Wójcik Racing Team na mecie Bol d’Or

Po przejechaniu 649 okrążeń, motocykliści Wójcik Racing Teamu minęli linię mety kończącego sezon MŚ FIM EWC wyścigu 24h Bol d’Or. Startująca z pole position w klasie Superstock załoga 777 zakończyła zmagania na 23. pozycji w całej stawce i 16. miejscu w swojej kategorii. 

Czwórka w składzie Mateusz Molik, Jordi Torres, Nicholas Spinelli i Philipp Steinmayr, liczyła we Francji na walkę o czołowe pozycje, po tym jak za sterami Hondy CBR1000RR-R z numerem 777 sięgnęła po pole position w kategorii Superstock.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Niestety, wymagający wyścig 24-godziny na torze Paul Ricard od samego początku nie układał się dla podopiecznych Grzegorza Wójcika zgodnie z planem. Niedługo po starcie zespół stracił kilka minut i spadł na koniec stawki z powodu poluzowania tylnej pompy hamulcowej.

Choć już na tym etapie stracili realne szanse na finisz w czołówce i awans w klasyfikacji generalnej, w której liczyli na walkę o podium, motocykliści Wójcik Racing Teamu nie zamierzali się poddawać.

24 godziny później, jadąc tempem liderów, Honda z numerem 777 zameldowała się na mecie po pokonaniu 649 okrążeń, czyli 3,6 tysiąca kilometrów, a Molik, Torres, Spinelli i Steinmayr pokazali po drodze nie tylko świetną prędkość, ale także wyjątkową wytrwałość i determinację.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Niestety, jeszcze mniej szczęścia miały dwie pozostałe załogi Wójcik Racing Teamu. Ekipa 77 była rewelacją pierwszej połowy wyścigu, choć już we wtorek wywrotka podczas treningów wyeliminowała ze startu Kamila Krzemienia. W jego miejsce, obok Juranda Kuśmierczyka i Artura Wielebskiego, po kwalifikacjach dołączył znany już zespołowi Hiszpan Isaac Vinales.

Już po starcie ekipa 77 awansowała do pierwszej dziesiątki, a po ośmiu godzinach sięgnęła po dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej dzięki ósmej pozycji utrzymywanej na tym etapie wyścigu.

Nad ranem, jadąc na rewelacyjnym, szósty miejscu, zespół musiał jednak wycofać się z wyścigu z powodu problemu technicznego.

Ten sam los spotkał debiutujący w MŚ FIM EWC team produkcyjny, w którego barwach, za sterami Hondy z numerem 70 zmieniali się Sylwester Byczkowski, Sobiesław Markowski, Przemysław Jakóbczak i Piotr Fałat.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Ekipa 77 zakończyła sezon 2025 na 20. miejscu w klasyfikacji generalnej klasy EWC, zespół 777 był 10. w klasie Superstock, a ekipa 70 została sklasyfikowana na 10. lokacie w klasie produkcyjnej. Honda wywalczyła tytuł w klasyfikacji producentów klasy Superstock oraz wicemistrzostwo w kategorii EWC.

„Po niedawnych sukcesach w mistrzostwach Polski w Poznaniu, tym razem sezonu MŚ FIM EWC nie zakończyliśmy tak, jakbyśmy chcieli, ale taki jest czasami motorsport – mówi szef ekipy, Grzegorz Wójcik. – Mimo ogromnego pecha cały zespół pokazał jednak, że tworzy jedną wielką, motocyklową rodzinę. Ani nasi zawodnicy, ani mechanicy, ani kibice, nie mieli zamiaru się poddawać i wszyscy walczyliśmy do końca, wspierając załogę 777 w drodze do mety. Ten wyścig był wyjątkowo trudny, bo nie ukończyło go aż 21 z 53 startujących załóg. Liderów, którzy jechali po tytuł, problemy wyeliminowały z walki na niecałe pół godziny przed końcem, co najlepiej pokazuje, jak nieprzewidywalne i wymagające są wyścigi długodystansowe. Nasza współpraca z Hondą daje nam ogromną wartość i pozwoliła nam rozwinąć skrzydła nie tylko na polskiej, ale także międzynarodowej arenie. Nadal jesteśmy jednak na wczesnym etapie tej wspólnej drogi i wciąż wielu rzeczy się uczymy, dlatego Bol d’Or był dla nas niesamowicie cenną i wartościową lekcją. Wykorzystamy ją i wrócimy silniejsi w sezonie 2026. Chciałbym bardzo podziękować naszym zawodnikom, kibicom i partnerom, takim jak Honda czy Stalco, za doping, wsparcie i wiarę w nasz ambitny projekt”. 

Więcej informacji o Wójcik Racing Teamie na profilu www.facebook.com/wojcikracingteam oraz stronie wojcikracingteam.pl .

Źródło: informacja prasowa

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Back to top button