Home / Inne / Ducati rozpoczyna produkcję Superleggera V4

Ducati rozpoczyna produkcję Superleggera V4

Pierwszy motocykl Superleggera V4 zjechał z linii produkcyjnej Borgo Panigale (kliknij tutaj, aby obejrzeć film). Jest to #001 z 500 jednostek zaplanowanych w limitowanej i numerowanej serii; jedyny motocykl na świecie dopuszczony do ruchu drogowego z ramą, wahaczem i obręczami kół z włókna węglowego jest wreszcie dostępny. Arcydzieło inżynierii mechanicznej, techniki i designu „made in Italy”, wyznaczające nowy punkt odniesienia pod względem osiągów, stylu i dbałości o szczegóły.

Doskonałość materiałów i rozwiązań technicznych zastosowanych w Superleggera V4 znajduje również odzwierciedlenie w maksymalnej liczbie przewidzianych motocykli: 500 numerowanych egzemplarzy z certyfikatem autentyczności. Stopniowa numeracja motocykli (XXX/500), zbieżna z numerem podwozia, znajduje się na kierownicy i na kluczu zapłonu.

Pierwszy ze szczęśliwych właścicieli tego fantastycznego motocykla został zaproszony do Borgo Panigale na ceremonię przekazania maszyny i w ciągu kilku następnych dni osobiście spotka się z Claudio Domenicali, dyrektorem generalnym Ducati, aby odebrać swój motocykl Superleggera V4 001/500.

Wyjątkowość projektu Superleggera V4 podkreślają doświadczenia, które Ducati wraz z Ducati Corse zarezerwowało wyłącznie dla właścicieli motocykla: „Superbike Experience” – możliwość wypróbowania przez wszystkich fanów, którzy zakupią Superleggera V4, motocykla Panigale V4 R biorącego udział w Mistrzostwach Świata SBK na torze w Mugello. Jeszcze bardziej niesamowita i ekskluzywna jest możliwość (przewidziana jedynie dla 30 właścicieli Superleggera V4) zakupu dostępu do „MotoGP Experience”- spełnienie marzeń każdego pasjonata sportów motocyklowych.

Po raz pierwszy będzie można pojeździć na Desmosedici GP po torze, w towarzystwie techników Ducati Corse. Oba „Doświadczenia” zostały już potwierdzone na 2021 rok.

Dbałość dopełniająca doświadczenie zakupu Superleggera V4, obejmuje również możliwość personalizacji skórzanych elementów maszyny za sprawą poduszek powietrznych z linii „SuMisura Ducati”, a także uzupełnienie wyglądu motocyklisty przy pomocy kasku karbonowego- obie opcje dedykowane wspomnianemu motocyklowi, którego kolory i grafikę powielają.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Każdy motocykl jest wyposażony w zestaw wyścigowy: kompletny układ wydechowy Akrapovič z tytanu do użytku na torze wyścigowym; otwartą osłonę sprzęgła z włókna węglowego; pokrywę wahacza z włókna węglowego z tytanowym „suwakiem”; zestaw do wymiany reflektora i świateł; zestaw do demontażu uchwytu tablicy rejestracyjnej; zestaw do demontażu stopki bocznej; zestaw do wymiany aluminiowych nakładek lusterek z kęsów; Ducati Data Analyzer + GPS (DDA + GPS); wyścigowy korek wlewu, zabezpieczenie dźwigni hamulca, osłonę motocykla; przedni i tylny stojak oraz ładowarkę akumulatora.

Motocykl dostarczany jest w drewnianej skrzyni, specjalnie dostosowanej do transportu tego arcydzieła „made in Borgo Panigale”. Na koniec, wszyscy klienci otrzymują rzeźbę Superleggera V4 w skali 1:10- model o futurystycznych, aerodynamicznych kształtach. Prawdziwy przedmiot kolekcjonerski spersonalizowany za sprawą umieszczonego na nim numeru motocykla.

Superleggera V4

Superleggera V4 to jedyny motocykl na świecie dopuszczony do ruchu drogowego z całą konstrukcją nośną podwozia (rama, rama pomocnicza, wahacz i obręcze kół), wykonaną z materiału kompozytowego, co pozwoliło uzyskać, tylko w przypadku tych komponentów, zmniejszenie wagi o 6,7 kg w porównaniu do Panigale V4 MY20. Aby zapewnić najwyższe standardy jakości i bezpieczeństwa, inspekcja tych komponentów w 100% odbywa się za pomocą najbardziej zaawansowanych technik zapożyczonych z przemysłu lotniczego, takich jak termografia, badania ultradźwiękowe i tomografia.

Specyficzne ustawienie podwozia daje niezrównaną zdolność hamowania, niezwykłą prędkość zjazdu podczas pokonywania zakrętów oraz wyraźną tendencję do zamykania trajektorii podczas wychodzenia z zakrętów.

Wiele elementów wykonanych jest z włókna węglowego, modelowanych w zaawansowanych kształtach aerodynamicznych. Należą do nich owiewki, które osiągają poziom wydajności wyższy niż w przypadku dzisiejszych motocykli MotoGP, które są w tym zakresie ograniczone przez obowiązujące przepisy techniczne. Dzięki aerodynamicznym, dwupłatowym skrzydłom inspirowanym najbardziej wydajnym w tym zakresie MotoGP Ducati 2016, maszyna jest w stanie zagwarantować do 50 kg „siły docisku” przy 270 km/h, o 20 kg więcej niż w przypadku skrzydeł Panigale V4 MY20 i V4R. Wspomniana siła docisku poprawia przyspieszenie poprzez przeciwdziałanie tendencji do kołysania się i zwiększa stabilność hamowania.

