Home / Inne / Ducati Streetfighter V4 i V4S – w oczekiwaniu na pierwszą jazdę

Ducati Streetfighter V4 i V4S – w oczekiwaniu na pierwszą jazdę


Przepis na ulicznego wojownika? Esencja ze sportowego Panigale V4, w tym silnik Desmosedici Stradale 1100, nad którym panuje zaawansowana elektronika, a także skuteczny pakiet aerodynamiczny. W efekcie otrzymujemy agresywnego, emocjonalnego Streetfightera napędzanego silnikiem o mocy 208 KM, który nawet nie próbuje ukryć swojego potencjału.

Ducati Streetfighter V4 jest konstrukcyjnie spokrewniony z Panigale V4, ale zdemontowano z niego owiewki i zamontowano szeroką kierownicę. Sportowe korzenie są gwarancją emocji przy każdym rozpoczęciu jazdy. Zaawansowane technologie będą w stanie efektywnie i bezpiecznie przekuć osiągi w skuteczność na drodze.
Owiewka z reflektorem kojarzy się z niespokojnym, komiksowym Jokerem, co przypomina charakter Streetfightera V4. Światło DRL w kształcie litery V to typowa już cecha Ducati.

W przedniej sekcji motocykla estetycznie ukrywa się ekran TFT 5”, a linie płynnie przechodzą w dwuwarstwowe owiewki boczne. Pług pod silnikiem stylistycznie ciągnie się od samego zbiornika, nadając motocyklowi agresji. Rama oraz silnik pozostają wyeksponowane. W końcu za sprawą pochodzenia są powodem do dumy.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Streetfighter twardo stąpa po ziemi.
Elementami niespotykanymi w klasie pozostają dwupłatowe spojlery po obu stronach – zapewniają 28 kg siły docisku przy 270 km/h. Dzięki nim przednie koło unosi się mniej ochoczo przy wyższych prędkościach, a Streetfighter V4 ma większą stabilność przy hamowaniu i w momencie inicjowania zakrętu.

Nowy Streetfighter V4 napędzany jest silnikiem Desmosedici Stradale o pojemności 1103 cm3. W tej konfiguracji jednostka V4 90° dostarcza 208 KM (153 kW) mocy przy 12 750 obr/min, co jest niezrównanym wynikiem w swoim
segmencie i perfekcyjnie pasuje do charakteru motocykla. Przeniesienie napędu zostało skrócone względem Panigale V4, co skutkuje o 10% większym momentem na tylnym kole. Dzięki temu Streetfighter V4 zapewnia natychmiastową odpowiedź na każdą komendę rolgazu. Wartości mocy i momentu obrotowego można zwiększyć do 220 KM i 130 Nm po montażu wyścigowego układu wydechowego Ducati Performance od Akrapovič.

Zastosowane technologie pozwoliły osiągnąć długie okresy międzyserwisowe. Regulacja zaworów (Desmo Service) wymagana jest co 24 000 kilometrów, a przeglądy wykonuje się co 12 000 km lub 12 miesięcy.

Zbudowany na bazie tysięcy doświadczeń z MotoGP
Streetfighter V4 posiada przednią ramę Front Frame – efekt doświadczenia Ducati w MotoGP, która używa silnika jako elementu nośnego konstrukcji. Co ciekawe, waży zaledwie 4 kg.

Zawieszenie modelu Streetfighter V4 powierzono widelcowi Showa BPF o średnicy goleni 43 mm wraz z tylnym amortyzatorem Sachs, posiadającymi pełną regulację. Kompletu dopełniają amortyzator skrętu Sachs oraz potężne zaciski hamulcowe Brembo Stylema, współpracujące z przednimi tarczami o średnicy 330 mm.

Inteligentny motocykl. Jego ustawienia dobierane są w czasie rzeczywistym
W przypadku Ducati Streetfighter S zawieszenie jest najnowszą technologią – sterowane elektronicznie, z ustawieniami dobieranymi w czasie rzeczywistym. W pakiecie znalazły się widelec Öhlins NIX-30, amortyzator Öhlins TTX36 oraz amortyzator skrętu Öhlins. Zawieszenie obsługiwane jest systemem Öhlins Smart EC 2.0 drugiej generacji, wraz z nowym OBTi (Objective Based Tuning Interface).

Model Streetfighter V4 posiada 5-ramienne felgi z odlewanego aluminium, tymczasem Streetfighter V4S otrzymał 3-ramienne felgi Marchesini z kutego stopu aluminium.

