Home / Slider / Wielkie zmiany w kolejności startowej w WSBK!

Wielkie zmiany w kolejności startowej w WSBK!

WSBK logo

Komisja Superbike na spotkaniu, które odbyło się kilka dni temu w Madrycie, podjęła kilka ważnych decyzji, dotyczących zmian w serii World Superbike i jej seriach towarzyszących. Niektóre z nich są zaskakujące i można się spodziewać, że w ogromnym stopniu przyczynią się do poprawy jakości widowiska.

Najważniejsza zmiana dotyczy kolejności startowej podczas wyścigów. Tak jak do tej pory, odbywać się będzie sesja Superpole, ale na dotychczasowych zasadach będzie ona decydowała wyłącznie o ustawieniu w 1. wyścigu. W 2. wyścigu będzie zupełnie inaczej: pozycje w trzech pierwszych rzędach (miejsca 1-9) będą ustalane na podstawie wyników 1. wyścigu. I tak:

– zwycięzca, oraz zdobywcy 2. i 3. pozycji zostaną przesunięci do 3. rzędu, oraz ich kolejność zostanie odwrócona (a więc zwycięzca wystartuje z 9. pola)
– w 1. rzędzie ustawią się zdobywcy kolejno 4, 5 i 6. pozycji z 1. wyścigu
– w 2. rzędzie ustawią się zdobywcy kolejno 7, 8 i 9. pozycji z 1. wyścigu

Kliknij, aby pominąć reklamę

W pozostałych rzędach kierowcy ustawiać się już będą zgodnie z wynikami sesji Superpole. Jeśli więc obawialiście się, że zawodnicy Kawasaki i Ducati ponownie mogą zdominować sezon i między sobą rozstrzygać kwestie zwycięstwa, to przynajmniej w drugich wyścigach każdego weekendu może nie być to takie oczywiste!

Komisja wprowadzi jeszcze kilka zmian. Spodziewać się trzeba poważnych modyfikacji harmonogramu weekendu, bo jak wiemy, wzorem MotoGP, będziemy mieli juniorską klasę World Supersport 300. W okolicach toru nie zobaczymy też skuterów, których użycie podobnie jak w MotoGP, będzie zabronione.

W World Supersport (czyli klasa 600ccm) zawitają wyścigi flag-to-flag, a więc tak jak w WSBK, będzie można zmieniać opony podczas wyścigu, gdy pojawią się opady deszczu. Zmieni się także nazwa pucharu FIM Superstock 1000, który będzie miał teraz rangę mistrzostw Europy.

W każdej rundzie World Superbike znajdą się miejsca na 2. dzikie karty dla zawodników gościnnie startujących. W przypadku wyścigów poza Europą, zgłoszenie zawodnika z dziką kartą musi się odbyć przynajmniej 90 dni przed daną rundą.

Kliknij, aby pominąć reklamę

AUTOR: sdnowy

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 12

  1. Zdjęcie profilowe polerst

    Te dwie dzikie karty dotyczą samej klasy Superbike, czy ogólnie cyklu WorldSBK?
    Ogólnie zmiany ciekawe, niczym rodem z WTCC chyba, co nie? Trochę niesprawiedliwe może, ale na pewno ciekawe :) Tylko co, jeśli zawodnik z dalszego miejsca niż 9, zajmie miejsce w TOP9? Wtedy gryzie się, czy ma startować np. z 10 miejsca (z Superpole) czy w jednym z trzech pierwszych rzędów?

  2. Zdjęcie profilowe Marcin4646

    Haha ale cyrk :D Ja od kilku sezonów nie interesuję się WSBK głównie z braku czasu, ale z tego co tu czytam to chyba nie żałuję :D Przecież dla przeciętnego Kowalskiego będzie to tak niezrozumiałe, jak przelicznik wiatru w skokach narciarskich.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
93 zapytań w 2,525 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!