Home / WSBK / Melandri z drugim zwycięstwem w sezonie

Melandri z drugim zwycięstwem w sezonie

Przez znakomitą większość wyścigu na prowadzeniu utrzymywał się Max Biaggi, jednak młodszy z Włochów wykorzystał swoją szansę i ostatecznie to on cieszył się z pełnej puli po wyścigu numer jeden na torze Aragon w Hiszpanii.

Ruszający z pole position Marco Melandri najlepiej wystartował do pierwszego zakrętu i to on objął prowadzenie na początku wyścigu. Max Biaggi również nie zaspał i swoją Aprilie wpasował w drugą pozycję tuż po starcie. Na dohamowaniu po prostej przeciwległej objął jednak prowadzenie, które dzierżył przez znakomitą część tegoż wyścigu. Dobrze rozpoczęli ściaganie w tym biegu również Carlos Checa, na trzeciej pozycji, Leon Camier na czwartej oraz Noriyuki Haga, który z dziewiątej pozycji startowej przesunął się na miejsce numer pięć.

 

Na drugim kółku lekki uślizg Carlosa zmusił go do oddania pozycji numer trzy na rzecz kierowcy Aprilii, Leona Camier. Dwa okrążenia później przewaga Maxa i Marco nad resztą stawki sięgała już ponad dwóch sekund. O piątą pozycję rywalizowali w tym czasie Nori Haga oraz dwj kierowcy Kawasaki – Tom Sykes oraz Joan Lascorz. Na szóstej cyrkulacji z zawodami pożegnał się Jakub Smrz, który weekendu na torze Aragon nie zapisze do specjalnie udanych.

 

Kiedy Chece udało się uporać z jadącym przed nim Camier, Hiszpan rozpoczął gonitwę za prowadzącą dwójką Włochów. 'El Toro' systematycznie niwelował stratę jednak na ósmym okrążeniu nieco przesadził z prędkością na jednym z łuków i wylądował na deskach hiszpańskiego asfaltu. Od tego momentu jasnym stało się, że o pełną pulę w pierwszym biegu powalczą tylko Biaggi i Melandri. 

 

O miejsca numer cztery przez sporą liczbę okrążeń walczyła grupa aż sześciu zawodników. Najlepiej z niej radził sobie Tom Sykes, który na dziesiątym okrążeniu objechał skutecznym manewrem Noriyuki Hagę, mającego w końcówce wyścigu nspore problemy z mocno zużytymi oponami. Japończyk notował nieco słabsze tempo od pozostałych rywali. Brytyjczyk cieszył się z czwartej pozycji do piętnastego okrążenia, na którym to stracił tak ciężko wywalczoną pozycje na rzecz Eugene'a Laverty dosiadającego Yamahy.

Tymczasem na czele stawki sytuacja robiła się coraz bardziej napięta. Biaggi ewidentnie pod koniec wyścigu notował niego gorsze tempo do Melandriego, na dodatek jego opony wydawały się być w nieco gorszym stanie. Kiedy na liczniku pozostawały już tylko cztery okrążenia do końca, Max nie wytrzymał naporu rywala i popełnił niewielki błąd na dohamowaniu. Marco natychmiast wykorzystał pomyłkę mistrza świata i objął prowadzenie w wyścigu. Ponad sekundowa przewaga młodszego z Włochów w tej fazie wyścigu była nie do zniwelowania i tym samym zawodnik fabrycznego zespołu Yamahy odnotował swoje drugie w tym sezonie i jednocześnie w karierze zwycięstwo w kategorii World Superbike. Najniższy stopień podium uzupełnił drugi kieorwca fabrycznego zespołu Aprilii – Leon Camier.

 

Wartym donotowania są pozycje jeźdzców Kawasaki. Tom Sykes ukończył zmagania na pozycji numer pięć, znów Joan Lascorz dwa miejsce dalej. Słabo wypadli fabryczni zawodnicy BMW, których pokonał dosiadający satelickiej maszyny S1000RR Ayrton Badovini. Włoch jest ostatnio w niezłej formie co potwierdził solidnym ósmym miejsce podczas pierwszego przejazdu w Hiszpanii. Za nim linię mety przejechali kolejno Leon Haslam i Troy Corser, którzy uzupełnił pierwszą dziesiątkę zawodników na mecie.

 

Wyniki I wyścigu:

1. Marco Melandri – ITA – Yamaha WSBK YZF R1 40'01.968
2. Max Biaggi – ITA – Aprilia Alitalia Racing RSV-4 +1.572s
3. Leon Camier – GBR – Aprilia Alitalia Racing RSV-4 2.432s

4. Eugene Laverty – IRL – Yamaha WSBK YZF R1+10.799s

5. Tom Sykes – GBR – Kawasaki RTS ZX-10R +10.847s 

6. Noriyuki Haga – JPN – PATA Aprilia RSV-4 +11.931s

7. Joan Lascorz – ESP – Kawasaki Racing ZX-10R +12.591s

8. Ayrton Badovini – ITA – BMW Italia S1000RR +16.954s

9. Leon Haslam – GBR – BMW Motorrad S1000RR +24.205s 
10. Troy Corser – AUS – BMW Motorrad S1000RR +24.694s 
11. Sylvain Guintoli – FRA Effenbert Liberty Ducati 1098R +24.731s
12. Chris Vermeulen – AUS – Kawasaki Racing ZX-10R +30.407s
13. Maxime Berger – FRA – Supersonic Ducati 1098R +34.107s
14. Roberto Rolfo – ITA – Pedercini Kawasaki ZX-10R +37.233s 
15. Mark Aitchison – AUS – Pedercini Kawasaki ZX-10R +43.004s

 

16. Ruben Xaus – ESP – Castrol Honda CBR1000RR +3 okrążenia

 

Nie ukończyli wyścigu:


17. Michel Fabrizio -ITA – Suzuki Alstare GSX-R1000 9 okrążeń

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
142 zapytań w 1,414 sek