Home / WSBK / Spies wraca na czoło po 1. wyścigu

Spies wraca na czoło po 1. wyścigu

Ben Spies po pierwszym wyścigu na Magny — Cours powrócił na prowadzenie w World Superbike po tym, jak po pomyłce na ostatnim okrążeniu dał radę odrobić stratę i ponownie wyjść na czoło, wygrywając.

Spies liderował od początku do końca, ale pBen Spies po pierwszym wyścigu na Magny — Cours powrócił na prowadzenie w World Superbike po tym, jak po pomyłce na ostatnim okrążeniu dał radę odrobić stratę i ponownie wyjść na czoło, wygrywając.

Spies liderował od początku do końca, ale prawie zepsuł to co wypracował, przejeżdżając za szeroko nawrocie. Haga dzięki temu wskoczył na chwilę na czoło stawki, jednak Amerykanin poradził sobie z nim jeszcze przed metą, wygrywając o niecałe dwie dziesiętne sekundy!

Haga od wczesnej fazy wyścigu przytrzymywany był przez Maxa Biaggiego, I mimo kręcenia świetnych czasów okrążeń nie wystarczyły do odebrania zwycięstwa swojemu największemu rywalowi. Spies i Haga zamienili się miejscami w klasyfikacji generalnej — Amerykanin miał 2 punkty więcej na koncie.

Startując po raz dziesiąty z pierwszego pola Ben Spies od razu usadowił się na czele wyścigu, podczas gdy Max Biaggi startując z czwartego miejsca przeskoczył o dwa oczka na pierwszym zakręcie. Haga natomiast rozpoczął dużo gorzej, ponieważ spadł na szóste miejsce nawet pomimo pomocy ze strony Michela Fabrizio, drugiego zawodnika Xerox Ducati. Włoch pomógł mu awansować na czwartą lokatę.

Do czołowej grupy załapał się Jonathan Rea który w nawrocie Adelaide wyprzedził Biaggiego. Nadzieje Hagi na pomoc ze strony Fabrizio zakończyły się gdy doszli do Leona Haslama. Brytyjczyk skutecznie powstrzymywał zwycięzcę z Imoli.

Nadzieja na to że Tom Sykes pomoże “namieszać” za plecami Spiesa pomagając tym samym na korzyść Amerykanina zakończyły się na drugim okrążeniu, gdy Brytyjczyk stracił kontrolę nad przodem motocykla i niewiele brakło aby wpadł jeszcze w Karla Muggeridge.

Z przodu Rea i Biaggi wykręcali świetne czasy okrążeń aby pozostać w kontakcie z liderem wyścigu, który jednak powiększał przewagę serią świetnych kółek. Nadzieje Rea na pokonanie Spiesa także zakończyły się wcześnie, bo na siódmym okrążeniu gdy przeszarżował. Po tym zdarzeniu zjechał do alei serwisowej i wycofał się.

Biaggi I Haga awansowali tym samym na drugie I trzecie miejsce. Niedługo potem Haga był w stanie pokonać Włocha i wreszcie mógł podążyć za Benem Spiesem. Wyprzedzanie nastąpiło na nawrocie gdy Haga mógł zacieśnić tor jazdy i wcisnąć się pod Biaggiego. Na następnym okrążeniu ten chciał powrócić na drugą pozycję, jednak przesadził i Haga mógł spokojnie gonić lidera.

Gdy do końca pozostało sześć okrążeń, Haga serią szybkich wcześniejszych kółek zasygnalizował intencje dogonienia Amerykanina. Ten jednak chciał zapobiec walce do ostatniego zakrętu i jechał na tyle szybko, że Haga nie miał możliwości zaatakowania. Japończyk mógł liczyć już praktycznie na jakiś błąd zawodnika Yamahy który po tym sezonie awansuje do MotoGP.

Szczęśliwie dla Hagi, Spies na nawrocie 180 pojechał za szeroko i spadł za jego plecy. Amerykanin zachował jednak zimną krew i przytrzymał dystans do Japończyka, w niewielkiej odelgłości od siebie przejechali zakręty Imola. Po kolejnym zakręcie dojeżdżając do ostatniego — Lycce, byli tuż obok siebie ale w sam łuk pierwszy wpadł Spies i nie dał już szansy Japończykowi na odebranie sobie pozycji.

To 12 wygrana Spiesa w sezonie która dała prowadzenie dwoma punktami na trzy wyścigi przed końcem sezonu.

Biaggi po tym jak odjechał mu Haga, ukończył wyścig na trzecim miejscu, dając Aprilii siódme w sezonie podium. Po odpadnięciu Rea awansował także na czwarte miejsce w generalce. Fabrizio potrzebował kilku okrążeń na pokonanie Haslama, i ostatecznie dojechał na czwartym miejscu.

Wyniki 1. wyścigu na Magny-Cours
1. Ben Spies USA Yamaha WSB YZF R1 37mins 57.110secs 23 laps
2. Noriyuki Haga JPN Ducati Xerox 1198R +0.181s
3. Max Biaggi ITA Aprilia Racing RSV-4 +5.009s
4. Michel Fabrizio ITA Ducati Xerox 1198R +16.347s
5. Leon Haslam GBR Stiggy Motorsport Honda CBR1000RR +22.622s
6. Carlos Checa ESP HANNspree Ten Kate Honda CBR1000RR +24.948s
7. Yukio Kagayama JPN Alstare Suzuki GSX-R 1000K9 +27.144s
8. Shane Byrne GBR Sterilgarda Ducati 1098R +27.578s
9. Troy Corser AUS BMW Motorrad S1000RR +28.486s
10. Jakub Smrz CZE Guandalini Racing Ducati 1098R +28.716s
11. Ruben Xaus ESP BMW Motorrad S1000RR +52.680s
12. Matteo Baiocco ITA Guandalini Racing Ducati 1098R +1min 01.372s
13. Luca Scassa ITA Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1min 05.123s
14. David Salom ESP Team Pedercini Kawasaki ZX-10R +1min 05.483s
15. David Checa ESP Yamaha France GMT 94 YZF R1 +1min 05.672s

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
47 zapytań w 0,701 sek