Home / Slider / Tourist Trophy: Wstęp

Tourist Trophy: Wstęp

TT_Isle_of_Man_01
Pierwsze treningi do TT zaczynają się już 28 maja, więc lada dzień. Postanowiliśmy sprawdzić co słychać u zawodników i wokół legendarnej imprezy.

Przypomnijmy – Tourist Trophy, legendarny wyścig rozgrywany niemal nieprzerwanie od 1904 roku na pętli nazywanej Mountain Course. Trasa wyścigu biegnie naokoło wyspy i ma długość 61 kilometrów, które najlepsi zawodnicy pokonują w ok. 17 minut.

Wyścig odbywają się na 3 dystansach:
Superstock, Superbike, Senior TT – 6 okrążeń, 366 kilometrów
Supersport – 3 okrążenia, 183 kilometry
TT Zero (motocykle elektryczne) – 1 okrążenie

Co 2 okrążenia wykonuje się pit-stop na którym wymienia się oponę, tankuje motocykl oraz wymienia szybkę w kasku zawodnika.

Wyspa-Man-Tourist-Trophy

Obecny rekord okrążenia należy do Johna McGuinnessa, a wynosi 17.03’567 z średnią prędkością 213,562 km/h. John ustanowił rekord w zeszłym roku podczas wyścigu Seniorów poprawiając poprzedni rekord Bruce’a Anstey’a wykręcony tego samego roku podczas wyścigu Superbike.

Najwięcej wygranych ma nieodżałowany Joey Dunlop – 26. Drugi w klasyfikacji jest John McGuinness który ma 23 wygrane.

Wracamy do obecnej edycji.

Suter gotowy na TT

Suter_2

Szwajcarski Suter właśnie ujawnił jak będzie wyglądał jego motocykl podczas tegorocznego TT. Kierowcą który poprowadzi 2-suwowego potwora V4 o pojemności 576ccm będzie 10-krotny zwycięzca TT, Walijczyk Ian Lougher.

Motocykl wystartuje w wyścigach Superbike oraz Superstock i wygląda świetnie. 195 konny dwusuw osiąga swoją maksymalną moc przy 13.000 obr/min. Wyposażony jest w elektroniczny wtrysk paliwa, dwa przeciwbieżne wały korbowe oraz wyczynowy, tytanowy wydech Akrapovic. Motocykl waży zaledwie 127 kilogramów!

Ian testował w zeszłym tygodniu na torze w Brnie i powiedział parę słów brytyjskiemu magazynowi MCNnews.

„Testy idą naprawdę świetnie. Właśnie skończyliśmy dwa dni intensywnych testów w Brnie i to nasz ostateczny test przed TT. Nasz motocykl wzbudza ogromne zainteresowanie. Wrzuciliśmy na Twittera fotkę z garażu i w ciągu paru godzin zostało otworzone ponad 150 tysięcy razy!” -mówił Ian.

Suter_4

„Jedziemy na TT z otwartym umysłem, nie wiemy jaki jest poziom i musimy się uczyć. To naprawdę niesamowita i szybka maszyna ale obecne Superbike są tak dobre, że naprawdę nie wiem jaki będzie koniec. Zasadniczo jestem jedynym który rozwijał ten motocykl. Początkowo, podczas prezentacji jeździł na nim Eskil (Suter), potem mieli pomagać Wayne Gardner i Freedie Spencer ale niestety nie wyszło. Jestem jedynym rozwijającym ten motocykl i w zasadzie wszystko było tworzone pode mnie. Ostatnie testy były bardzo przydatne, wprawdzie mieliśmy kilka problemów których nie spotkaliśmy wcześniej ale udało się je rozwiązać. Jedziemy na TT z naprawdę dobrym pakietem.” – dodał.

Conor Cummins w Padgett Honda.

PACEMAKER BELFAST 31/05/14: Conor Cummins on the Honda Racing Fireblade superbike at the Nook during the Dainese Superbike race at the 2014 Isle of Man TT

Urodzony na Wyspie Man Cummins w ostatniej chwili został zawodnikiem teamu Padgett Honda, w którego barwach wystartuje w wyścigach klasach Supersport i Superstock. Conor miał startować w zespole Jackson Racing ale po rozczarowującym starcie w North West 200 odszedł z zespołu.