Streetfighter V4 posiada pakiet najnowszych technologii i asystentów. Centralnym punktem obsługi systemów jest 5-calowy wyświetlacz TFT pochodzący prosto z Panigale V4. Ekran zdominowany jest przez wirtualny obrotomierz wraz z kontrolkami shift-light.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Bezpieczeństwo i pomoc w przeniesieniu osiągów na asfalt leży w gestii zaawansowanej elektroniki, która rozwinięta została w MotoGP. Opiera się na 6-osiowym czujniku IMU, bezustannie monitorującym pozycję i zachowanie motocykla. Systemy czuwają nad każdą fazą jazdy, a ich ustawieniami zarządzają trzy tryby jazdy z możliwością personalizacji. W zestawie znalazły się:
– ABS Cornering EVO – Układ ABS, który jest czuły na zakręty. Pomaga utrzymać stabilność nawet przy pochyleniach oraz przeciwdziała unoszeniu tylnego koła. Ma 3 tryby pracy.
– Ducati Traction Control (DTC) EVO 2 – Kontrola trakcji o nowej strategii, pochodzi z MotoGP, a znalazła się już w Panigale V4 R. System interweniuje w oparciu o uślizg koła i pochylenie motocykla, działając z „przewidującą” strategią. Zapobiega utracie przyczepności tylnego koła, zapewniając więcej mocy i stabilności przy przyspieszaniu z zakrętu.
– Ducati Slide Control (DSC) – Jako dodatek do kontroli trakcji, kontroluje dostarczany moment obrotowy w zależności od kąta wychylenia slajdu. Jego celem jest utrzymanie takiego uślizgu, który będzie łatwy do opanowania oraz zapewni najszybsze wyjście z zakrętu.
– Ducati Wheelie Control (DWC) EVO – Najnowszy system jest jeszcze bardziej precyzyjny. Przeciwdziała nadmiernemu unoszeniu przedniego koła, aby zapewnić pełne możliwości przyspieszania.
– Ducati Power Launch (DPL) – Asystent szybkiego startu, współpracuje z innymi systemami. Po jego włączeniu oraz po wrzuceniu pierwszego biegu, komputer zarządza poziomem obrotów silnika i dostarczaną mocą. Przy atomowym starcie motocyklista może skupić się wyłącznie na odpowiednim wypuszczaniu sprzęgła.
– Ducati Quick Shift up/down (DQS) EVO 2 – Nowy system szybkiej zmiany biegów bez użycia sprzęgła, zarówno na wyższe oraz na niższe przełożenia. DQS potrafi odczytać wiele sygnałów, jak kąt złożenia, aby zapewnić pełną precyzję i stabilność jazdy.
– Engine Brake Control (EBC) EVO – Za sprawą tego systemu, moment hamujący silnika przestaje być zbyt silny, niezależnie od kąta złożenia czy prędkości jazdy. System pomaga optymalizować stabilność motocykla nawet w ekstremalnych warunkach.
– Ducati Electronic Suspension (DES) EVO – Wersja Streetfighter V4 S posiada elektroniczne zawieszenie Öhlins z możliwością pracy albo w ustalonej konfiguracji tłumienia kompresji, odbicia i tłumika skrętu, albo w trybie dynamicznym. W tej drugiej opcji, za pomocą czujników oraz IMU, zawieszenie w czasie rzeczywistym dopasowuje konfigurację poziomów tłumień do stylu jazdy i przebiegu wydarzeń. Styl pracy może być personalizowany.
Jeszcze więcej dodatków
Jako wyposażenie dodatkowe Ducati Performance, model StreetFighter V4 może zostać wyposażony w kolejne trzy systemy. Ducati Lap Timer GPS (DLT GPS) pozwala zapisywać czasy okrążeń w oparciu o GPS. Ducati Data Analyser + GPS (DDA+ GPS) jest zaawansowanym systemem do analizy telemetrii i pracy wszystkich układów i podzespołów motocykla. Z kolei Ducati Multimedia System (DMS) pozwala podłączyć motocykl do smartfonu za pomocą Bluetooth, aby sterować muzyką, rozmowami, wiadomościami SMS.

Tak przerażający, a tak kochliwy
W nowych Ducati Streetfighter V4 i V4S łatwo zakochać się od pierwszego wejrzenia. Powodów jest wiele. Przede wszystkim to najbardziej zaawansowane i praktycznie najmocniejsze seryjne motocykle segmentu streetfighter. To także największe motocyklowe marzenie wielu motocyklistów.

Ilu nowych członków rodziny Ducati zrzeszy najnowszy model? Mamy wrażenie, że będzie ich wielu.

Źródło: inf. prasowa

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,273 sek