GP Kataru: Canet wygrywa i zostaje liderem MŚ Moto2! Wywrotka Dixona!

Aron Canet pomimo problemów na starcie, w wyniku których wypadł poza czołową dziesiątkę, sięgnął po wygraną w wyścigu o GP Kataru! Co ważne, został nowym liderem MŚ Moto2! Wszystko za sprawą wywrotki Jake’a Dixona, który nie ukończył wyścigu! Do samego końca o drugie miejsce walczyli Deniz Oncu i Manuel Gonzalez. Ostatecznie górą z tego pojedynku wyszedł Turek.

Zmagania przebiegały w sprzyjający warunkach. Zawodnicy mieli do przejechania osiemnaście okrążeń. Z pole position startował Manuel Gonzalez. Obok niego ustawili się lider tabeli MŚ Moto2, Jake Dixon oraz Aron Canet. Z drugiego rzędu ruszali Albert Arenas, Daniel Holgado i Zonta van der Goorbergh. Z trzeciego ruszali Deniz Oncu, Filip Salac i Barry Baltus. Czwarty natomiast utworzyli Marcos Ramirez, David Alonso i Diogo Moreira.

Gonzalez i Dixon utrzymali swoje pozycje. Fatalnie ruszył natomiast Canet, który wypadł poza czołową dziesiątkę! Na trzecią lokatę wskoczył debiutant Holgado. Za nim znajdowali się Arenas, Oncu, Salac, Ramirez i Moreira. Czołową dziesiątkę dopełniali Agius i Lopez. Problemy na starcie miał również David Alonso, który wypadł poza dwudziestkę!

Kliknij, aby pominąć reklamę

Na drugim kółku Dixon stracił aż trzy pozycje! Lidera tabeli wyprzedzili bowiem Holgado, Oncu i Arenas. Za Anglikiem znajdowali się Ramirez, Moreira, Salac i Canet, który odrabiał straty po fatalnym starcie. Czołową dziesiątkę uzupełniał Baltus. Poza nią wypadł Zonta van der Goorbergh.

Na trzecim okrążeniu Dixon spadł na szóstą pozycję, wyprzedzony przez Ramireza! Lider klasyfikacji generalnej MŚ miał wyraźne kłopoty z utrzymaniem tempa czołówki. Prowadzący Gonzalez był natomiast naciskany przez Oncu, który w międzyczasie skutecznie zaatakował Holgado. Czołową dziesiątkę uzupełniali Moreira, Salac, Canet i Baltus. Belg uzyskał najlepszy czas okrążenia.

Na piątym kółku Gonzalez pojechał szeroko w pierwszym zakręcie toru, w konsekwencji czego wyprzedzili go Oncu i Holgado! Kilka zakrętów później skutecznie zaatakował go również Arenas! Dixon odzyskał piąte miejsce kosztem Ramireza. Hiszpan po błędzie spadł za Caneta i Ramireza. Tymczasem z powodu problemów technicznych musiał wycofać się Darryn Binder. Czołową dziesiątkę zamykali Baltus i Salac.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Sześć okrążeń za nami. Na czele stawki znajdował się Oncu. Turek odjechał od Holgado, którego naciskał z kolei Arenas. Gonzalez utrzymywał czwarte miejsce. Gonił go jednak Canet, który w międzyczasie wyprzedził Dixona. Na kolejnych pozycjach plasowali się Moreira, Ramirez i Baltus. Van der Goorbergh wypchnął z czołowej dziesiątki Salaca. Kary za przewinienie w kwalifikacjach odbyli Alonso Lopez i Senna Agius. Obaj wypadli poza punktowaną piętnastkę.

Dziesięć kółek do mety. Oncu jechał z półsekundową przewagą nad Holgado. Wicemistrz Świata Moto3 jechał z kolei z zapasem 0,3 sekundy nad Arenasem. Canet skutecznie zaatakował czwartą pozycję Gonzaleza. Hiszpan po problemach na starcie prezentował w chwili obecnej znakomite tempo. Nie radził sobie natomiast Dixon, którego wyprzedził Moreira! Ósmą lokatę zajmował Baltus. Van der Goorbergh z kolei awansował dziewiątą pozycję dzięki skutecznemu manewrowi wyprzedzania na Ramirezie. Za jedenastym Salacem znajdowali się Celestino Vietti i Tony Arbolino. Włosi po bardzo słabej czasówce odrabiali straty.

Po dziewiątym kółku Holgado spadł na czwartą lokatę po wyprzedzeniu przez Arenasa i Caneta. Walkę Hiszpanów oglądali Gonzalez i Dixon. Anglik zdołał bowiem odzyskać szóstą pozycję kosztem Moreiry. Do boksów zjechał Jorge Navarro, którego motocykl odmówił posłuszeństwa.

