Home / WSBK / Jonathan Rea najszybszy na nowej Imoli

Jonathan Rea najszybszy na nowej Imoli

Urodzony w Irlandii Północnej kierowca Hondy zaliczył bardzo udane dwa dni testów na przebudowanym, legendarnym torze Imola. Oficjalne ćwiczenia miały na celu sprawdzić jak w warunkach wyścigowych sprawuje się zmodernizowana szykana przed prostą startową Urodzony w Irlandii Północnej kierowca Hondy zaliczył bardzo udane dwa dni testów na przebudowanym, legendarnym torze Imola. Oficjalne ćwiczenia miały na celu sprawdzić jak w warunkach wyścigowych sprawuje się zmodernizowana szykana przed prostą startową oraz zupełnie nowe, odnowione zaplecze toru.

Obiekt Autodromo Enzo e Dino Ferrari powraca do kalendarza mistrzostw świata Superbike po kilkuletniej przerwie. Ostatnie zawody rozgrywane na tym torze to te z roku 2006, kiedy to Troy Bayliss piątą pozycją podczas pierwszego przejazdu pieczętował swój drugi w karierze tytuł mistrzowski kategorii Superbike.

Pogoda dopisała organizatorom i zawodnicy przez dwa dni mogli spokojnie pracować nad ustawieniami swoich motocykli. Na torze w środę i czwartek pojawili się wszyscy producenci wraz ze swoimi fabrycznymi zespołami. Wielkim nieobecnym zmagań we Włoszech był jednak lider klasyfikacji generalnej — Noriyuki Haga. Japończyk pomimo, że nie wsiadał na motocykl pojawił się na torze by rzucić okiem na przebudowaną infrastrukturę toru oraz nową szykanę Variante Bassa. Nitro przechodzi szybką rehabilitację po przebytej operacji i według oficjalnego komunikatu od Ducati ma uczestniczyć w zawodach na czeskim torze pod Brnem już podczas następnego weekendu(24-26.07.2009).

Gwiazdą drugiego dnia walki z rezultatami był Johnny Rea z zespołu Hannspree Ten Kate Honda. Wyspiarz najlepszy swój i jednocześnie w ogóle rezultat uzyskał w ostatnim momencie ponad dwugodzinnej, popołudniowej sesji treningowej. Tym samym zrzucił z tronu najszybszego pierwszego dnia Michela Fabrizio z zespołu Xerox Ducati. Włoch musiał uznać wyższość Brytyjczyka i zadowolić się drugą pozycją. Różnica pomiędzy oboma zawodnikami wyniosła niespełna 0.2 sekundy.

Niespodzianką zakończonych zmagań był na pewno Lorenzo Lanzi z zespołu DFX Corse Ducati. Włoch zastępujący kontuzjowanego Regisa Laconiego uzyskał trzeci rezultat i niemal przez całe dwa dni należał do najszybszych na torze zawodników. In plus należy zaliczyć również postawę Rubena Xausa na BMW. Pierwszego dnia Hiszpan zanotował drugi rezultat, a ostatecznie zakończył testy na przyzwoitym, siódmym miejscu.

Po kontuzji do stawki wrócili Max Neukirchner oraz Makoto Tamada. O ile występ Japończyka można uznać za dobry, powrót na tor młodego Niemca okazał się fatalny. Max zaliczył poważnego high-side’a na zakręcie Tamburello i z poważnymi obrażeniami ponownie wylądował w szpitalu. Strzaskane kręgi lędźwiowe prawdopodobnie wykluczą go ze sportowej aktywności na co najmniej jeden miesiąc.

