcej składów głównych zespołów WSBK na sezon 2014. W Aprilii mają jeździć Marco Melandri i Sylvain Guintoli, w Kawasaki – Tom Sykes i Loris Baz. O sile Hondy dalej decydować będzie duet Johnatan Rea – Leon Haslam. W Suzuki ponownie powinniśmy zobaczyć Leona Camiera. Skład uzupełnią zespoły prywatne i kilka maszyn zgodnych z przepisami EVO, choć na pewno nie będzie ich tak wiele, jak chcieliby organizatorzy. Prawdopodobnie stawka WSBK ponownie będzie oscylować w granicach 20 motocykli.

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 11

  1. Bardzo jestem ciekaw połączenia Giugliano i Panigale uważam co wyrażałem już przed sezonem, że jest to zawodnik który powinien był pozostać na Ducati.
    Teraz będzie szansa przekonać się jak to połączenie wypadnie w kolejnym sezonie. Liczę na znacznie lepsze wyniki niż osiągał Badovini. Choć to nie powinno być wielkim problemem ponieważ każdy z zawodników który zastępował w zespole Carlosa osiągał znacznie lepsze czasy niż Badovini.

    Ja osobiście liczę na powrót czerwonych na szczyt byłoby naprawdę ciekawie im więcej motocykli w czubie tym lepsze widowisko.

  2. Ciekawe info przyszło USA, gdzie Michael Jordan i jego team wynoszą się z AMA i chcą startować w WSBK albo MotoGP. Zobaczymy co z tego wyjdzie, ale sezon 2014 zapowiada się interesująco:)

  3. Fajnie na „Niewypale” pojechał Pirro :)

    • W tym sezonie zdecydowanie najlepiej na Panigale – które nie rozumiem czym nazywasz niewypałem pojechał Canepa, choć w wyścigu nie było już tak dobrze jak w SP ale nie licząc pierwszej rudy i PP Carlosa był to jedyny występ zawodnika na Panigale z tak małą stratą do zdobywcy PP jak dobrze pamiętam było to poniżej 0,2sek. Oznacza to, że jednak drzemie w tym motocyklu potencjał i to wielki. Pamiętajmy, że jest to pierwszy rok startów Panigale w klasie SBK i jeżeli to jest niewypał to co należałoby powiedzieć o Hondzie czy Suzuki.

  4. Suzuki i Honda nie mają od dawna fabrycznego wsparcia, a kasy razem wzięci nie wydali tyle kasy co Ducati, nie skreślam Panigale, ale Ducati miało w tym roku (zwłaszcza po zmianie przepisów z balastem) pozamiatać konkurentów… Tymczasem obaj kierowcy Suzuki są wyżej w tabeli, :)

    • Jeżeli się o czymś pisze trzeba się upewnić, że wie się dostatecznie dużo. Ducati także od kilku lat nie posiada zespołu fabrycznego. Aktualnie największy budżet w WSBK posiada BMW i Aprilia z ogłoszonych w zeszłym roku informacji przez Dornę wynika, że trzeci co do wielkości budżet miał zespół Kawasaki. Natomiast Honda, Suzuki i Ducati dysponowały podobnym budżetem.
      Co do samego motocykla to nie zapominaj, iż jedyny motocykl, który wystartował w tym roku z nałożonymi regulaminem restryktorami było Panigale. Restrykcje dotyczyły wielkości kanałów dolotowych. Ducati jako jedyny motocykl w stawce miało nałożone takie restryktory od początku sezonu zgodnie z regulaminem FIM punkt: 2.4.8.1.2. Restrykcje zostały w czwartej rundzie sezonu „zmniejszone” z 50 do 52ø i po kolejnych trzech rundach zostały usunięte całkowicie – powód w wielkim skrócie słabe wyniki . Wszystko jest opisane w regulaminie WSBK FIM punkt : 2.4.8 ENGINE. Kolejną sprawą jest wspomniany przez ciebie balast Regulamin punkt 2.3.8. Jednak przepisy w tej sprawie są nie zmienione od kilku lat i mówią, że balast nakłada się do wagi minimalnej i mówi gdzie i w jaki sposób powinien być umieszczony (tyczy to wszystkich motocykli w identyczny sposób. Oznacza to, że jeżeli jakiś motocykl w stawce będzie lżejszy niż ustalone minimum – a to w sezonie 2013 zostało ustalone dla motocykli z silnikami 2, 3 i 4 cylindrowymi na min. 165kg. Regulamin FIM punkt: 2.4.4.1.
      Jeżeli waga będzie poniżej tej wartości należy dołożyć balast tak by osiągnąć zakładane minimum raczej nikt nie będzie chciał zwiększać wagi motocykla (ale nie jest to zabronione – regulamin mówi jedynie o wadze minimalnej).
      Jest jeszcze kwestia osiągnięcia przez motocykle z handicapem pojemności (1200cc) widocznej przewagi wtedy regulamin mówi, że jeżeli motocykl z silnikiem o dwóch cylindrach (poj.1200cc) uzyskałby przewagę (szczegóły w regulaminie) zostanie nałożona na niego zgodnie z regulaminem punkt: 2.4.4.2 „kara” zwiększająca masę o 3kg a jeżeli dalej utrzyma się przewaga o kolejne 3kg do wartości 171kg. Ten punkt regulaminu nie znalazł zastosowania w tym sezonie ponieważ wyniki dwu cylindrowego Panigale (poj. 1200cc) były jakie były więc nie trzeba było stosować takiego rozwiązania ale było ono już stosowane w poprzednich sezonach dla 1098RS i 1198RS.
      Na koniec zachęcam do wchodzenia na stronę FIM, wszelkie regulacje i ewentualne ich zmiany są tam na bieżąco publikowane. Można więc zapoznać się z faktami i inaczej spojrzeć na opowieści jakoby ten czy inny miał więcej lub mniej.

