Konserwacja podwozia samochodu – skuteczna ochrona przed korozją

Nowoczesne samochody są coraz lżejsze, a producenci często ograniczają ilość fabrycznego zabezpieczenia antykorozyjnego. Lakier ochronny o grubości około 10 mikronów i plastikowe osłony podwozia to zdecydowanie za mało, by poradzić sobie z solą, błotem i wilgocią. W polskim klimacie – z dużymi mrozami zimą i wysokimi temperaturami latem – pierwsze oznaki rdzy mogą pojawić się już po jednej lub dwóch zimach. Dlatego profesjonalna konserwacja podwozia to inwestycja, która chroni konstrukcję samochodu i przedłuża jego żywotność.

Dlaczego warto zabezpieczyć podwozie?

  • Chroni przed korozją elementy nośne i zawieszenie

    Kliknij, aby pominąć reklamę

  • Ogranicza ryzyko kosztownych napraw

  • Zwiększa wartość pojazdu przy sprzedaży

  • Wycisza wnętrze samochodu, tłumiąc hałasy i drgania

    Kliknij, aby pominąć reklamę

  • Poprawia bezpieczeństwo oraz komfort jazdy

Zasada jest prosta – lepiej zakonserwować niż później spawać.

Profesjonalna konserwacja podwozia w Częstochowie

W ADHD Detailing w Częstochowie wykonujemy kompleksowe zabezpieczenie podwozia przy użyciu INNOTEC Hi-Temp Wax Dry 170°C – preparatu klasy OEM zatwierdzonego przez producentów samochodów.

To nowoczesny suchy wosk na bazie mikrokrystalicznych wosków, który tworzy trwałą, hydrofobową powłokę odporną na sól, wilgoć i wysokie temperatury.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Najważniejsze właściwości preparatu INNOTEC Hi-Temp Wax Dry:

  • doskonała ochrona antykorozyjna,

  • zdolność penetracji nawet najmniejszych szczelin,

  • brak kapania podczas aplikacji – możliwość położenia kilku warstw (ok. 300 mikronów),

  • odporność termiczna od -40°C do +170°C,

  • odporność na płyn hamulcowy i sól drogową,

  • brak silikonów i aromatów – preparat prawie bezwonny,

  • odporność w komorze solankowej przy warstwie 100 mikronów aż do 3850 godzin,

  • wskaźnik UV ułatwiający kontrolę równomierności powłoki.

Powłoka nie tylko chroni, ale też wycisza wnętrze pojazdu, co pozytywnie wpływa na komfort jazdy.

Jak przebiega proces konserwacji?

Zanim rozpoczniemy aplikację preparatu, dokładnie przygotowujemy podwozie:

  • myjemy i odtłuszczamy powierzchnię,

  • demontujemy osłony i nadkola,

  • suszymy podwozie sprężonym powietrzem,

  • w razie potrzeby wykonujemy wstępne oczyszczanie piaskarką lub szczotkami.

Następnie nakładamy suchy wosk metodą natryskową pod kontrolowaną temperaturą. Preparat rozlewa się równomiernie i tworzy trwałą warstwę ochronną o fabrycznej jakości.

Konserwacja podwozia w używanych samochodach

W starszych pojazdach proces wygląda nieco inaczej.

  • Najpierw usuwamy ogniska korozji piaskowaniem lub szlifowaniem.

  • Następnie nakładamy konwerter rdzy, który zatrzymuje proces utleniania metalu.

  • Po 24 godzinach aplikujemy specjalny podkład epoksydowy.

  • Dopiero na tak przygotowaną powierzchnię nanosimy warstwę INNOTEC Hi-Temp Wax Dry.

Dzięki temu przywracamy fabryczny poziom zabezpieczenia i skutecznie chronimy konstrukcję nośną pojazdu przed dalszym rozwojem korozji.

Jak często kontrolować powłokę?

Zalecamy kontrolę stanu powłoki co 2 lata lub po każdej zimie. W razie potrzeby wykonujemy miejscowe poprawki i uzupełnienia warstwy ochronnej. Regularna konserwacja to najprostszy sposób, by utrzymać podwozie w doskonałej kondycji przez wiele lat.

Zadbaj o podwozie swojego samochodu

Profesjonalna konserwacja podwozia to nie tylko ochrona przed rdzą, ale także gwarancja spokoju, bezpieczeństwa i wyższej wartości auta. Zaufaj specjalistom, którzy stosują sprawdzone technologie i najwyższej klasy produkty.

Polecamy ADHD Detailing z Częstochowy, którzy profesjonalnie zabezpieczą podwozie Twojego auta.

Źródło: artykuł sponsorowany

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Dodaj komentarz

Back to top button