Home / Inne / W MotoE zrezygnowano z silników Diesla do ładowania motocykli

W MotoE zrezygnowano z silników Diesla do ładowania motocykli

Po czterech latach od powołania, w serii MotoE zrezygnowano wreszcie z generatorów Diesla na olej napędowy do ładowania baterii motocykli. Choć dla wielu może to być zaskoczeniem, seria ta do wytwarzania prądu wykorzystywała takie właśnie agregaty prądotwórcze, przez co daleko jej było do zeroemisyjności.

To jednak należy już do przeszłości, co wyjaśnił w wywiadzie dla speedweek.com Herve Poncharal, dyrektor ekipy Tech3 (w MotoGP startującej pod szyldem GasGas).

Kliknij, aby pominąć reklamy

„Każdy zespół ma teraz jeden system szybkiego ładowania na jednego zawodnika. Już na dwa dni przed pierwszym treningiem w piątek wszystkie systemy szybkiego ładowania są ładowane energią z toru wyścigowego. Pojemność kilowatowa na terenie stanowisk jest wystarczająca do tego celu. Gdy twój system szybkiego ładowania jest w pełni naładowany, ma wystarczającą pojemność, aby naładować baterię Ducati dwukrotnie i jeszcze trochę. Dzięki temu można jeździć cały piątek.” – opisuje Poncharal.

„Po pierwszym dniu szybkie ładowarki są ponownie ładowane na sobotę przed dwoma wyścigami. Dodatkowo, zainstalowano nowe panele słoneczne, które generują energię dla czterech do sześciu motocykli w ciągu jednego weekendu, w zależności od liczby godzin nasłonecznienia.” – dodał.

Źródło: motorcyclesports.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
125 zapytań w 1,685 sek