  5. Wsparcie fabryki a zespół fabryczny to 2 różne sprawy, chyba źle mnie zrozumiałeś. Wsparcie Ducati jest nieporównywalnie większe od tego jakie dostaje PATA HONDA, także chłopaki z Joshimury robią co mogą by Suzuki było w miarę konkurencyjne, o takiej pomocy jakiej dostarcza fabryka z Bolonii nawet nie śnią. Pozdro

    • Doskonale odróżniam pojęcia wsparcia fabryki i zespołu fabrycznego.
      Jaka była pomoc fabryki Ducati dla zespołu Alstare F.Batty możesz przeczytać w wywiadzie jakiego udzielił Batta dla motoblog.it.
      Od czasów Althea Ducati, wsparcie fabryki ogranicza się do minimum. Polega jedynie na udostępnieniu motocykli oraz części w specyfikacji RS. Brak natomiast wsparcia dotyczącego rozwoju konstrukcji. W tym roku F.Batta właśnie na to najbardziej narzekał na sprawy dotyczące braku zaangażowania Fabryki w rozwuj motocykla.
      Ducati wszystkie nakłady kieruje na projekt MotoGP dlatego też nie ma odpowiedniego wsparcia dla projektu SBK a co za tym idzie rozwój projektu opiera się na pracach zespołów.
      W tym roku zespół Alstare otrzymał części „rozwojowe” tylko raz na cztery rundy przed końcem sezonu. Co ciekawe części te pochodziły z działu CORSE jednak były opracowane przez inny zespół startujący w tym sezonie w klasie STK1000 – mowa o Barni Racing. Zespół Barni Racing zapowiedział zresztą wystawienie w kolejnym sezonie N.Caneppy w klasie SBK w oparciu o motocykl który zostanie zbudowany na bazie Ducati 1199RS przez zespół Barni Racing. Wsparcie jakie otrzymał w tym sezonie zespół F.Batty było na tym samym poziomie co wsparcie Hondy dla zespołu Pata czy Suzuki dla zespołu Fixi. Takie wsparcie Ducati zapewnia od czasów wycofania zespołu fabrycznego z Mistrzostw Świata SBK.
      Oczywiście to jest już pochodna regulaminu i jego częstych zmian ale to zupełnie inna sprawa.

  6. Karol, Gobmeier przesunął zasoby do MotoGp, ale faktem jest ,że Ducati 2lata ostro przygotowywało całkowicie nowy rewolucyjny motocykl, który miał zapewnić walkę o czołowe pozycję, Honda i Suzuki w WSBK wykorzystują znacznie starsze konstrukcję, co mnie zdziwiło Lanzi na starszym 1198 pokonał bez problemu Neukirchner,a ,dlatego mam takie zdanie o tym motocyklu(choć jego wygląd na żywo robi wrażenie).

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
77 zapytań w 1,258 sek