Home / Inne / FB Mondial Pagani 1948 w hołdzie pierwszemu mistrzowi świata 125ccm

FB Mondial Pagani 1948 w hołdzie pierwszemu mistrzowi świata 125ccm

FB Mondial Pagani 1948 to model stworzony w hołdzie kierowcy wyścigowemu Nello Paganiemu, który na Mondialu zdobył mistrzostwo świata w klasie 125ccm (był też wicemistrzem świata 500ccm w tym samym sezonie). Ku jego czci stworzono motocykl łączący w sobie duszę wyścigowych lat 50tych oraz nowoczesną technologię.

Pagani 1948 wygląda jakby wyjechało prosto z toru wyścigowego tamtych czasów, jednak wyposażone w elektroniczny wtrysk paliwa, chłodzenie cieczą i elektryczny starter staje się idealnym kompanem codziennych podróży. Model Pagani 1948 właśnie trafił do polskich salonów sprzedaży.

Pagani 1948, nazywany również Sport Classic występuje w dwóch wariantach; 125 (124ccm) i 300 (249ccm), dzięki czemu zarówno doświadczeni motocykliści jak również Ci posiadający tylko prawo jazdy na samochód będą mogli zasmakować włoskiego, niepowtarzalnego designu oraz jakości wykonania.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Dane techniczne:

Model Sport Classic 125 Sport Classic 300
Silnik Jednocylindrowy, 4-suwowy, DOHC
Pojemność 124ccm 249ccm
Średnica x skok tłoka 58 x 47 mm 77 x 53,6 mm
Moc Maksymalna 13,6 KM (10kW) przy 9 750 obr/min 23 KM (17kW) przy 8 500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 10,5 Nm przy 8 000 obr/min 22,5 Nm przy 6 500 obr/min
Smarowanie Mokra miska olejowa
Chłodzenie Ciecz
Zapłon Elektroniczny wtrysk paliwa
Starter Rozrusznik elektryczny
Skrzynia biegów 6-biegowa
Zbiornika paliwa 9,5 l
Zawieszenie przód Widelec 40 mm, skok 97mm
Zawieszenie tył Podwójny amortyzator (120mm)
Masa własna 133 kg 153 kg
Hamulec – przód 4-tłoczkowy zacisk promieniowy (CBS)
Hamulec – tył 2-tłoczkowy zacisk pływający
Koło przednie 2,5 x 17’ – 110/80 x 17’ 2,5 x 17’ – 100/80 x 17’
Koło tylne 3,5 x 17’ – 140/70 x 17’ 3,00 x 17’ – 130/70 x 17’
Długość 1 990 mm 2 009 mm
Szerokość 700 mm 800 mm
Wysokość 1 100 mm 1 146 mm
Rozstaw osi 1 370 mm 1 360 mm
Wysokość od podłoża 145 mm 130 mm
Wysokość siedziska 785 mm 804 mm

Źródło: inf. prasowa

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,146 sek