Home / Moto2 / Moto3 / Zakaz instalowania skrzydełek w Moto3

Zakaz instalowania skrzydełek w Moto3

Mahinda

Komisja Grand Prix pomiędzy wyścigami o GP Francji i GP Włoch na torze Mugello zadecydowała o natychmiastowym zakazie stosowania skrzydełek aerodynamicznych na motocyklach Moto3. W tej sposób zakaz ten jest już wprowadzony w najniższej oraz pośredniej kategorii Moto2 w mistrzostwach świata.

Do usunięcia skrzydełek przychylili się wszyscy producenci, startujący w Moto3. Przednie skrzydełka były stosowane na testach przedsezonowych oraz w GP Kataru przez zespół Aspara na motocyklach Mahindry.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Takiej zgody nie ma póki co w MotoGP i z każdą kolejną tegoroczną rundą obserwujemy zjawisko instalowania coraz większych i bardziej rozbudowanych konstrukcji. Już każdy producent stosował skrzydełka w swoich motocyklach – jako ostatnie dołączyły do tego grona Suzuki z Aprilią w Jerez.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Źródło: crash.net

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarze 3

  1. Zdjęcie profilowe pitron

    Czepiają się postępu, niech ustalą dopuszczalne wymiary jak w F1 i ok.

  2. Zdjęcie profilowe kami007

    W Jerez było narzekanie na tył i mi się wydaje, że to przez to. Przód jest dobrze dociążony kosztem odciążonego tyłu. Popieram MM93 ,że przez nie korzystanie z tunelu aerodynamicznego jest mniej efektywne. Choć mogę się mylić.

  3. Zdjęcie profilowe waradero

    Głowomłoty wolałbym oglądać w oceanarium lub w tv ale z komentarzem Czubówny, a nie w MotoGP, mam nadzieję, że wywalą te zderzaki równie szybko jak się pojawiły.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
43 zapytań w 0,668 sek
Zamknij
Zapraszamy na nasz Fanpage!