WSSP, Phillip Island: Booth-Amos i Triumph triumfują w 2. wyścigu!

Ostatni wyścig weekendu w World Supersport na Phillip Island był ciekawym widowiskiem i zakończył się zwycięstwem Toma Booth-Amosa na motocyklu Triumpha. Podium uzupełniły dwie inne konstrukcje i rozkład sił w WSSP wygląda na zupełnie inny niż w WSBK, gdzie nie podlega dyskusji dominacja Ducati.
Stefano Manzi najlepiej wyszedł ze startu, ale już na czwartym zakręcie Can Öncü przejął prowadzenie, wyprzedzając Włocha. Tom Booth-Amos i Lucas Mahias dołączyli do walki, a czołowa trójka zaczęła oddalać się od reszty. Jednak tempo było tak wysokie, że wkrótce dołączyło do nich kolejnych sześciu zawodników, a różnice między nimi były minimalne.
Ósme okrążenie to otwarcie okna na obowiązkowe pit-stopy, a Booth-Amos, Schrötter i Masia jako pierwsi zjechali do alei serwisowej. Po powrocie na tor Valentin Debise objął prowadzenie, ale szybko wyprzedzili go Schrötter i Xavi Cardelus. Chwilę później Debise i Masia upadli, gdy Masia nie zdążył wyhamować w tunelu aerodynamicznym.
Wkrótce potem liderujący Schrötter również zaliczył upadek, co pozwoliło Booth-Amosowi przejąć prowadzenie przed Alcobą, Manzim i Rinaldim. Alcoba dostał jednak karę za pit-stop, co oznaczało, że jego rzeczywista pozycja była zagrożona.
Na ostatnich okrążeniach Booth-Amos bronił się przed Manzim, który na moment objął prowadzenie, ale Brytyjczyk szybko odzyskał pozycję. W tyle Bo Bendsneyder przebił się na trzecie miejsce, a Can Öncü upadł w zakręcie numer cztery, próbując wyprzedzić Alcobę.
Booth-Amos nie oddał prowadzenia i sięgnął po swoje pierwsze zwycięstwo. Bo Bendsneyder uzupełnił podium, a dalej finiszowali Rinaldi i Alcoba, który spadł w klasyfikacji przez karę. Po wyścigu Marcel Schrötter, Valentin Debise i Jaume Masia trafili do centrum medycznego na kontrolę. Booth-Amos i Manzi kończą weekend z równą liczbą 45 punktów i prowadzeniem w klasyfikacji generalnej.
Wyniki 2. wyścigu:
Pos | No. | Rider | Bike | Gap |
1 | 69 | T. BOOTH-AMOS | Triumph Street Triple RS 765 | |
2 | 62 | S. MANZI | Yamaha YZF R9 | 0.671 |
3 | 11 | B. BENDSNEYDER | MV Agusta F3 800 RR | 1.125 |
4 | 21 | M. RINALDI | Yamaha YZF R9 | 3.373 |
5 P | 52 | J. ALCOBA | Kawasaki ZX-6R 636 | 9.467 |
6 | 94 | L. MAHIAS | Yamaha YZF R9 | 10.864 |
7 | 32 | O. BAYLISS | Triumph Street Triple RS 765 | 13.023 |
8 | 20 | X. CARDELUS | Ducati Panigale V2 | 13.034 |
9 | 27 | K. TOBA | Honda CBR600RR | 13.648 |
10 P | 50 | O. VOSTATEK | Ducati Panigale V2 | 14.404 |
11 P | 68 | L. POWER | MV Agusta F3 800 RR | 16.964 |
12 | 43 | S. JESPERSEN | Ducati Panigale V2 | 18.027 |
13 | 57 | A. MAHENDRA | Yamaha YZF R9 | 18.035 |
14 P | 29 | H. VOIGHT | Ducati Panigale V2 | 25.965 |
15 P | 24 | L. TACCINI | Ducati Panigale V2 | 32.670 |
16 | 61 | C. ONCU | Yamaha YZF R9 | 38.782 |
17 P | 4 | L. ARBEL | MV Agusta F3 800 RR | 42.885 |
18 | 7 | L. VENEMAN | Ducati Panigale V2 | 54.002 |
19 | 63 | S. AZMAN | Honda CBR600RR | 54.034 |
RET | 23 | M. SCHROETTER | Ducati Panigale V2 | 8 Laps |
RET | 53 | V. DEBISE | Ducati Panigale V2 | 8 Laps |
RET | 51 | J. MASIA | Ducati Panigale V2 | 8 Laps |
Źródło: motomatters.com