Wyniki końcowe:
1. Jonathan Rea GBR HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1’48.670s
2. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1098R 1’48.847s
3. Lorenzo Lanzi ITA DFX Corse Ducati 1098R 1’49.309s
4. Ben Spies USA Yamaha WSB YZF R1 1’49.392s
5. Tom Sykes GBR Yamaha WSB YZF R1 1’49.422s
6. John Hopkins USA Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR 1’49.443s
7. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR 1’49.467s
8. Leon Haslam GBR Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR 1’49.555s
9. Shane Byrne GBR Sterilgarda Ducati 1098R 1’49.577s
10. Shinya Nakano JPN Aprilia Racing RSV-4 1’49.645s
11. Carlos Checa ESP HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR 1’49.736s
12. Ryuichi Kiyonari JPN Ten Kate Honda CBR1000RR 1’50.226s
13. Matthieu Lagrive FRA Althea Honda CBR1000RR 1’50.265s
14. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 1’50.310s
15. Makoto Tamada JPN Kawasaki SRT ZX-10R 1’50.414s
16. Fonsi Nieto ESP DFX Corse Ducati 1098R 1’50.423s
17. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR 1’50.486s
18. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1’50.518s
19. Broc Parkes AUS Kawasaki SRT ZX-0R 1’50.583s
20. Alessandro Polita ITA Celani Suzuki GSX-R1000 1’50.743s
21. Max Neukrichner GER Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 1’51.077s
22. Vittorio Iannuzzo ITA SCI Honda CBR1000RR 1’52.967s

W kategorii Supersport również nie zabrakło faworytów na torze. Listę rezultatów od pierwszej sesji środowej otwierał niemal non stop lider klasyfikacji generalnej — Cal Crutchlow. Brytyjczyk notuje fantastyczny, debiutancki sezon i jest na dobrej drodze do zgarnięcia korony mistrza, jednak drugiego dnia musiał uznać wyższość mistrza świata kategorii „sześćset” z sezonu 2007.

Kenan Sofuoglu w końcu zaczyna dogadywać się z nową CBR600 i systematycznie skraca dystans do najlepszych w tym sezonie Cala Crutchlow i Eugena Laverty. Podobnie jak Jonathan Rea w klasie Superbike, Turek w samej końcówce zanotował swój najlepszy rezultat i zamknął dzień na szczycie tabeli.

Świetną passę kontynuuje Garry McCoy. Po zdobyciu pierwszego w tym sezonie podium dla nowego Triumpha 675 na torze Donington, Australijczyk zanotował w czwartek piąty rezultat co jest świetnym prognostykiem przed najbliższymi zmaganiami na torze w Brnie, obiekcie który „kangur” zna doskonale jeszcze z czasów rywalizacji w klasie 500.

Swój debiut w klasie World Supersport zaliczył Sheridan Morais znany fanom z dobrego występu z dziką kartą na swoim domowym obiekcie Kyalami w Republice Południowej Afryki. Sheridan identyfikowany ostatnimi czasy z marką Kawasaki na torze Imola ścigał się na Triumphie w zespole BE1 Racing, a podczas najbliższej rundy dosiądzie Yamahy R6 zastępując Doni Tatę Praditę.

Wyniki końcowe:
1. Kenan Sofuoglu TUR HANNspree Ten Kate Honda CBR600RR 1’51.552s
2. Cal Crutchlow GBR Yamaha SSP YZF R6 1’51.705s
3. Eugene Laverty IRL Parkalgar Honda CBR600RR 1’51.890s
4. Fabien Foret FRA Yamaha SSP YZF R6 1’52.531s
5. Garry McCoy AUS Triumph BE1 Racing 675 1’53.152s
6. Andrew Pitt AUS HANNspree Ten Kate Honda CBR600RR 1’52.612s
7. Gianluca Nannelli ITA Triumph BE1 Racing 675 1’53.767s
8. Miguel Praia POR Parkalgar Honda CBR600RR 1’53.803s
9. Anthony West AUS Stiggy Motorsport Honda CBR600RR 1’53.931s
10. Mark Aitchison AUS HANNspree Althea Honda CBR600RR 1’53.963s
11. Jason O’Halloran AUS HANNspree Althea Honda CBR600RR 1’54.316s
12. Sam Lowes GBR ECHO CRS Grand Prix Honda CBR600RR 1’54.331s
13. Danilo Dell’Omo ITA Kuja Racing Honda CBR600RR 1’54.346s
14. Gianluca Vizziello ITA Stiggy Motorsport Honda CBR600RR 1’54.778s
15. Sheridan Morais RSA Triumph BE1 Racing 675 1’54.882s

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
63 zapytań w 0,806 sek