Home / WSBK / Zmiany w formacie weekendu. Kolejne zostaną przedyskutowane

Zmiany w formacie weekendu. Kolejne zostaną przedyskutowane

Mistrzostwa Świata Superbike robią pierwszy niewielki krok w stronę ograniczenia kosztów, poprzez ogłoszenie modyfikacji w przepisach na rozpoczęty właśnie sezon 2009. Zmiany w formacie weekendu wejdą w życie wraz z trzecią rundą rozgrywaną w [email protected] Świata Superbike robią pierwszy niewielki krok w stronę ograniczenia kosztów, poprzez ogłoszenie modyfikacji w przepisach na rozpoczęty właśnie sezon 2009. Zmiany w formacie weekendu wejdą w życie wraz z trzecią rundą rozgrywaną w Walencji.

Dotyczyć będą sposobu rozgrywania poszczególnych sesji w klasach Supersport i Superstock.

Oznacza to w praktyce, że w kategorii Supersport i Superstock w piątek będą odbywać się wyłącznie treningi , z kwalifikacjami ograniczonymi do pojedynczej sesji rozgrywanej w sobotę. Badania techniczne i sportowe będą dokonywane w piątek rano zamiast w czwartek, co oznacza że do popołudnia nie będzie żadnych przejazdów po torze.

Jeśli chodzi o samą klasę Superbike, żadne zmiany nie są jak na razie dokonane, jednak planowane są rozmowy dotyczące np. ograniczenia liczby silników używanych podczas weekendu wyścigowego. Temat ten zostanie podjęty podczas kolejnej rundy WSBK w Katarze.

Zmiany zostały poczynione po spotkaniu Komisji Superbike, w składzie której byli Paolo Flammini, Claude Danis i Giulio Bardi, którzy jednomyślnie zdecydowali się podjąć takie decyzje.

Zmodyfikowany format weekendu będzie wyglądał następująco:

Piątek:

08.30-10.00 Superstock – badania techniczne/sportowe
10.00-12.00 Superbike & Supersport – badania techniczne/sportowe
13.00-13.45 (45 min) Superstock – Treningi
14.00-15.00 (60 min) Superbike – Treningi
15.15-16.00 (45 min) Supersport – Treningi
16.15-17.15 (60 min) Superbike — Kwalifikacje

Sobota i Niedziela — bez zmian

Pomimo tego że zmiany jak na razie nie są wielkie, można uznać że są związane z tym, że zespół Sterilgarda Ducati zdecydował się wystawić tylko jeden motocykl na dwie pierwsze rundy, a Pro Ride Honda nie pojawiła się w pierwszej rundzie w Australii. Podobne zmiany w formacie weekendu dotknęły także MotoGP, tam jednak poszły nieco dalej — podjęto już decyzję o ograniczeniu roli elektroniki oraz wprowadzeniu limitu w ilości silników na drugą część sezonu.

Źródło: crash.net

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
52 zapytań w 0,727 sek