Hamulce są jednymi z najważniejszych elementów odpowiadających za bezpieczeństwo w naszych pojazdach. Dlatego też, kiedy podczas hamowania słyszymy niepokojący pisk, powinniśmy podejść do sprawy poważnie i ustalić jego przyczynę. Powodów piszczenia może być wiele. W dzisiejszym artykule postaramy się wymienić najważniejsze z nich.
Co może powodować piszczenie podczas hamowania?
Jedną z najczęściej spotykanych przyczyn pisku podczas hamowania są zużyte klocki hamulcowe. Gdy stają się one zbyt cienkie, mogą wydawać charakterystyczne dźwięki ścierania. W takim przypadku konieczna jest ich wymiana. Klocki hamulcowe są dostępne w większości sklepów z częściami samochodowymi. Można je zamówić m.in. ze strony https://pl.autofixer.com/.
Drugą bardzo popularną przyczyną tego typu problemów są zużyte tarcze hamulcowe. Podobnie jak w przypadku klocków, kiedy tarcze są mocno zużyte, również mogą powodować piszczenie podczas hamowania. Uszkodzone tarcze hamulcowe mogą mieć nierówną powierzchnię, co prowadzi do tarcia i piszczenia. Ten problem można rozwiązać poprzez ich wymianę.
Warto wiedzieć, że pisk podczas wciskania hamulca wcale nie musi być spowodowany uszkodzeniami wyżej wymienionych elementów. Powodować go może również brud i osad nagromadzony na klockach i tarczach hamulcowych. Regularne czyszczenie i regulacja hamulców może pomóc w utrzymaniu ich w dobrym stanie i uniknięciu tego typu problemów.
Jakie jeszcze mogą być przyczyny pisku podczas hamowania?
Powody wydawania pisku przez samochód podczas hamowania w dużym stopniu kręcą się wokół klocków. Kolejnym powodem takiego stanu może być niewłaściwe nałożenie klocków hamulcowych. Jeżeli nie zostały one prawidłowo zamontowane, mają prawo wydawać pisk. W celu sprawdzenia, czy wszystko działa tak, jak należy, warto wybrać się do mechanika, który zobaczy, czy przylegają one dobrze do tarcz hamulcowych.
Istnieją także inne rodzaje możliwych przyczyn. Intensywne hamowanie — zwłaszcza jeżeli jeździmy po terenie wyżynnym lub górskim — może prowadzić do przegrzania hamulców. Gdy hamulce się przegrzewają, materiał klocków zmienia się, a to może prowadzić do powstawania pisku. W tym przypadku pomóc może drobny odpoczynek hamulców i tym samym ich schłodzenie.
Za piszczenie odpowiadać mogą także uszkodzone lub niewłaściwie zamontowane elementy układu hamulcowego. Wśród potencjalnych winowajców wymienić można tłoczki, sprężyny czy prowadnice. Każdy z nich może powodować nieprawidłowości podczas hamowania. Aby stwierdzić obecność usterki, należy skontaktować się z mechanikiem, który sprawdzi działanie każdej z części.
Źródło: artykuł sponsorowany