Home / WSBK / Haga z bólu zaciska zęby

Haga z bólu zaciska zęby

Jeszcze niespełna miesiąc temu wydawało się, że szanse Noriyuki na upragniony tytuł mistrzowski zostały pogrzebane na feralnej sekcji Coppice toru Donington. Fatalny upadek i groźba poważnej kontuzji mroziła krew w żyłach wszystkim fanom samuraja. Ten jednak Jeszcze niespełna miesiąc temu wydawało się, że szanse Noriyuki na upragniony tytuł mistrzowski zostały pogrzebane na feralnej sekcji Coppice toru Donington. Fatalny upadek i groźba poważnej kontuzji mroziła krew w żyłach wszystkim fanom samuraja. Ten jednak nie poddaje się i na torze w Brnie walczy nie tylko ze swoimi rywalami ale z nieznośnym bólem w okolicach złamanej łopatki.

Podczas pierwszego dnia zmagań na Czeskim obiekcie Noriyuki starał się poprawić przyczepność przedniego zawieszenia swojego Ducati 1198. To był pierwszy raz kiedy zasiadł na swoim motocyklu od czasu upadku w Wielkiej Brytanii. Popularny #41 musiał opuścić oficjalne testy na torze Imola, które odbyły przed dwoma tygodniami i najwyraźniej musi nadrabiać nieco zaległości. Dopiero osiemnasta pozycja po pierwszym dniu to nie jest wynik adekwatny do możliwości Nitro, jednak czas ledwie sekundę słabszy od najlepszego Maxa Biaggi wydaje się być całkiem przyzwoitym.

Opinia fizjoterapeuty Leigh Bryana mówi o problemach jakie może mieć aktualny lider mistrzostw podczas niektórych manewrów ręką. Złamana kość łokciowa może powodować silny ból, a kondycja całego przedramienia może nie pozwalać na swobodne nim poruszanie.

Wieczorna sesja piątkowa mocno dała się we znaki Japończykowi, który miał problemy z poprawieniem swojego rezultatu z sesji przedpołudniowej. Jak twierdzi jednak sam zawodnik wina jest tylko i wyłącznie po jego stronie, gdyż motocykl spisuje się bez zarzutów.

„Szczerze mówiąc to zaciskałem z bólu zęby. To pierwszy raz kiedy uszkodziłem sobie łopatkę i mam nadzieję, że już to się nigdy nie powtórzy. To bardzo bolesna kontuzja, głównie objawia się ona podczas hamowania, tracę dodatkowo czas na niemal każdym zakręcie, gdyż bardzo ciężko jest zmieniać mi kierunek jazdy.”

W dalszej części wypowiedzi Haga zdradza swój plan jaki zamierza wdrożyć jeśli chodzi o uśmierzacze bólu. „Aktualnie jeżdżę bez środków przeciwbólowych, ale bardzo możliwe, że pomyślę o nich przed samymi wyścigami. Nie mam większych problemów z motocyklem, problem jest z kierowcą. W sobotę zobaczymy czy uda nam się zmodyfikować motocykl na tyle, by ułatwić mi hamowanie.”

Podczas sobotniej sesji kwalifikacyjnej Nori był ponownie osiemnasty co pozwoliło mu pozostać w grupie zawodników promowanych do rywalizacji w popołudniowej sesji Superpole. Transmisja na żywo z niej o godzinie 15.00 na kanale Eurosport 2 oraz bezpośrednio na oficjalnej stronie mistrzostw świata.

Wyniki II sesji kwalifikacyjnej:
1. Max Biaggi ITA – Aprilia Racing RSV-4 – 1’59.982s
2. Ben Spies USA – Yamaha WSB YZF R1 – 2’00.043s
3. Jakub Smrz CZE – Guandalini Racing Ducati 1098R – 2’00.052s
4. Michel Fabrizio ITA – Ducati Xerox 1098R 2’00.066s
5. Carlos Checa ESP – HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR – 2’00.205s
6. Shane Byrne GBR – Sterilgarda Ducati 1098R – 2’00.355s
7. Lorenzo Lanzi ITA – DFX Corse Ducati 1098R – 2’00.581s
8. Tom Sykes GBR – Yamaha WSB YZF R1 – 2’00.600s
9. Troy Corser AUS – BMW Motorrad S1000RR – 2’00.603s
10. Broc Parkes AUS – Kawasaki SRT ZX-0R – 2’00.623s
11. Shinya Nakano JPN – Aprilia Racing RSV-4 – 2’00.648s
12. Jonathan Rea GBR – HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR – 2’00.702s
13. Ruben Xaus ESP – BMW Motorrad S1000RR – 2’00.731s
14. Yukio Kagayama JPN – Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 – 2’00.958s
15. Leon Haslam GBR – Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR – 2’01.012s
16. John Hopkins USA – Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR – 2’01.021s
17. Ryuichi Kiyonari JPN – Ten Kate Honda CBR1000RR – 2’01.033s
18. Noriyuki Haga JPN – Ducati Xerox 1098R – 2’01.062s
19. Matthieu Lagrive FRA – Althea Honda CBR1000RR – 2’01.199s
20. Makoto Tamada JPN – Kawasaki SRT ZX-10R – 2’01.287s

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
40 zapytań w 1,118 sek