Home / WSBK / Yamaha testuje w Aragonii – Aprilia, Ducati i BMW w Misano

Yamaha testuje w Aragonii – Aprilia, Ducati i BMW w Misano

Trzytygodniowa przerwa w WSBK jest okazją do przeprowadzenia testów – w ostatnich dniach zespoły Aprilia, Ducati i BMW udały się na tor Misano, natomiast zawodnicy Yamahy pojechali do Hiszpanii na Motorland Aragon. Przy okazji na jednym z dwóch powyższych obiektów padł rekord okrążenia.

Eugene Laverty i Marco Melandri mieli więc możliwość zmierzenia się z nowym obiektem w kalendarzu World Superbike. Północnoirlandczyk sporo pracował nad polepszeniem 'żywotności' opon wykonując symulacje wyścigów – tor w Aragonii prawdopodobnie będzie trudny dla ogumienia. Melandri po doświadczeniu drobnych problemów na Monzy, skupił się na poprawianiu charakterystyki tyłu motocykla.

Menadżer Yamahy w WSBK, Andrea Dosoli, powiedział po testach: "Mieliśmy dwa pozytywne dni w Aragonii. Głównym celem było poznanie toru i zebranie pożytecznych danych przed przyszłomiesięcznym wyścigiem. Oba zespoły testowe pracowały nad poprawkami w skrzyni biegów, ustawieniami zawieszenia i elektroniką, by te były lepiej dopasowane do ciasnych zakrętów, jakie stawia przed nami ten tor. Eugene musiał do tego poprawić styl jazdy i zaadaptować go do tego płynnego obiektu. Marco wykonał postępy w rozwoju swojej R1. Miał trochę problemów na Monzy i testy pomogły nam zrozumieć, co się stało i zebrać dane, które pozwalają na poprawę ogóolnych ustawień."

Marco Melandri rzucił więcej światła na swoje kłopoty we Włoszech: "Miałem problemy z motocyklem na Monzy, które rozwiązały się tutaj w Aragonii. Cierpiałem na brak stabilności w wyjściach z zakrętów, ale zaczeliśmy pracować nad tym i wrażenia z tego toru okazały się niezmiernie przydatne."

Laverty natomiast nie musiał patrzeć krytycznie na swoją jazdę na Monzy, gdzie odniósł dwa zwycięstwa: "Lubię tor Aragon, jest bardzo interesujący, ale niełatwy. Chciałem po prostu naczyć się toru. Trudno osiągnąć na nim dobrą szybkość, gdyż zawiera wiele nagłych zmian kierunku jazdy. Pracowałem sporo nad moimi liniami jazdy i dopasowaniem stylu do płynności toru. Motocykl spisywał się świetnie i jestem pewien, że możemy z dużą dozą pewności siebie wyczekiwać przyszłomiesięcznego wyścigu."


O wyścigach na Monzy (choć i tak nie skończyły się tak źle, jak mogły) będzie chciał zapomnieć Carlos Checa – Hiszpan osiągnął we Włoszech najsłabsze wyniki w sezonie, dojeżdżając na dziewiątym i dziesiątym miejscu. Mimo to, jego przewaga nad drugim zawodnikiem w klasyfikacji generalnej (teraz jest to Melandri) wynosi 27 punktów. Checa na torze Misano przejechał 140 okrążeń w ciagu dwóch dni testowych. Obok niego na torze pokazały się również fabryczne zespoły Aprilii i BMW, jednak to Hiszpan wyznaczał tempo.

Już 12 czerwca na Misano zostanie rozegrana szósta runda tego sezonu, więc głównym celem było znalezienie właściwych ustawień na wyścig. Checa znalazł jednak również chwilę na założenie opon kwalifikacyjnych, co szybko zaowocowało nowym rekordem toru Misano dla motocykla WSBK – Hiszpan przejechał rundę w 1min 34.8sek, co jest wynikiem tylko o sekundę gorszym od czasu, jaki oznaczał pierwsze pole startowe w klasie MotoGP w zeszłym roku.

Max Biaggi nie wykorzystał swojej szansy na Monzy i teraz ponownie zanosi się na trudne czasy dla mistrza WSBK. Testy Misano zakończył z najlepszym czasem 1min 35.6sek, natomiast trzeci wynik należał do Troya Corsera z BMW, który jedno okrążenie pokonał w czasie o równą sekundę gorszym od Cheki.

Kolejne pozycje w testach na Misano przypadły Leonowi Haslamowi (1min 36.1sek), Leonowi Camier (1min 36.3sek), Noriyukiemu Hadze (1min 37.sek) i testerowi ApriliiAlexowi Hoffmanowi (1min 37.6sek).

Najbliższa runda WSBK zostanie rozegrana za oceanem na torze Miller 30. maja.

AUTOR: sd

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOSP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
26 zapytań w 0,703 sek