Owiewki karbonowe posiadają kolorystykę inspirowaną Desmosedici GP19, z naprzemiennym układem linii i głębi zauważalnej pomiędzy czerwonym kolorem GP19 a widocznym karbonem, który podkreśla kształty, materiały i elementy techniczne. Czerwony występuje także na kolorowych bokach opon OEM Pirelli Diablo Supercorsa SP, opracowanych specjalnie podczas konstruowania Superleggera V4.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Najmocniejszy i najlżejszy silnik Desmosedici Stradale R jest ukryty pod karbonową powłoką. Jednostka 998 cm3 90° V4 Superleggera V4 waży o 2,8 kg mniej niż 1 103 cm3 V4 i dzięki wydechowi Akrapovič wytwarza 224 KM mocy w konfiguracji do jazdy po drodze (wartość homologacji UE), która przechodzi w 234 KM po zamontowaniu tytanowego wydechu Akrapovič do użytku na torze, który jest dołączony do zestawu wyścigowego przekazywanego wraz z motocyklem.
Wyścigowe skojarzenia podkreśla zastosowanie suchego sprzęgła oraz rozrządu Desmodromic wykonanego ręcznie przez specjalistę, który po sprawdzeniu potwierdza pozytywny wynik umieszczając swój podpis na metalowej płytce zdobiącej karbonową osłonę tylnego cylindra.

Tylko w Superleggera V4, poprzez kalibrację silnika na potrzeby tłumików wyścigowych, możliwe jest uruchomienie wyświetlacza deski rozdzielczej „RaceGP”. Przeznaczona tylko do użytku na torze, wywodzi się z deski rozdzielczej Desmosedici GP20 zaprojektowanej według wskazówek Andrei Dovizioso.

Dzięki szerokiemu zastosowaniu włókna węglowego, elementów wykonanych z tytanu, magnezu i pozostałych komponentów z kęsów aluminiowych, Superleggera V4 wykazuje na wadze suchą masę 159 kg (16 kg mniej niż Panigale V4), przy stosunku mocy do wagi 1,41 KM/kg. Stanowi to rekordową wartość dla homologowanego motocykla sportowego. Przy konfiguracji toru, po zamontowaniu zestawu wyścigowego dostarczonego wraz z motocyklem, moc wzrasta do 234 KM, a waga spada do 152,2 kg, przy stosunku mocy do wagi 1,54 KM/kg.

Elektroniczne systemy sterujące ewoluowały również w perspektywie czysto wyścigowej. Domyślnie, parametry operacyjne są powiązane z trzema przeprogramowanymi trybami jazdy o określonych nazwach (Race A, Race B i Sport). Dodatkowo, po raz pierwszy można dodać pięć trybów jazdy, dostosowywanych poprzez wprowadzenie ulubionych ustawień. Motocyklista może monitorować czasy okrążenia za pomocą Lap Timera, który teraz pozwala na zapisywanie współrzędnych mety i międzyczasów pięciu ulubionych torów, tak aby móc przywołać je przy każdym wjeździe na tor bez konieczności powtarzania procedury rejestracji danych. Domyślnie system proponuje współrzędne linii mety i pośrednie dane dotyczące Laguna Seca, Mugello, Jerez, Sepang i Losail.
Ponadto dodano pakiet elektroniczny najnowszej generacji, który zawiera strategie EVO 2 dla DTC i DQS up/down.

Odchudzone zawieszenie Öhlins z widelcem pod ciśnieniem, lżejsza stopka, amortyzator z tytanową sprężyną i zaworami GP stanowią części wyposażenia poprawiające absorpcję ruchów wynikających z chropowatości nawierzchni w początkowej fazie kompresji.

Maszyna posiada najdoskonalszy system hamulcowy produkcji firmy Brembo z pompą radialną MCS wyposażony w zdalne sterowanie do regulacji odległości dźwigni i zacisków Stylema® R, stosowany wyłącznie w modelu Superleggera V4 i umożliwiający bardziej równomierną pracę przedniego hamulca podczas długich przejazdów na torze.

Wszystko to przekłada się na poziom wydajności o krytycznym znaczeniu. Alessandro Valia, oficjalny tester Ducati, używając zestawu wyścigowego i opon typu slick, pokonał tor Mugello w 1min. 52,45s, czyli o dwie sekundy krócej od zwycięzcy CIV 2019- Panigale V4R SBK z Michele Pirro.

Przykładem maksymalnej dbałości o szczegóły jest aluminiowa nasadka chłodnicy oraz dedykowany klucz zapłonowy z aluminiową wkładką, na której umieszczono numer motocykla.

Superleggera V4 to ekstremalna maszyna, opracowana i zaprojektowana z myślą o maksymalnych osiągach na torze, a jednocześnie gwarantująca niezawodność i łatwość obsługi typową dla motocykli sportowych homologowanych do użytku drogowego. Dzięki temu projektowi Ducati przesuwa granice jeszcze dalej. Kompetencje techniczne i wiedza stale rozwijana w MotoGP są udostępniane miłośnikom zarówno techniki, jak i jazdy na dwóch kołach.

#SuperleggeraV4 #DreamsMatter

Źródło: inf. prasowa

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 5

  1. Kurczę, tak chwalicie, że zacząłem szukać metki „artykuł sponsorowany” albo „mat. prasowe”. :)

  2. Tak ,to musi być artykuł sponsorowany – po tym artykule już widze kolejke forumowiczów ustawiających sie w kolejce po ten motocykl ,wszystkie saloony oblegane przez Polaków po motocykl Superleggera V4 i wogóle jakikolwiek moto byle z logo Ducati..bo to moto dla ludu :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
149 zapytań w 1,363 sek