WSSP, Phillip Island: Booth-Amos i Triumph triumfują w 2. wyścigu!

Ostatni wyścig weekendu w World Supersport na Phillip Island był ciekawym widowiskiem i zakończył się zwycięstwem Toma Booth-Amosa na motocyklu Triumpha. Podium uzupełniły dwie inne konstrukcje i rozkład sił w WSSP wygląda na zupełnie inny niż w WSBK, gdzie nie podlega dyskusji dominacja Ducati.

Stefano Manzi najlepiej wyszedł ze startu, ale już na czwartym zakręcie Can Öncü przejął prowadzenie, wyprzedzając Włocha. Tom Booth-Amos i Lucas Mahias dołączyli do walki, a czołowa trójka zaczęła oddalać się od reszty. Jednak tempo było tak wysokie, że wkrótce dołączyło do nich kolejnych sześciu zawodników, a różnice między nimi były minimalne.

Ósme okrążenie to otwarcie okna na obowiązkowe pit-stopy, a Booth-Amos, Schrötter i Masia jako pierwsi zjechali do alei serwisowej. Po powrocie na tor Valentin Debise objął prowadzenie, ale szybko wyprzedzili go Schrötter i Xavi Cardelus. Chwilę później Debise i Masia upadli, gdy Masia nie zdążył wyhamować w tunelu aerodynamicznym.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Wkrótce potem liderujący Schrötter również zaliczył upadek, co pozwoliło Booth-Amosowi przejąć prowadzenie przed Alcobą, Manzim i Rinaldim. Alcoba dostał jednak karę za pit-stop, co oznaczało, że jego rzeczywista pozycja była zagrożona.

Na ostatnich okrążeniach Booth-Amos bronił się przed Manzim, który na moment objął prowadzenie, ale Brytyjczyk szybko odzyskał pozycję. W tyle Bo Bendsneyder przebił się na trzecie miejsce, a Can Öncü upadł w zakręcie numer cztery, próbując wyprzedzić Alcobę.

Booth-Amos nie oddał prowadzenia i sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo. Bo Bendsneyder uzupełnił podium, a dalej finiszowali Rinaldi i Alcoba, który spadł w klasyfikacji przez karę. Po wyścigu Marcel Schrötter, Valentin Debise i Jaume Masia trafili do centrum medycznego na kontrolę. Booth-Amos i Manzi kończą weekend z równą liczbą 45 punktów i prowadzeniem w klasyfikacji generalnej.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Wyniki 2. wyścigu:

Pos No. Rider Bike Gap
1 69 T. BOOTH-AMOS Triumph Street Triple RS 765
2 62 S. MANZI Yamaha YZF R9 0.671
3 11 B. BENDSNEYDER MV Agusta F3 800 RR 1.125
4 21 M. RINALDI Yamaha YZF R9 3.373
5 P 52 J. ALCOBA Kawasaki ZX-6R 636 9.467
6 94 L. MAHIAS Yamaha YZF R9 10.864
7 32 O. BAYLISS Triumph Street Triple RS 765 13.023
8 20 X. CARDELUS Ducati Panigale V2 13.034
9 27 K. TOBA Honda CBR600RR 13.648
10 P 50 O. VOSTATEK Ducati Panigale V2 14.404
11 P 68 L. POWER MV Agusta F3 800 RR 16.964
12 43 S. JESPERSEN Ducati Panigale V2 18.027
13 57 A. MAHENDRA Yamaha YZF R9 18.035
14 P 29 H. VOIGHT Ducati Panigale V2 25.965
15 P 24 L. TACCINI Ducati Panigale V2 32.670
16 61 C. ONCU Yamaha YZF R9 38.782
17 P 4 L. ARBEL MV Agusta F3 800 RR 42.885
18 7 L. VENEMAN Ducati Panigale V2 54.002
19 63 S. AZMAN Honda CBR600RR 54.034
RET 23 M. SCHROETTER Ducati Panigale V2 8 Laps
RET 53 V. DEBISE Ducati Panigale V2 8 Laps
RET 51 J. MASIA Ducati Panigale V2 8 Laps

Źródło: motomatters.com

Kliknij, aby pominąć reklamę

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

Dodaj komentarz

Back to top button