Home / Inne / Pierwsza runda MotoE odwołana

Pierwsza runda MotoE odwołana

Nowa seria MotoE rozpocznie się później niż planowano. Po pożarze w Jerez, w którym zniszczone zostały wszystkie motocykle i sprzęt wyścigowy, podjęto decyzję o odwołaniu wyścigu również na Jerez, który miał się odbyć 5 maja.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Nie znamy jeszcze powodów pożaru. Organizatorzy podali, że w momencie, gdy doszło do pożaru żaden z motocykli nie był ładowany. Nowy kalendarz zostanie opublikowany już niedługo. Można przypuszczać, że pierwszą rundą będzie wyścig we Francji na Le Mans, pierwotnie planowany jako drugi. Być może w miejsce odwołanego wyścigu w Jerez dołączona zostanie inna runda.

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 20

  1. Kiepska sprawa. Takie zdarzenie może pogrzebać tą serię, zanim się na dobre rozpocznie.

  2. Badania wykazały, że wyprodukowanie 1 kWh pojemności akumulatora generuje od 150 do 200 kg CO2, który emitowany jest do atmosfery przez zakład produkcyjny,przypominam ze motocylke moto-e mają 20kw pojemnosci,czyli stary tdi przez 15 lat nie pusci do atmosfery tyle dziadostwa co te całe moto-e.

    • A ile CO2 wyemituje zakład produkcyjny by wyprodukować silnik wysokoprężny? Coś na ten temat badania mówią?

        • zastanawiałeś się jak są wydobywane metale ziem rzadkich potrzebne do ogniw stosowanych w elektrycznych pojazdach?
          w jakich warunkach pracują ludzie przy wydobyciu?
          Jak i gdzie są składowane?
          Założę się że 90% eko entuzjastów nigdy nie wysiliło się na zdobycie dokładniejszych danych.
          Sam jestem zwolennikiem nowych technologii i ekologii ale na miłość boską – elektryczne pojazdy nie są dzisiaj ekologiczne!!!!

        • A ile rafineria by przerobić ropę na benzynę i inne produkty ropopochodne? A ile elektrownia by wyprodukować 1kW energii? A ile by wyprodukować wszystkie podzespoły elektroniczne do obsługi silnika spalinowego?

      • Poczytaj to sie dowiesz, jeszcze coś takiego jak TRWAŁOŚĆ. Te ogniwa, robione do tego w dzikich krajach bez żadnych norm środowiskowych ile zachowają pełną pojemność? 3 lata? 5 lat? Potem trzeba to drogo i trudno zutylizować. Silnik spalinowy, benzna, CNG, LPG, cokolwiek może działać spokojnie 20 lat…

        • Wszystko ma swoją cenę. Nie róbmy nagle z pojazdów spalinowych aniołów ekologii. To, że pojazdy spalinowe są tak powszechne wynika z tego, że do tej pory była to najtańsza i najbardziej efektywna technologia. Zdaję sobie sprawę z wielu mankamentów, kosztów produkcji i eksploatacji pojazdów elektrycznych, ale samochody spalinowe też swój wpływ na środowisko mają. Jest tylko taka różnica, że technologia spalinowa ma za sobą 100 lat rozwoju na ogromną skalę, a technologia napędu elektryczna w przypadków samochodów i motocykli to góra 15 lat. Coś w tym musi być, że wielu producentów na świecie wierzy w rozwój pojazdów elektrycznych. Kiedyś też ludzie nie widzieli konkurencji dla koni w postaci siermiężnych pojazdów spalinowych. Kiedyś też benzynę można było kupić tylko w aptece. Żeby nie było – nie jestem wielkim fanem pojazdów elektrycznych, ale podoba mi się rozwój technologiczny sam w sobie. Pojazdy elektryczne widziałbym w roli pojazdów użytkowych, które bardziej służą niż cieszą, a dla pojazdów spalinowych widziałbym niszę w postaci pojazdów dla entuzjastów, skoncentrowanych na przyjemności z jazdy. Nie wierzę, że pojazdy elektryczne po prostu zastąpią pojazdy spalinowe z dnia na dzień. Ale nawet jeśli to nastąpi nie będę płakać, tak samo jak teraz nie mam zamiaru z pogardą patrzeć na samochód lub motocykl elektryczny.

    • Skad ty wziąłeś te wartości odnośnie emisji co2…zgodnie z Normą Euro 6, obowiązującą dla nowych samochodów, nie mogą one emitować w miejscu użytkowania więcej niż 120 g CO2 na jeden przejechany kilometr (przy spalaniu 5,9l/100km). Wieć przejechanie 1000km daje nam 120kg co2 NOWYM SAMOCHODEM. Robiąc średnio 15tyś km/ rok wyemitujesz 27ton co2. :)

      To i tak jest pikuś w porówaniu do czynników chłodniczych. Weźmy pod uwagę popularnie stosowany w samochodach r134a – wypuszcenie 1kg do atmosfery to odpowiednik 1,4tony co2. Czynnik R410A stosowany w układach chłodniczych to emisja na poziomie 2 ton z 1kg wypuszczonego w powietrze…a są układy zawierające nawet 300kg.

  3. Jasne że wszystko ma swoją cenę, powiem tylko że to całe (…) „E” to wielka lipa i udawanie ze idziemy w dobry kierunku.

    Red. Zluzuj proszę trochę z tymi słowami. https://motogp.pl/regulamin-komentarzy/

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
163 zapytań w 1,282 sek