Jak donosi brytyjski serwis Bikesportnews, już niedługo oficjalnie zostanie potwierdzony nowy dostawca silników dla klasy Moto2 na rok 2019 i kolejne. Zupełnie niespodziewanie, ma to być Triumph. Firma z angielskiego Hinckley ma w ten sposób zastąpić Hondę i jej drogowy silnik CBR600RR.
Jako, że klasa motocykli 600ccm coraz gorzej radzi sobie na rynkach, także i Moto2 przejdzie duże zmiany. Silnik Triumpha ma pochodzić z nowego „nakeda” – Street Triple, i mieć pojemność 750ccm. Nowa maszyna drogowa ma zostać zaprezentowana w przyszłym tygodniu.
Jak informuje BSN, umowa była dopracowywana już podczas rundy o GP Wielkiej Brytanii, ale do tej pory trzymano szczegóły w tajemnicy. Dla Triumpha taka umowa byłaby ogromnym skokiem jeśli chodzi o znaczenie marki w świecie sportów motorowych. Trzycylindrowe maszyny rywalizują sporadycznie w World Superport, w tym roku wystawiany będzie zespół we wszystkich rundach, ale i tak dostarczanie silników do grand prix to nieporównywalnie większy prestiż.
Honda dostarcza silniki do Moto2 od czasu powstania tej klasy, która zastąpiła dwusuwową jeszcze 250ccm. Było to w roku 2010.
Street Triple to piękna maszyna. W ogóle uwielbiam Triumph’y
Popieram, uwielbiam Triumpha, od Tripplów, przez Sprinta po Daytonę, genialne maszyny ze świetnymi 3 cylindrowcami :D
Dobra, silnik z nakeda – i być może głupie pytanie, ale jaki będzie miało to wpływ na wygląd maszyny startującej w Moto2? Również naked czy coś w stylu aktualnej maszyny Moto2?
To tylko silnik ;) Owiewki w Moto2 muszą być :)
Tak jak Hornet i CBR, choćby z 2007 – to te same silniki (oczywiście trochę się tam zmienia, i moce są inne bla bla), i jeden naked, a drugi owiewka ;)
Dzięki za odpowiedź :) No to jeśłi to prawda, to ciekawe, jak takie maszyny się sprawdzą w Moto2!
Dosyć spora bomba, raczej nikt się nie spodziewał.
Teraz będzie ładnie to wyglądało :D
MOTO 3 – 1 cylinder 250 ccm
MOTO 2 – 3 cylindry po 250 ccm
MOTOGP – 4 cylindry po 250 ccm
@dax
spożywając ze szwagrem podczas niedzieli serii Moto odpowiednio objętości C2H5OH obalisz litra na głowę :-)
gdyby Romet miał dostarczać to bym sie zdziwił