Home / Inne / Dwa podia Lewandowskiego, kontuzja Krzemienia

Dwa podia Lewandowskiego, kontuzja Krzemienia

Motocykliści zespołu LRP Poland mają za sobą słodko-gorzką inaugurację sezonu mistrzostw Polski WMMP. Na węgierskim torze Pannonia-Ring dwukrotnie na podium w klasie Superstock 1000 stanął Bartłomiej Lewandowski. Niestety debiut na BMW w kategorii Superbike z kontuzją, nie z własnej winy, zakończył Kamil Krzemień.

Przesiadka do klasy Superstock 1000 po kilku sezonach spędzonych w Superbike’ach okazała się dla Bartłomieja Lewandowskiego strzałem w dziesiątkę. Dosiadając nowego modelu BMW S1000RR na oponach Pirelli, jeżdżący manager ekipy LRP Poland oba wyścigi na Pannonia-Ringu kończył na trzecim miejscu.

Debiut w klasie Superbike oraz w barwach LRP Poland zakończył się z kolei pechowo dla aktualnego mistrza Polski Superstock 1000, Kamila Krzemienia. 20-latek był jednym z siedmiu zawodników, którzy w sobotę upadli w pierwszym zakręcie pierwszego wyścigu po tym, jak wodę na suchy asfalt naniósł z krawężnika kierowca samochodu bezpieczeństwa.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Motocyklista z Katowic trafił do szpitala, gdzie lekarze stwierdzili złamanie dwóch kości prawego śródstopia. Krzemień ma teraz miesiąc na powrót do zdrowia przed legendarnym wyścigiem MŚ FIM EWC, 24 Heures Motos we francuskim Le Mans.

„To był dla nas weekend pełen skrajności – mówi Bartłomiej Lewandowski. – Po wielu latach wróciłem do klasy Superstock 1000, aby testować i rozwijać nowy model BMW S1000RR, na który wkrótce chcemy przesiąść się także w MŚ FIM EWC. Nie skupiam się póki co na wynikach, a zbieraniu danych, dlatego tym bardziej cieszy mnie podwójne podium. Schodzi ono jednak na drugi plan w obliczu sobotnich wydarzeń z klasy Superbike. Kamil był bardzo szybki przez cały weekend, ale upadł kompletnie nie z własnej winy, po tym jak samochód bezpieczeństwa przejechał po wewnętrznym krawężniku i naniósł na asfalt mnóstwo wody. Nieświadomi niczego zawodnicy wyjechali w zakręt z pełną prędkością na oponach typu slick i nie mieli szans uniknąć zbiorowej wywrotki. Po wszystkim organizatorzy przyznali się do fatalnego błędu, ale niewiele to zmienia. Szczęście w nieszczęściu, że skończyło się tylko na kontuzji śródstopia. Kamil ma jednak przed sobą okres intensywnej rehabilitacji, aby wrócić do pełni sił przed wyścigiem w Le Mans, który jest dla nas najważniejszym startem w sezonie. Cały zespół trzyma kciuki za szybki powrót Kamila do zdrowia, jednocześnie dziękując kibicom za mnóstwo wiadomości i wsparcia jakie otrzymaliśmy w ostatnich dniach.”

Źródło: inf. prasowa

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
144 zapytań w 1,251 sek