Osiem okrążeń do końca. Canet prezentował najlepsze tempo na torze Lusail. Hiszpan odskoczył od Holgado i Arenasa, którzy walczyli o najniższy stopień podium i zaczął gonić Oncu. Gonzalez i Dixon utrzymywali piąte i szóste miejsce. W czołowej dziesiątce mieścili się nadal Moreira, Baltus, van der Goorbergh i Ramirez.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Siedem kółek do mety. Arenas po walce z Holgado momentalnie stracił tempo. Doświadczony Hiszpan stracił pozycję na rzecz Gonzaleza i Dixona. Wyżej wspomniany debiutant natomiast odzyskał siły i zaczął gonić Caneta. Aron nieco stracił animusz i zaczął notować stratę względem Oncu. Najlepszy czas okrążenia uzyskał siódmy Baltus.

Na dwunastym okrążeniu wywrotkę zaliczył lider tabeli Jake Dixon! Gonzalez stał więc przed szansą powrotu na czoło klasyfikacji generalnej MŚ! Póki co Hiszpan jechał czwarty. Na czele utrzymywali się Oncu, Canet i Holgado. Dzięki wywrotce Anglika na piąte miejsce awansował Moreira. Na tylnym kole Brazylijczyka „siedział” Baltus, który prezentował bardzo dobre tempo. Na siódmą lokatę spadł Arenas, który wyraźnie spuścił z tonu. Czołową dziesiątkę dopełniali Ramirez, Salac i van der Goorbergh.

Pięć okrążeń do końca. Canet ponownie zaczął naciskać liderującego Oncu. Turek i Hiszpan odskoczyli nad ponad pół sekundy od Holgado. Do debiutanta zbliżał się natomiast Gonzalez. Na piątą pozycję awansował Baltus, który w końcu uporał się z Moreirą. Swoje pozycje utrzymywali Arenas, Ramirez i Salac. Vietti natomiast wypchnął z czołowej dziesiątki van der Goorbergha.

Oncu na jednym z szybkich zakrętów stracił przyczepność, co momentalnie wykorzystał Canet! Hiszpan w okamgnieniu odjechał od Turka. Kierowca Red Bull KTM Ajo stracił tempo, gdyż dystans do niego niwelowali Gonzalez i Holgado. Wicelider tabeli MŚ w międzyczasie skutecznie zaatakował trzecią lokatę debiutanta. Ponad 3,5 sekundy za Wicemistrzem Moto3 znajdował się Baltus. Za Belgiem próbował się utrzymywać Moreira. Arenas i Ramirez utrzymywali swoje lokaty. Vietti z kolei skutecznie zaatakował dziewiątą pozycję Salaca.

Trzy kółka do mety. Canet miał już zapas blisko sekundy nad Oncu. Turka naciskał Gonzalez. Dystans do nich tracił z kolei Holgado. Hiszpański debiutant miał jednak bezpieczną przewagę nad Baltusem i Moreirą. Czołową dziesiątkę nadal dopełniali Arenas, Ramirez, Vietti i Salac.

Finałowe okrążenie! Canet pewnie jechał po pierwszą wygraną w tegorocznym sezonie. O drugą lokatę do samego końca walczyli Gonzalez. Już blisko sekundę za Turkiem i Hiszpanem znajdował się Holgado. Baltus zaczął wyraźnie odrabiać do debiutanta, jednak strata nadal oscylowała w granicach trzech sekund. Belg był jednak naciskany przez Moreirę. Ramirez skutecznie natomiast zaatakował siódmą lokatę Arenasa. Vietti i Salac nadal zamykali pierwszą dziesiątkę.

Canet pomimo fatalnego startu w pięknym stylu sięgnął po zwycięstwo na torze Lusail w Katarze! To piąta wygrana w karierze Hiszpana w kategorii Moto2. Oncu obronił się przed Gonzalezem, osiągając tym samym najlepszy rezultat w dotychczasowych startach w klasie pośredniej. Dla Manuela ważny jest jednak fakt, że dzięki dopełnieniu podium i wywrotce Dixona wrócił na pozycję lidera tabeli MŚ!

Tuż za podium dojechał Daniel Holgado, który po raz kolejny pozytywnie zaskakuje! Na ostatnim okrążeniu piątą lokatę Baltusowi „wyrwał” Moreira. Świetne tempo w końcówce prezentował Vietti. Włoch zdołał przypuścić skuteczny atak na Ramireza i Arenasa, którzy cierpieli z powodu braku przyczepności. Czołową dziesiątkę dopełnił Salac.