Clive Padgett (szef team’u) Jestem zachwycony tym, że mamy Conora na pokładzie. Kiedy padła ta propozycja nie zastanawialiśmy się ani chwili. Zdążyliśmy przygotować motocykle dla Conora, teraz czekamy na TT

Jackson Racing nie będzie szukał zastępstwa dla Cumminsa. Obecnie zespół skupia się na jak najlepszym przygotowaniu dwójki pozostałym zawodników- Johna McGuinnessa oraz Steve’a Mercera którzy będą startować we wszystkich 3 klasach TT

Na stronie zespołu pojawiło się oświadczenie: „Chcieliśmy wykorzystać tą okazję do życzenia Conorowi wszystkiego najlepszego w przyszłości. Informuje również, że zespół jest w pełni skoncentrowany na startach z John’em McGuinnessem oraz Steve’m Mercerem.”

Jednocześnie Conor w dalszym ciągu pozostaje zawodnikiem Honda TT Legend z którym startuje w klasie Superbike oraz Senior.

Anstey na RC213V-S

RC213VS038

Kiwi Bomber wystartuje na wartej 138.000 funtów replice motocykla rodem z MotoGP. Bruce będzie testował RCV podczas treningów równocześnie ze swoją CBR 1000RR aby móc porównać ustawienia. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze zobaczymy RCV na starcie przyszłotygodniowego wyścigu klasy Superbike.

Anstey wyjawił, że CLive Padgett powiedział mu o swoim pomyśle już pod koniec zeszłego roku ale dopiero kilka tygodni temu potwierdził start na RCV. „To powinna być broń absolutna, 220 koni w motocyklu lżejszym niż 600-tka” – mówił Bruce.

Numery startowe

start

John McGuinnes zachowuje pierwszy numer startowy. Bruce Anstey nie będzie startował z numerem 5 a pojawi się za plecami utytułowanego kolegi z 2-ką. James Hillier startuje z numerem 3 w zamian za 3-krotnego zwycięzcę z zeszłego roku, Iana Hutchinsona. Peter Hickman notuje wielki przeskok na piątą pozycję.

1. John McGuinness
2. Bruce Anstey
3. James Hillier
4. Ian Hutchinson
5. Peter Hickman
6. Michael Dunlop
7. Gary Johnson
8. William Dunlop
9. Michael Rutter
10. Conor Cummins
11. Cameron Donald
12. Dean Harrison
13. Lee Johnston
14. Dan Kneen
15. Dave Johnson
16. Ryan Farquhar
17. Dan Stewart
18. Martin Jessopp
19. Steve Mercer
20. Ivan Lintin.

Relacje w telewizji internetowej

iomtttv

Relacje z każdego dnia będzie można obejrzeć w internetowej telewizji ITV4. Całość rozpocznie się reportażem o niesamowitym powrocie Iana Hutchinsona do świata wyścigów po fatalnej kontuzji nogi.

AUTOR: Olek

komentarzy 5

  1. Suter i RCV to raczej takie dziwadla-prototypy, raczej z seryjnymi moto maja malo wspolnego, a startuja w Superstock i Superbike. Czy sa jakies ograniczenia w poszczegolnych klasach wyscigowych?

    • Jeżeli chodzi o Superbike to sytuacja wygląda identycznie jak w WSBK, taki sam zakres przeróbek. Superstock podobnie. Wszystko zgodne z przepisami FIM. Dopuszczenie tych maszyn zależy po prostu od organizatorów a zawsze to jakaś ciekawostka która przyciągnie widzów

      • Dzieki za odpowiedz. Rozumiem ze osiagniete wyniki na tych maszynach beda „liczyc” sie normalnie do poszczegolnych kategorii startowych? Choc mam nadzieje na wygrane Hutchi-ego. Nie mialbym tez nic przeciwko gdyby Hillier zgarnal co nieco na swojej „Kawusi”. Pozdro

  2. Trzeba dodać niestety, że 16. Ryan Farquhar opuści TT (i kto wie co dalej) po wypadku podczas NW 200…

  3. Ciekawie jak zawsze przed startem TT, zwłaszcza z nową RCV-ką i tym dwusuwem Sutera + te zmiany w kwalifikacjach. Mam nadzieję, że Hutchy będzie miał formę jak na North West 200 albo jeszcze lepiej jak na zeszłorocznym TT, 3mam kciuki!
    Szkoda Ryana, przykra wiadomość, mam nadzieję, że to wszystko skończy się dobrze. Jeszcze tak niedawno po tym wypadku było takie fajne zdjęcie jego z żoną i się uśmiechał wydawało się że jest ok, a tak nagle mu się pogorszyło.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
163 zapytań w 1,204 sek