Nowa seria MotoE rozpocznie się później niż planowano. Po pożarze w Jerez, w którym zniszczone zostały wszystkie motocykle i sprzęt wyścigowy, podjęto decyzję o odwołaniu wyścigu również na Jerez, który miał się odbyć 5 maja.
Nie znamy jeszcze powodów pożaru. Organizatorzy podali, że w momencie, gdy doszło do pożaru żaden z motocykli nie był ładowany. Nowy kalendarz zostanie opublikowany już niedługo. Można przypuszczać, że pierwszą rundą będzie wyścig we Francji na Le Mans, pierwotnie planowany jako drugi. Być może w miejsce odwołanego wyścigu w Jerez dołączona zostanie inna runda.
Kiepska sprawa. Takie zdarzenie może pogrzebać tą serię, zanim się na dobre rozpocznie.
ja mam nadzieje,bo inaczej spalinowe motogp odejdzie do lamusa
Nie odejdą ;) Może za jakieś 30 lat jak baterie będą wreszcie na dobrym poziomie. Obecnie nie ma szans.
Badania wykazały, że wyprodukowanie 1 kWh pojemności akumulatora generuje od 150 do 200 kg CO2, który emitowany jest do atmosfery przez zakład produkcyjny,przypominam ze motocylke moto-e mają 20kw pojemnosci,czyli stary tdi przez 15 lat nie pusci do atmosfery tyle dziadostwa co te całe moto-e.
Amen!
Nic dodać nic ująć
A ile CO2 wyemituje zakład produkcyjny by wyprodukować silnik wysokoprężny? Coś na ten temat badania mówią?
a silnik elektryczny?
zastanawiałeś się jak są wydobywane metale ziem rzadkich potrzebne do ogniw stosowanych w elektrycznych pojazdach?
w jakich warunkach pracują ludzie przy wydobyciu?
Jak i gdzie są składowane?
Założę się że 90% eko entuzjastów nigdy nie wysiliło się na zdobycie dokładniejszych danych.
Sam jestem zwolennikiem nowych technologii i ekologii ale na miłość boską – elektryczne pojazdy nie są dzisiaj ekologiczne!!!!
A ile rafineria by przerobić ropę na benzynę i inne produkty ropopochodne? A ile elektrownia by wyprodukować 1kW energii? A ile by wyprodukować wszystkie podzespoły elektroniczne do obsługi silnika spalinowego?
sorrry, ale niemasz pojecia o czym mówisz
To proszę – wytłumacz.
Poczytaj to sie dowiesz, jeszcze coś takiego jak TRWAŁOŚĆ. Te ogniwa, robione do tego w dzikich krajach bez żadnych norm środowiskowych ile zachowają pełną pojemność? 3 lata? 5 lat? Potem trzeba to drogo i trudno zutylizować. Silnik spalinowy, benzna, CNG, LPG, cokolwiek może działać spokojnie 20 lat…
Wszystko ma swoją cenę. Nie róbmy nagle z pojazdów spalinowych aniołów ekologii. To, że pojazdy spalinowe są tak powszechne wynika z tego, że do tej pory była to najtańsza i najbardziej efektywna technologia. Zdaję sobie sprawę z wielu mankamentów, kosztów produkcji i eksploatacji pojazdów elektrycznych, ale samochody spalinowe też swój wpływ na środowisko mają. Jest tylko taka różnica, że technologia spalinowa ma za sobą 100 lat rozwoju na ogromną skalę, a technologia napędu elektryczna w przypadków samochodów i motocykli to góra 15 lat. Coś w tym musi być, że wielu producentów na świecie wierzy w rozwój pojazdów elektrycznych. Kiedyś też ludzie nie widzieli konkurencji dla koni w postaci siermiężnych pojazdów spalinowych. Kiedyś też benzynę można było kupić tylko w aptece. Żeby nie było – nie jestem wielkim fanem pojazdów elektrycznych, ale podoba mi się rozwój technologiczny sam w sobie. Pojazdy elektryczne widziałbym w roli pojazdów użytkowych, które bardziej służą niż cieszą, a dla pojazdów spalinowych widziałbym niszę w postaci pojazdów dla entuzjastów, skoncentrowanych na przyjemności z jazdy. Nie wierzę, że pojazdy elektryczne po prostu zastąpią pojazdy spalinowe z dnia na dzień. Ale nawet jeśli to nastąpi nie będę płakać, tak samo jak teraz nie mam zamiaru z pogardą patrzeć na samochód lub motocykl elektryczny.
Skad ty wziąłeś te wartości odnośnie emisji co2…zgodnie z Normą Euro 6, obowiązującą dla nowych samochodów, nie mogą one emitować w miejscu użytkowania więcej niż 120 g CO2 na jeden przejechany kilometr (przy spalaniu 5,9l/100km). Wieć przejechanie 1000km daje nam 120kg co2 NOWYM SAMOCHODEM. Robiąc średnio 15tyś km/ rok wyemitujesz 27ton co2. :)
To i tak jest pikuś w porówaniu do czynników chłodniczych. Weźmy pod uwagę popularnie stosowany w samochodach r134a – wypuszcenie 1kg do atmosfery to odpowiednik 1,4tony co2. Czynnik R410A stosowany w układach chłodniczych to emisja na poziomie 2 ton z 1kg wypuszczonego w powietrze…a są układy zawierające nawet 300kg.
Te 27 ton dotyczy 15 lat.
Jasne że wszystko ma swoją cenę, powiem tylko że to całe (…) „E” to wielka lipa i udawanie ze idziemy w dobry kierunku.
Red. Zluzuj proszę trochę z tymi słowami. https://motogp.pl/regulamin-komentarzy/
spoko sorki
Ekozjeby zaraz Cię tu zjedzą. Ale ode mnie masz piwo.
Przecież właśnie powyżej padły argumenty jakoby pojazdy spalinowe były bardziej 'eko’. Bo na wyprodukowanie baterii do pojazdu elektrycznego idzie za dużo produkcji CO2. Nie ma to jak konsekwencja intelektualna.
Hahaha. Oj, jak mi przykro.