Świetnie w drugiej fazie wyścigu prezentował się David Alonso. Dominator zeszłorocznego sezonu Moto3 spadł niemal na koniec stawki po problemach na starcie! Kolumbijczyk nie poddał się jednak, a dzięki znakomitemu tempu przeciął linię mety na jedenastej lokacie! Być może to przełamanie dotychczasowej niemocy w wyścigach Moto2 wschodzącej gwiazdy wyścigów motocyklowych. Ostatecznie dwunastą lokatę zajął Zonta van der Goorbergh. Dobry występ zaliczył jego rodak Collin Veijer, który jest kolejnym z „rookies”. Po karach na czternastej pozycji linię mety przeciął Senna Agius. Ostatni punkcik trafił w ręce Joe Robertsa. Amerykanin nadal dochodzi do siebie po skomplikowanej kontuzji ręki.

Aron Canet dzięki wywrotce Jake’a Dixona objął prowadzenie w klasyfikacji generalnej MŚ Moto2! Hiszpan zgromadził 71. pkt i o dziesięć „oczek” wyprzedza swojego rodaka Manuela Gonzaleza. Wyżej wspomniany Anglik spadł na trzecie miejsce. Do lidera traci 12. pkt. Kolejna runda MŚ Moto2, wyścig o GP Hiszpanii, odbędzie się na torze Jerez de la Frontera.

Wyniki wyścigu Moto2 o GP Kataru na torze Lusail
Pos Rider Nat Team Time
1 Aron Canet SPA Fantic Racing LINO SONEGO (Kalex) 35.30.185s
2 Deniz Oncu TUR Red Bull KTM Ajo (Kalex) +1.103s
3 Manuel Gonzalez SPA Liqui Moly Dynavolt Intact GP (Kalex) +1.286s
4 Daniel Holgado SPA CFMOTO Inde Aspar Team (Kalex) +4.021s
5 Diogo Moreira BRA Italtrans Racing Team (Kalex) +5.892s
6 Barry Baltus BEL Fantic Racing LINO SONEGO(Kalex) +6.158s
7 Celestino Vietti ITA Team HDR Heidrun (Boscoscuro) +9.821s
8 Marcos Ramirez SPA OnlyFans American Racing Team (Kalex) +9.991s
9 Albert Arenas SPA Italjet Gresini Moto2 (Kalex) +10.839s
10 Filip Salac CZE Elf Marc VDS Racing (Boscoscuro) +10.879s
11 David Alonso COL CFMOTO    Inde Aspar Team (Kalex) +11.523s
12 Zonta van den Goorbergh NED RW – Idrofoglia Racing GP (Kalex) +11.925s
13 Collin Veijer NED Red Bull KTM Ajo (Kalex) +11.048s
14 Senna Agius AUS Liqui Moly Husqvarna Intact GP (Kalex) +13.963s
15 Joe Roberts USA OnlyFans American Racing Team (Kalex) +17.642s
16 Alonso Lopez SPA Team HDR Heidrun(Boscoscuro) +18.368s
17 Adrian Huertas SPA Italtrans Racing Team (Kalex) +18.919s
18 Ivan Ortola SPA QJMOTOR – FRINSA — MSI (Boscoscuro) +20.138s
19 Sergio Garcia SPA QJMOTOR – FRINSA — MSI (Boscoscuro) +20.473s
20 Tony Arbolino ITA BLU CRU  PramacYamaha Moto2 (Boscoscuro) +20.573s
21 Alex Escrig SPA KLINT Forward Factory Team (Forward) +22.822s
22 Izan Guevara SPA BLU CRU  Pramac Yamaha Moto2 (Boscoscuro) +24.692s
23 Mario  Aji INA IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) +25.552s
24 Yuki Kunii JPN IDEMITSU Honda Team Asia (Kalex) +25.552s
25 Jorge Navarro SPA KLINT Forward Factory Team (Forward) DNF
26 Jake Dixon GBR Elf Marc VDS Racing (Boscoscoro) DNF
27 Darryn Binder RSA Italjet Gresini Moto2 (Kalex) DNF
28 Ayumu Sasaki JPN RW – Idrofoglia Racing GP (Kalex) DNF

Źródło: crash.net

Powiązane artykuły

2 komentarzy

    1. @Tryku Najwięcej wygranych wyścigów w zeszłym roku. Jego powrót w tym wyścigu był niesamowity, ale widać było, że sobie nie do końca radzi z emocjami, choć chyba jest lepiej niż w zeszłym sezonie. To właśnie radzenie sobie z nimi, a nie brak talentu mu dotychczas przeszkadzały w sięgnięciu po tytuł. Zresztą to chyba jest, w ogóle główny problem zawodników w Moto 2, stabilność formy i emocje – zarówno chłodna głowa jak i umiejętność radości z innych miejsc niż 1.
      Garcia, Arbolino, pierwszy sezon Acosty, Canet, Lowes, Vietti, Aldeguer… Aż dziw, że ten ostatni pozbierał się w GP. Nie sądziłem, że mu się uda, ale to dobrze. Oby Garcia się pozbierał, bo paradoksalnie, w zeszłym sezonie udowodnił, że nie dorósł do wyższej kategorii.

Dodaj komentarz

Back to top button