Home / WSBK / Laverty uzyskuje najlepszy czas pierwszej części kwalifikacji

Laverty uzyskuje najlepszy czas pierwszej części kwalifikacji

Eugene Laverty z zespołu Aprilia Racing, zanotował najlepszy czas okrążenia podczas pierwszej sesji kwalifikacyjnej. Druga pozycja przypadła kierowcy BMW Motorrad GoldBet Italia – Chazowi Daviesowi a prowizoryczny pierwszy rząd zamyka Tom Sykes.

Kierowcy na motocyklach BMW S1000RR zaliczyli już bardzo dobry pierwszy trening, po którym zajmowali dwie pierwsze lokaty. Dodatkowo, Marco Melandri był jedynym zawodnikiem, który z czasem jednego okrążenia zszedł poniżej 1m59 sekund. Drugi rezultat – choć gorszy o ponad 0,5 sek zanotował Chaz Davies – a więc drugi z kierowców BMW. Co ciekawe, wymieniona dwójka nie testowała ostatnio na tym torze, a na Jerez de la Fronetra, więc może to być sygnał dla innych zawodników o dobrej dyspozycji włosko-niemieckiej ekipy.

Tuż za duetem BMW podczas pierwszego wolnego treningu uplasowali się Tom Sykes, Eugene Laverty oraz Leon Camier, a więc zawodnicy, którzy wiedli prym podczas ostatniej sesji testowej na tym torze.

Natomiast pierwszy trening kwalifikacyjny, zakończył się zwycięstwem Eugena Laverty, który jednak nie osiągnął rezultatu #33 z pierwszej sesji treningowej. Jak to często bywa, #58 „wskoczył” na pierwsze miejsce po przejechaniu swojego ostatniego okrążenia, kiedy to na torze pojawiła się już flaga w biało-czarną szachownicę. Tym samym, zepchnął on z fotela lidera Chaza Daviesa, a zrobił to z czasem lepszym o 0.104sek. Trzecie miejsce zajął kierowca zespołu Kawasaki Racing Team – Tom Sykes, który znajdował się na czele tabeli czasów aż do ostatnich minut sesji.

Czwartym jeźdźcem dzisiejszej części kwalifikacji okazał się być Melandri, który nie był w stanie poprawić swojego czasu z porannej sesji treningowej. Jednak mimo wszystko, po raz kolejny był w stanie pokonać barierę 1m59sek., co potwierdza jego opinie o powrocie do zdrowia.

Piąta pozycja przypadła Jonathanowi Rea, który na swojej Hondzie CBR 1000RR, jako pierwszy z kierowców nie pokonał bariery 1m59sek. Był jednak nieco szybszy od Sylvaina Guintoli, który od tego sezonu dosiada motocykla marki Aprilia.

Pechowo zaczął się natomiast weekend dla Leona Camier. Pomimo dobrego rezultatu jaki uzyskał w pierwszym wolnym treningu, dzień zakończył na siódmym miejscu. Najprawdopodobniej wszystko za sprawą swojego upadku, do którego doszło na początku sesji kwalifikacyjnej i spowodowało wywieszenie czerwonej flagi. Upadek był na tyle pechowy, że zakończył jego udział w tej części zmagań, a dodatkowo zranione kolano wymagało założenia kilku szwów. Nie jest również pewny udział tego zawodnika w dalszej części drugiej rundy sezonu.

Tuż za nim ulokował się jego kolega z zespołu – Jules Cluzel. Francuz uzyskał lepszy czas od swojego rodaka na KawasakiLorisa Baz, oraz od zamykającego pierwszą dziesiątkę Davida Giugliano.

Wyniki 1-go treningu wolnego:

 1. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 58.510s
2. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 59.041s
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 59.277s 
4. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 59.651s 
5. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 59.748s
6. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 59.916s
7. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 2m 00.135s
8. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 2m 00.206s
9. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 2m 00.496s
10. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 2m 00.624s
11. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 2m 00.880s
12. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 2m 01.429s
13. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 2m 01.601s
14. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 2m 01.610s
15. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 2m 02.103s
16. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 2m 02.892s 
17. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R 2m 02.999s 
18. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 2m 05.212s
19. Mark Aitchison AUS Effenbert Liberty Ducati 1098R 2m 06.270s
20. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 2m 06.528s

Wyniki 1-szej sesji kwalifikacyjnej:

1. Eugene Laverty IRL Aprilia Racing RSV4 1m 58.548s 
2. Chaz Davies GBR BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 58.652s
3. Tom Sykes GBR Kawasaki Racing ZX-10R 1m 58.887s 
4. Marco Melandri ITA BMW GoldBet S1000RR HP4 1m 58.944s
5. Jonathan Rea GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 59.060s
6. Sylvain Guintoli FRA Aprilia Racing RSV4 1m 59.144s
7. Leon Camier GBR Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 59.379s
8. Jules Cluzel FRA Fixi Crescent Suzuki GSX-R1000 1m 59.414s
9. Loris Baz FRA Kawasaki Racing ZX-10R 1m 59.423s
10. Davide Giugliano ITA Althea Aprilia RSV4 1m 59.599s
11. Leon Haslam GBR Pata Honda CBR1000RR 1m 59.599s
12. Carlos Checa ESP Alstare Ducati 1199 R 2m 00.004s
13. Michel Fabrizio ITA Red Devils Roma Aprilia RSV4 2m 00.199s
14. Ayrton Badovini ITA Alstare Ducati 1199 R 2m 00.688s
15. Alexander Lundh SWE Pedercini Kawasaki ZX-10R 2m 01.041s
16. Max Neukirchner GER MR Ducati 1199 R 2m 01.658s 
17. Federico Sandi ITA Pedercini Kawasaki ZX-10R 2m 01.928s 
18. Vittorio Iannuzzo ITA Grillini Dentalmatic BMW S1000RR 2m 03.201s
19. Ivan Clementi ITA HTM Racing BMW S1000RR 2m 03.233s
20. Mark Aitchison AUS Effenbert Liberty Ducati 1098R 2m 04.169s

AUTOR: migal

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
37 zapytań w 0,777 sek